بازار آریا

آخرين مطالب

عارف: قصد داریم کاری که 30 سال طول کشیده را در این دولت تمام کنیم/ اتمام آزادراه تهران – شمال اولویت‌ ماست اقتصاد ایران

عارف: قصد داریم کاری که 30 سال طول کشیده را در این دولت تمام کنیم/ اتمام آزادراه تهران – شمال اولویت‌ ماست
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا : معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اتمام آزادراه تهران- شمال یکی از اولویت‌های اصلی ماست، ما قصد داریم کاری که 30 سال طول کشیده است را در این دولت تمام کنیم و به سرانجام برسانیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اتمام آزادراه تهران- شمال یکی از اولویت‌های اصلی ماست، تصریح کرد: قصد داریم کاری که 30 سال طول کشیده است را در این دولت تمام کنیم .
در این دیدار که با حضور دبیر هیئت دولت، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی و «سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آزادراه‌های کشور» صورت گرفت، معاون اول رئیس‌جمهور بعد از شنیدن گزارش‌ها و پیشنهادهای فعالان بخش آزادراهی کشور گفت: واقعیت این است که در سه دهه گذشته،کارهای بسیار ارزشمندی در بخش زیربنایی راه‌ها صورت گرفته است که باعث شده وضعیت ما در این حوزه، نسبت به 30 سال گذشته اصلا قابل مقایسه نباشد و آنچه که امروز داریم توان و ظرفیت کشور در حوزه طراحی و اجرای‌ آزادراه‌ها با مشارکت بخش خصوصی را نشان می‌دهد، آزادراه تهران– شمال، با تونل‌ها و جاده‌هایی که در آن ساخته شده، باعث غرور و افتخار است.
خبر مرتبط

بازار آریا


عارف به برداشت‌های اشتباه از سخنانش واکنش نشان داد عارف به برخی برداشت های اشتباه از سخنان او در جلسه شورای عالی اداری واکنش نشان داد.
عارف افزود: تمامی دولت‌ها در بخش راه، همیشه نقش حمایتی داشته‌اند و شخصا به یاد ندارم که با مقامات کشورهای خارجی (مرتبط با این حوزه) دیداری داشته باشم اما بحثی از سد سازی، پل‌سازی و راهسازی نشده باشد.
اجرای کار را به بخش خصوصی واگذار کنید
معاون اول رئیس جمهور در ادامه این جلسه به ذکر خاطراتی از حضور در جمع فعالان ساخت و نگهداری آزادراه‌ها پرداخت و با تشکر از وطن دوستی و فداکاری آنها با وجود مشکلات مالی گفت: در هنگام ساخت یکی از آزاد راه‌های اصلی کشور، در حالی که جاده زیرسازی شده اما هنوز آسفالت نشده بود برای بازدید به آنجا رفتیم، در حال بازدید بودیم که متوجه فردی شدیم که با پیکان نان تازه از قزوین برای کارگران آورده بود و مشغول توزیع آن بود، یکی از مسئولان وی را معرفی کرد و گفت که ایشان پیمانکاری هستند که مسئولیت ساخت این قطعه از آزادراه را برعهده دارند، برایم بسیار غرورآفرین بود که آقای پیمانکار با وجود آنکه بابت کاری که انجام داده بود از دولت، طلب داشت، اما کار را رها نکرده بود و با اشتیاق و علاقه کار را ادامه می‌داد.
خبر مرتبط

بازار آریا


عارف: حق نداریم در زندگی مردم تجسس کنیم معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حق نداریم در زندگی مردم تجسس کنیم خاطرنشان کرد: نباید یک فرد خوب با ویژگی های اخلاقی و ضوابط و معیارهای اسلامی در مسیر کاری و اداری آلوده به ویژگی ناپسند شود.
عارف در ادامه به بیان خاطره دیگری پرداخت و گفت: در یکی از جاده‌های اصفهان، مشکلی پیش آمده بود و برای بازدید به آنجا رفته بودیم‌، مدیران دولتی به من گفتند که پیمانکار مبلغ زیادی از دولت طلب دارد و امکان دارد داد و بیداد کند، وقتی به آنجا رسیدیم شخص پیمانکار را دیدم و بعد از احوالپرسی به ایشان گفتم می‌دانم که شما مبلغ سنگینی طلب دارید، گفت نه طلبی ندارم، این وظیفه‌ام است که با کیفیت خوب کار کنم، این هم نگاه غرورآفرین پیمانکار دیگری بود که به عشق ایران و وطنش کار می‌کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه گفت: ما وقتی این عشق و علاقه به ایران را در این بخش می‌بینیم، با تمام توان برای پیشرفتش تلاش خواهیم کرد و حتی وقتی بین بخش دولتی و بخش خصوصی رقابتی وجود داشته باشد، حتما طرف بخش خصوصی می‌ایستیم.
وی ادامه داد: در مناقصه پروژه راهسازی در قرقیزستان، دو پیمانکار جمهوری اسلامی ایران که یکی مربوط به بخش خصوصی و دیگری مربوط به بخش دولتی بود به مرحله نهایی رسیده بودند، قرار بود به این کشور سفر کرده و با مقاماتش دیدار کنم، پیمانکار بخش دولتی هم با ما همسفر بود و در مسیر پرواز دائما درباره توانمندی‌های این بخش در ساخت آزادراه توضیح می‌داد و هدفش این بود که با مقامات دولتی آن کشور، رایزنی صورت بگیرد تا کار را به پیمانکار دولتی بدهند اما وقتی با مقامات آن کشور صحبت کردیم گفتم که ما ترجیحمان آن است که از بین این دو شرکت، اجرای کار را به بخش خصوصی واگذار کنید و همینطور هم شد.
عارف افزود:‌ کار شما اولویت ذاتی دولت‌هاست، ‌به دلیل کاهش تلفات انسانی و کاستن از سوخت مصرفی و تاثیر آن در محیط زیست و همینطور صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و دیگر مزایای آن، ‌با هر شاخصی که در نظر گرفته شود، باز هم صرفه دولت‌ها با ساخت آزادراه است اما به هر حال منابع دولت هم محدود است.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه گفت: اتمام آزادراه تهران- شمال یکی از اولویت‌های اصلی ماست، ما قصد داریم کاری که 30 سال طول کشیده است را در این دولت تمام کنیم و به سرانجام برسانیم.
نقشی ماندگار بر نقشه ایران
وی در ادامه خطاب به حاضران در جلسه گفت: با وجود مضایق مالی و مشکلاتی‌که وجود دارد اما شما به بزرگی کارتان و خدمتی که به وطن می‌کنید، فکر کنید، اینکه 15 تا 20 درصد در کاهش تلفات نقش دارید خدمتی است که با پول قابل ارزشگذاری نیست،‌ شما صرفا کار اقتصادی نمی­کنید بلکه به وطن­تان خدمت می‌کنید.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه افزود: ما در این حوزه نیاز به قانون جدیدی نداریم اما در هر موردی که نیاز به همکاری دولت باشد، پای کار هستیم و با تمام قدرت و توان، حمایت می‌کنیم و خواهیم دید که تا پایان دولت چهاردهم چند پروژه بزرگ آزادراهی را به نتیجه خواهیم رساند.
در این نشست، یک نفر از پیمانکاران و بهره‌برداران بزرگ آزادراهی کشور،‌ با گلایه از اینکه در طی دهه‌ها، همیشه بیش از 15 مشکل تکراری را بیان کرده‌ و به نتیجه نرسیده‌اند گفت: خوشبختانه در جلسه‌ای که امروز با وزیر راه و شهرسازی داشتیم،‌ شش مورد از مشکلات حل شد و امیدواریم که در این دولت برای سایر مشکلات نیز چاره‌اندیشی شود.
بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1237154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین تصاویر لو رفته از ساخت دلار!/ ویدئو

روسیه: سیستم پزشکی در نوار غزه ویران شده است

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به شرق رام‌الله

«جغجغه مرگ» چیست؟

تماس میقاتی و الجولانی درباره وقوع درگیری در مرز لبنان با سوریه

گام اول خروج از انحراف سیاستی؛ شرط چهارم تحویل مسکن

تاخیر یک ساعته در فعالیت مدارس برخی شهرستان‌های اصفهان

بازگشت 25 متهم با اعلان قرمز در شش ماه نخست امسال

توضیح لبنان درباره تنش فرودگاه بیروت

ایران‌خودرو و سایپا یاد بگیرند!/ کره جنوبی با ما شروع کرد و در طی 30 سال جزو 5 کشور خودروسازی دنیا شد

مایک جانسون بار دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

کیفیت و تخفیف دو اصل بنیادین «ویوان»

گرای صادرات معدنی در 2025

بهار معدن‌کاران آمریکایی

قابلیت توقیف رمزارزها فرصتی جدید یا چالشی پیچیده؟

رقابت جهانی برای ذخایر نوین مالی

افزایش 1000 کیلومتری خطوط انتقال فرآورده‏‏‌های نفتی

دردسر زمستان برفی برای راهداری

وعده اتصال چابهار به شبکه کریدوری تا پایان 1404

جهش دلار با رشد نرخ گاز

آمار معاملات هفتگی - 1403/10/15

تبخیر سود دلاری روانکارها

اطرافیان امن شما، مسیر درست را نشان‌‌‌ می‌‌‌دهند

چرا جوان‏‏‌ترها شغلشان را رها می‌کنند؟

اجرای «ارکستر میترا» در تالار وحدت

نمایش آثار استاد جواد بختیاری در گالری گویا

بازگشت کامکارها به صحنه پس از 6 سال

سلام به ساز از راه دور

سرمربی اخراجی پرسپولیس تیم گرفت

طارمی فیکس می‌شود؟

آنجا چه خبر است؟

معجزه انرژی مثبت

راز علاقه کسب‌وکارها به بخش مالی

سبد محصولات استراتژیک سپنتا

قدرت بازار و کنترل قیمت

جهانی شدن و مسائل آن

بازار جهانی - 1403/10/15

زنجیره فولاد - 1403/10/15

پتروشیمی - 1403/10/15

طلا از نوسانات 2024 تا چشم‏‏‌انداز 2025

سقوط سنگ‏‏‌آهن به کف قیمتی سه‌ماهه

تقویت روابط گردشگری کیش و دوشنبه

رشد 41 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در گلستان

برگزاری رویداد «از هوش مصنوعی تا تحول دیجیتال» در تبریز

سلب قدرت سفر ایرانی‌ها؟

مالزی به تیک‌تاک و ویچت مجوز داد

تاثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در سال 2025

«سیری» 95 میلیارد خسارت روی دست اپل گذاشت

توافق بانک مرکزی و معاونت علمی برای حمایت از فناوری‌های دیجیتال

مسیر ناهموار توسعه فیبر نوری

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی