هایجینپرنر: انقلابی در کلینیکهای دندانپزشکی
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - مترجم: مریم مرادخانی در بسیاری از نقاط جهان، دندانپزشکی یکی از حوزههای پردرآمد است، اما کلینیکهای دندانپزشکی با چالشهای متعددی نیز روبهرو هستند؛ از جمله یافتن بیماران جدید، تکامل انتظارات بیماران، استرس محیط دندانپزشکی، خستگی و فرسودگی کادر دندانپزشکی، یافتن نیروهای کاربلد، ناتوانی کارکنان در کار تیمی، تحولات تکنولوژیهای دندانپزشکی، مقاومت پزشکان نسبت به تغییر رویههای سنتی و مشکلات دیگر. و تنها کسانی این چالشها را میشناسند که در کلینیکها کار کرده و مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشند.
یکی از آنها «تیفانی ووبن» است که بیش از سه دهه از زندگیاش را در حوزه دندانپزشکی گذرانده است.
سال 1994، تیفانی که 23 سال داشت، از همسرش جدا شد. در آن زمان، تنها هدفش این بود که مادر و گارسون خوبی باشد. او هرگز فکرش را نمیکرد که دندانپزشک خانوادگیشان، زندگی او را متحول کند.
این دندانپزشک طی یکی از جلسات ویزیت، متوجه پتانسیل تیفانی شد و به او پیشنهاد داد که به عنوان دستیار در آنجا کار کند. تیفانی وظایف متعددی داشت. از دریافت حق ویزیت تا وقت دادن به بیماران. او به مرور عاشق این کار شد و عمیقا از آن لذت میبرد.
او میگوید: «اما میخواستم کار بیشتری انجام دهم. دوست داشتم زندگی بیماران را تغییر دهم. کار کردن در حوزه دندانپزشکی من را به مسیر خودشناسی سوق داد. برای یک بازه زمانی کوتاه، این شغل را ترک کردم اما پس از مدت کوتاهی فهمیدم واقعا عاشق کار در حوزه دندانپزشکی هستم. این بار با حس هدفمندی جدید، به دندانپزشکی برگشتم و به خودم قول دادم که کارهای بزرگتری در این حوزه انجام دهم.»
تیفانی موسس «هایجینپرنر» است؛ موسسه مشاورهای که کارش، توانمندسازی تیمهای دندانپزشکی، بهبود عملکرد آنها و افزایش سودآوریشان از طریق راهاندازی یک واحد بهداشت و دندان درون کلینیکهای دندانپزشکی است. او درباره روزهای نخست پس از جدایی از همسرش میگوید: «با دو بچه و بدون مدرک دانشگاهی، بلافاصله فهمیدم که باید برای آیندهام کاری کنم. به دانشگاه برگشتم و رشته بهداشتکار دهان و دندان را انتخاب کردم. آنجا بود که به توانمندی حقیقی خودم پی بردم. علاقهام به حوزه دندانپزشکی دوچندان شد و کمک کرد به چالشهای این مسیر غلبه کنم.» چند سال بعد در سال 2012 او به عنوان بهداشتکار یا «هایژنیست» در یک کلینیک دندانپزشکی مشغول به کار بود. سابقه کارش در مدیریت مطب به او کمک کرد سیستمها و روالهای کاری را بهبود دهد.
سایر افراد نیز از او تقلید میکردند. پس از مدت کوتاهی، سایر کلینیکها با او تماس گرفتند و راهنمایی خواستند. آنها دکتر کلینیک را ترغیب کردند که تیفانی را به نوشتن یک کتاب راهنمای «واحد بهداشت» تشویق کند. به این ترتیب، تیفانی در سال 2021 کتابی به نام «هایجینپرنر» منتشر کرد که راهنمای کارکنان این حوزه برای موفقیت شغلی و تحول فردیست.
این کتاب که با استقبال گسترده مخاطبان روبهرو شده، حاصل بیش از 20 سال تلاش تیفانی در عرصه دندانپزشکی است. او این دو دهه را وقف این کار کرده و طی این سالها خدمات گستردهای به دندانپزشکان ارائه کرده؛ از برنامههای مشاوره درون مطبها تا ارائههای آموزشی و پلتفرمهای آموزش الکترونیک و پشتیبانیهای شخصیسازی شده. او برنامههای سخنرانی و مربیگری متعددی را به متخصصان دندانپزشکی در سراسر آمریکا ارائه میکند و به آنها آموزش میدهد که پروتکلهایش را به شکلی موفقیتآمیز به اجرا درآورند. هر کلینیک دندانپزشکی میتواند یک واحد هایجینپرنر درون خود راهاندازی کند.
تیفانی معتقد است این واحدها با برنامهریزی شخصیسازی شده، تشخیص بهموقع و ارائه روشهای پیشرفته ارتقای سلامت دهان و دندان، کمک بسزایی به هر کلینیک میکنند. با بهکارگیری تجربیات و راهنماییهای تیفانی، خستگی و فرسودگی کادر دندانپزشکی کاهش مییابد، امور مراجعان بدون دردسر انجام میشود، وفاداری بیماران به پزشک افزایش مییابد و در نهایت، این به افزایش سودآوری کلینیک منجر میشود. تیفانی در کتابش، 25 درس کلیدی را برمیشمارد، برای کسانی که میخواهند یک هایژنیست حرفهای شوند. ماجرا اینجا تمام نمیشود. او یک زمین در حومه تنسی خریداری کرده که قرار است مرکز برگزاری رویدادهای دندانپزشکی شود.
تیفانی میگوید: «جایی برای آشنایی متخصصان با یکدیگر، آموزش و یادگیری و تعامل افراد حتی در حوزههای دیگر.»
علاقه اصلی او، الهامبخشی، توانمندسازی و کمک به دیگران برای شکوفایی پتانسیلهایشان است. در وبسایت هایجینپرنر، بسیاری از دندانپزشکان، داستان موفقیت خود را با کمک تیفانی روایت کردهاند. آمارها حاکی از بهبود خدمات و عملکرد کلینیکها و ارتقای سلامت دهان و دندان بیماران است. طی این سالها، این موسسه به بیش از 200 دندانپزشک خدماترسانی کرده و این رقم رو به افزایش است. تیفانی میگوید این موفقیت، فقط حرفهای نبوده و عمیقا شخصی نیز هست: «همه چیز درباره خردی است که از مادرم به من رسید. او همیشه به من میگفت دورم را با افرادی پر کنم که به رشدم کمک میکنند. یافتن دندانپزشکانی که هدف من را همه جوره درک و حمایت میکردند، جهانم را تغییر داد. حمایت آنها از من، به رشد فردی و حرفهای من و سودآوری و ارتقای خدمات خودشان منجر شد.» این یک بازی برد-برد است.
منابع: Hygienepreneur, Dew Life
-
چهارشنبه ۱۲ دي ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵:۰۵
-
۱۲ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1239212/