بازار آریا

آخرين مطالب

چرا پایداری در سال 2025 برای کسب و کارها حیاتی است؟ گزارش ویژه

چرا پایداری در سال   2025 برای کسب و کارها حیاتی است؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مترجم: مهدی نیکوئی کسب و کارها می‌توانند نیرویی قدرتمند در مسیر تحقق منافع جمعی جوامع باشند؛ البته در صورتی که همکاری با ذی‌نفعان و مسوولیت‌‌‌پذیری مشترک را اولویت خود بدانند. حرکت از ذهنیت فردی با دنبال کردن منافع خود و رسیدن به ذهنیت جمعی، فقط آرمانی دست‌‌‌نیافتنی نیست و تبدیل به ضرورتی در جهان امروز شده است. هر روز نیز این ضرورت بیش از قبل احساس می‌شود.
در میان چالش‌‌‌های گوناگون ژئوپلیتیک، اقلیمی و سیاسی، اهمیت پایداری کسب و کارها، واضح و غیرقابل تردید شده است. در ادامه، 8 دلیل ضرورت پایداری برای موفقیت بلندمدت کسب و کارها و داده‌‌‌ها و آمارهای تایید‌‌‌کننده آنها را مشاهده می‌‌‌کنید:
1-کارکنان انتظار هدف دارند
با افزایش هدفمندی کارکنان و تمایل آنها به یافتن معنا در شغل، پایداری و مسوولیت‌‌‌‌‌‌پذیری کسب و کارها در مقابل جامعه و محیط‌‌‌زیست، گام بزرگی در جذب و حفظ مستعدترین کارکنان بازار محسوب می‌شود. پژوهش اخیر موسسه مشاوره بازاریابی و روابط عمومی ادلمن (Edelman Trust Barometer) نشان می‌دهد که 63‌درصد کارکنان نگران جایگزینی انسان با ماشین و جهانی‌‌‌شدن هستند. شرکت‌هایی که پایداری را در فرهنگ خود نهادینه می‌کنند، نه تنها به کارکنانشان احساس امنیت می‌دهند، بلکه وفاداری و مشارکت آنها را نیز برمی‌‌‌انگیزانند. البته در همین زمان، طبق نظرسنجی موسسه دیلویت (Deloitte)، دوسوم از شاغلان معتقدند که کارفرمایان اقدامات کافی در جهت تعدیل بحران اقلیمی و تعهد به پایداری انجام نمی‌‌‌دهند.
2-سرمایه‌‌‌گذاران به شفافیت امتیاز می‌دهند
شفافیت راجع به اقدامات پایداری کسب و کارها، تبدیل به اولویتی غیرقابل مذاکره شده است. شاخص شفافیت شرکت‌ها در سال 2024 نشان می‌دهد شرکت‌هایی با اقدام عملی در مسوولیت‌‌‌های اجتماعی و زیست‌‌‌محیطی، بیش از دیگران اعتماد سرمایه‌‌‌گذاران را جذب می‌کنند و سرمایه بیشتری به دست می‌‌‌آورند. سرمایه‌‌‌گذاران به طور روزافزونی ارزش بلندمدت را به منافع کوتاه‌‌‌مدت ترجیح می‌دهند. همچنین شرکت‌هایی با اهداف و ماموریت‌‌‌های برجسته اجتماعی و زیست‌‌‌محیطی، خود را به شکل فرصت‌‌‌های قابل اتکا برای سرمایه‌‌‌گذاری نشان داده‌‌‌اند.
3- مصرف‌کنندگان خواهان اقدام هستند
مصرف‌کنندگان به برندهای همراستا با ارزش‌‌‌هایشان پاداش می‌دهند و این روند در حال رشد است. بر اساس رتبه‌‌‌بندی سالانه برندهای برتر جهان (Brand Finance Global 500)، در سال گذشته ارزش 500 برند برتر 10‌درصد افزایش یافته است که رشدی سریع‌‌‌تر از رشد اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد. مصرف‌کنندگان و به‌‌‌ویژه نسل‌‌‌های جوان‌‌‌تر خواهان حمایت مالی از کسب و کارهایی هستند که نه فقط زیبا حرف بزنند، بلکه اقداماتی معنادار در زمینه پایداری داشته باشند.
4- پایداری یک مزیت استراتژیک است
پایداری فقط انجام دادن کار درست نیست، بلکه روشی برای متمایزسازی و تقویت برند است. شرکت‌هایی که مسائل زیست‌‌‌محیطی و اجتماعی را بخشی از اولویت‌‌‌های خود می‌‌‌دانند، اعتماد ذی‌نفعان را به دست می‌‌‌آورند؛ موضوعی که در بازار متراکم و پررقابت امروزی اهمیت فراوانی دارد. شفافیت و اقدامات هدفمند به شرکت‌ها کمک می‌کند خود را از دیگران متمایز ساخته و ارتباطات عمیق‌‌‌تری با ذی‌نفعان بسازند. جای تعجب ندارد که در جدیدترین گزارش موسسه پژوهشی و مشاوره PwC، 80‌درصد شرکت‌ها عنوان کرده‌‌‌اند که پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایالات‌متحده، قصد حفظ یا افزایش سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های خود در پایداری را دارند (34‌درصد حفظ سرمایه‌‌‌گذاری و 44‌درصد افزایش آن).
5- پایداری مصونیت از اتفاقات آینده است
دولت‌‌‌ها و نهادهای قانون‌‌‌گذار در حال معرفی مقررات پایداری سختگیرانه‌‌‌تری برای کسب و کارها هستند. در این میان، کسب و کارهایی که زودتر و داوطبانه تغییر خود را شروع کنند، یک گام از دیگران جلوتر خواهند بود. شاخص شفافیت شرکت‌ها که پیش‌تر به آن اشاره شد، تاکید کرده است که قوانین و مقررات جدید شامل اقداماتی در مبارزه با سبزشویی و استانداردهای پایداری جدید برای فعالیت سبزتر شرکت‌ها مانند قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود. انطباق با چنین استانداردهایی نه فقط از نظر پایبندی به قانون بلکه از نظر پیشگام بودن و رهبری بازار نیز اهمیت دارد.
6- پایداری منجر به افزایش تاب‌‌‌آوری می‌شود
پایداری شالوده‌‌‌ای برای افزایش تاب‌‌‌آوری کسب و کارهاست. آن دسته از کسب و کارها که اقدام به پایدارسازی فعالیت‌‌‌هایشان (از پایداری زنجیره تامین گرفته تا سبد مصرف انرژی) می‌کنند، در مقابل بحران‌های زیست‌‌‌محیطی یا هرگونه اختلال دیگری در بازار، تاب‌‌‌آوری و ظرفیت انطباق‌‌‌پذیری بیشتری خواهند داشت.
7-پایداری محرک نوآوری است
پایداری فرصتی برای تفکر انتقادی و به چالش کشیدن رویه‌‌‌های رایج کسب و کار است. از این رو، می‌تواند منجر به نوآوری و یافتن راهکارهای بهینه‌‌‌تری برای فعالیت کسب و کارها شود. از اقتصاد چرخشی گرفته تا انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر نه‌‌‌تنها راهکارهایی برای مسوولیت‌‌‌پذیری زیست‌‌‌محیطی و اجتماعی هستند، بلکه تفکر انتقادی لازم برای سودآوری و کسب درآمدهای بیشتر را فراهم می‌کنند.
8-پایداری ارزش‌‌‌آفرینی بلندمدت دارد
اهداف متعالی اجتماعی و زیست‌‌‌محیطی برندها را تقویت می‌کنند و به این طریق ارزش‌‌‌آفرینی بلندمدتی برای آنها دارند. بررسی 500 برند برتر جهان نشان می‌دهد که شرکت‌های سرمایه‌‌‌گذار در این زمینه‌‌‌ها، از وفاداری بالاتر مشتریان و اعتماد سرمایه‌‌‌گذاران بهره می‌‌‌برند. چنین نتایجی پیروزی‌‌‌هایی کوتاه‌‌‌مدت نیست و یک استراتژی آینده‌‌‌نگر برای موفقیت ماندگار به شمار می‌رود.
منبع: Forbes

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1262254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاکید کانادا بر حق فلسطینی ها برای تعیین سرنوشت/ با کوچ اجباری از غزه مخالفیم

طرح اسرائیل برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل

چهره های متنفذی که بی اغماض مجازات شدند | ماجرای 13 پرونده جنجالی دانه درشت ها چه بود؟

حکم قاضی آمریکایی علیه فرمان ترامپ/ این فرمان خلاف قانون اساسی است!

تاکید گوترش بر راهکار دو دولتی در فلسطین

افشاگری گالانت درباره چالش ورود زمینی نیروهای اسرائیلی به نوار غزه/نتانیاهو نگران رویارویی با حزب‌الله بود

دستور ممنوعیت حضور مردان در ورزش‌های زنان از سوی ترامپ

برنامه افزایش اتوبوس‌های پایتخت به 5500 دستگاه

چالش‌های اقتصادی و تأثیرات آن بر بازار بورس

افزایش عدالت مالیاتی از طریق هوشمندسازی

فشار حداکثری ترامپ علیه ایران چقدر کارساز خواهد بود؟/ برندگان و بازندگان نظم نوین اقتصادی در خاورمیانه کدام کشور‌ها هستند؟

59 مصوبه عمرانی و اقتصادی در شورای برنامه ریزی فیروزکوه تصویب شد

ظریف با عمار حکیم دیدار کرد

کوئل خودرو چیست؟/ علائم خرابی کوئل خودرو

دعوت رئیس جمهور فرانسه از الجولانی برای سفر به پاریس

برابری یورو و دلار چقدر محتمل است؟

سخنگوی وزارت خارجه: نقشه پاکسازی غزه مردود و محکوم است

ایران طرح پاکسازی غزه و تملک آن توسط آمریکا را قاطعانه رد کرد

حقابه تالاب‌های خوزستان

تاکید دولت بر توسعه پایدار

از مشعل‌‌‌‌‌‌سوزی تا تولید هیدروژن

پایین‌ترین سطح گازسوزی در مناطق نفت‌خیز جنوب

محیط‌زیست قربانی جنگ تعرفه

ورود دستگاه امنیتی به خریدوفروش آنلاین طلا

20 بهمن ماه سکه‌های ضرب 1403 عرضه می‌شود

رکوردشکنی سریالی فلز زرد

واکنش دلار به بخشنامه ترامپ

جنگ تعرفه‏‌ای چین بر علیه آمریکا

آمار معاملات روزانه بازار سهام - 1403/11/18

بحران در صنعت کاغذ

چرا پایداری در سال 2025 برای کسب و کارها حیاتی است؟

تاثیر نفوذ مجدد ترامپ بر صنعت دارو

اجرای کنسرت گروه لیان در اصفهان با وساطت وزیر

آثار هنرمندان چند نسل در نگارخانه لاله

دولت مشکل را پیگیری می‌کند

چه خبر از نیمکت استقلال؟

صدر دوباره قرمز می‌شود؟

شاید لایق آن فحش‌ها نبود!

ممنونیـم الهلال!

زنجیره فولاد - 1403/11/18

بازار فولاد - 1403/11/18

بازار آتی - 1403/11/18

فرصت ها و چالش های توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایران

آینده مبهم آلومینیوم

امضای بزرگ‌ترین قرارداد اکتشافی خراسان رضوی

جذب137 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

اجرای 30 برنامه شاخص هفته فرهنگی تبریز در تهران

رتبه اول سرطان مری درجهان متعلق به گلستان

افق گردشگری سلامت در یزد

ترامپ برای تیک‌تاک خریدار جدید پیدا کرد

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی