بازار آریا

آخرين مطالب

هایجین‏‌پرنر: انقلابی در کلینیک‏‌های دندانپزشکی اقتصاد ایران

هایجین‏‌پرنر: انقلابی در کلینیک‏‌های دندانپزشکی
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مترجم: مریم مرادخانی در بسیاری از نقاط جهان، دندانپزشکی یکی از حوزه‌‌های پردرآمد است، اما کلینیک‌‌های دندانپزشکی با چالش‌‌های متعددی نیز روبه‌‌رو هستند؛ از جمله یافتن بیماران جدید، تکامل انتظارات بیماران، استرس محیط دندانپزشکی، خستگی و فرسودگی کادر دندانپزشکی، یافتن نیروهای کاربلد، ناتوانی کارکنان در کار تیمی، تحولات تکنولوژی‌‌های دندانپزشکی، مقاومت پزشکان نسبت به تغییر رویه‌‌های سنتی و مشکلات دیگر. و تنها کسانی این چالش‌‌ها را می‌‌شناسند که در کلینیک‌‌ها کار کرده و مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشند.
یکی از آنها «تیفانی ووبن» است که بیش از سه دهه از زندگی‌‌اش را در حوزه دندانپزشکی گذرانده است.
سال 1994، تیفانی که 23 سال داشت، از همسرش جدا شد. در آن زمان، تنها هدفش این بود که مادر و گارسون خوبی باشد. او هرگز فکرش را نمی‌‌کرد که دندانپزشک خانوادگی‌شان، زندگی او را متحول کند.
این دندانپزشک طی یکی از جلسات ویزیت، متوجه پتانسیل تیفانی شد و به او پیشنهاد داد که به عنوان دستیار در آنجا کار کند. تیفانی وظایف متعددی داشت. از دریافت حق ویزیت تا وقت دادن به بیماران. او به مرور عاشق این کار شد و عمیقا از آن لذت می‌‌برد.
او می‌‌گوید: «اما می‌‌خواستم کار بیشتری انجام دهم. دوست داشتم زندگی بیماران را تغییر دهم. کار کردن در حوزه دندانپزشکی من را به مسیر خودشناسی سوق داد. برای یک بازه زمانی کوتاه، این شغل را ترک کردم اما پس از مدت کوتاهی فهمیدم واقعا عاشق کار در حوزه دندانپزشکی هستم. این بار با حس هدفمندی جدید، به دندانپزشکی برگشتم و به خودم قول دادم که کارهای بزرگ‌تری در این حوزه انجام دهم.»
تیفانی موسس «هایجین‌‌پرنر» است؛ موسسه مشاوره‌‌ای که کارش، توانمندسازی تیم‌‌های دندانپزشکی، بهبود عملکرد آنها و افزایش سودآوری‌شان از طریق راه‌‌اندازی یک واحد بهداشت و دندان درون کلینیک‌‌های دندانپزشکی است. او درباره روزهای نخست پس از جدایی از همسرش می‌‌گوید: «با دو بچه و بدون مدرک دانشگاهی، بلافاصله فهمیدم که باید برای آینده‌‌ام کاری کنم. به دانشگاه برگشتم و رشته بهداشت‌‌‌‌کار دهان و دندان را انتخاب کردم. آنجا بود که به توانمندی حقیقی خودم پی بردم. علاقه‌‌ام به حوزه دندانپزشکی دوچندان شد و کمک کرد به چالش‌‌های این مسیر غلبه کنم.» چند سال بعد در سال 2012 او به عنوان بهداشت‌‌کار یا «هایژنیست» در یک کلینیک دندانپزشکی مشغول به کار بود. سابقه کارش در مدیریت مطب به او کمک کرد سیستم‌ها و روال‌‌های کاری را بهبود دهد.
سایر افراد نیز از او تقلید می‌‌کردند. پس از مدت کوتاهی، سایر کلینیک‌‌ها با او تماس گرفتند و راهنمایی خواستند. آنها دکتر کلینیک را ترغیب کردند که تیفانی را به نوشتن یک کتاب راهنمای «واحد بهداشت» تشویق کند. به این ترتیب، تیفانی در سال 2021 کتابی به نام «هایجین‌‌پرنر» منتشر کرد که راهنمای کارکنان این حوزه برای موفقیت شغلی و تحول فردی‌ست.
این کتاب که با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌‌رو شده، حاصل بیش از 20 سال تلاش تیفانی در عرصه دندانپزشکی است. او این دو دهه را وقف این کار کرده و طی این سال‌ها خدمات گسترده‌‌ای به دندانپزشکان ارائه کرده؛ از برنامه‌‌های مشاوره درون مطب‌‌ها تا ارائه‌‌های آموزشی و پلتفرم‌‌های آموزش الکترونیک و پشتیبانی‌‌های شخصی‌‌سازی شده. او برنامه‌‌های سخنرانی و مربیگری متعددی را به متخصصان دندانپزشکی در سراسر آمریکا ارائه می‌کند و به آنها آموزش می‌دهد که پروتکل‌‌هایش را به شکلی موفقیت‌‌آمیز به اجرا درآورند. هر کلینیک دندانپزشکی می‌تواند یک واحد هایجین‌‌پرنر درون خود راه‌‌اندازی کند.
تیفانی معتقد است این واحدها با برنامه‌‌ریزی شخصی‌‌سازی شده، تشخیص به‌‌موقع و ارائه روش‌های پیشرفته ارتقای سلامت دهان و دندان، کمک بسزایی به هر کلینیک می‌کنند. با به‌کارگیری تجربیات و راهنمایی‌‌های تیفانی، خستگی و فرسودگی کادر دندان‌پزشکی کاهش می‌‌یابد، امور مراجعان بدون دردسر انجام می‌شود، وفاداری بیماران به پزشک افزایش می‌‌یابد و در نهایت، این به افزایش سودآوری کلینیک منجر می‌شود. تیفانی در کتابش، 25 درس کلیدی را برمی‌‌شمارد، برای کسانی که می‌‌خواهند یک هایژنیست حرفه‌‌ای شوند. ماجرا اینجا تمام نمی‌شود. او یک زمین در حومه تنسی خریداری کرده که قرار است مرکز برگزاری رویدادهای دندانپزشکی شود.
تیفانی می‌‌گوید: «جایی برای آشنایی متخصصان با یکدیگر، آموزش و یادگیری و تعامل افراد حتی در حوزه‌‌های دیگر.»
علاقه اصلی او، الهام‌‌بخشی، توانمندسازی و کمک به دیگران برای شکوفایی پتانسیل‌‌هایشان است. در وب‌سایت هایجین‌‌پرنر، بسیاری از دندانپزشکان، داستان موفقیت خود را با کمک تیفانی روایت کرده‌‌اند. آمارها حاکی از بهبود خدمات و عملکرد کلینیک‌‌ها و ارتقای سلامت دهان و دندان بیماران است. طی این سال‌ها، این موسسه به بیش از 200 دندانپزشک خدمات‌‌رسانی کرده و این رقم رو به افزایش است. تیفانی می‌‌گوید این موفقیت، فقط حرفه‌‌ای نبوده و عمیقا شخصی نیز هست: «همه چیز درباره خردی است که از مادرم به من رسید. او همیشه به من می‌‌گفت دورم را با افرادی پر کنم که به رشدم کمک می‌کنند. یافتن دندانپزشکانی که هدف من را همه جوره درک و حمایت می‌‌کردند، جهانم را تغییر داد. حمایت آنها از من، به رشد فردی و حرفه‌‌ای من و سودآوری و ارتقای خدمات خودشان منجر شد.» این یک بازی برد-برد است.
منابع: Hygienepreneur, Dew Life

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1239212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گام اول خروج از انحراف سیاستی؛ شرط چهارم تحویل مسکن

تاخیر یک ساعته در فعالیت مدارس برخی شهرستان‌های اصفهان

بازگشت 25 متهم با اعلان قرمز در شش ماه نخست امسال

توضیح لبنان درباره تنش فرودگاه بیروت

ایران‌خودرو و سایپا یاد بگیرند!/ کره جنوبی با ما شروع کرد و در طی 30 سال جزو 5 کشور خودروسازی دنیا شد

مایک جانسون بار دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

کیفیت و تخفیف دو اصل بنیادین «ویوان»

گرای صادرات معدنی در 2025

بهار معدن‌کاران آمریکایی

قابلیت توقیف رمزارزها فرصتی جدید یا چالشی پیچیده؟

رقابت جهانی برای ذخایر نوین مالی

افزایش 1000 کیلومتری خطوط انتقال فرآورده‏‏‌های نفتی

دردسر زمستان برفی برای راهداری

وعده اتصال چابهار به شبکه کریدوری تا پایان 1404

جهش دلار با رشد نرخ گاز

آمار معاملات هفتگی - 1403/10/15

تبخیر سود دلاری روانکارها

اطرافیان امن شما، مسیر درست را نشان‌‌‌ می‌‌‌دهند

چرا جوان‏‏‌ترها شغلشان را رها می‌کنند؟

اجرای «ارکستر میترا» در تالار وحدت

نمایش آثار استاد جواد بختیاری در گالری گویا

بازگشت کامکارها به صحنه پس از 6 سال

سلام به ساز از راه دور

سرمربی اخراجی پرسپولیس تیم گرفت

طارمی فیکس می‌شود؟

آنجا چه خبر است؟

معجزه انرژی مثبت

راز علاقه کسب‌وکارها به بخش مالی

سبد محصولات استراتژیک سپنتا

قدرت بازار و کنترل قیمت

جهانی شدن و مسائل آن

بازار جهانی - 1403/10/15

زنجیره فولاد - 1403/10/15

پتروشیمی - 1403/10/15

طلا از نوسانات 2024 تا چشم‏‏‌انداز 2025

سقوط سنگ‏‏‌آهن به کف قیمتی سه‌ماهه

تقویت روابط گردشگری کیش و دوشنبه

رشد 41 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در گلستان

برگزاری رویداد «از هوش مصنوعی تا تحول دیجیتال» در تبریز

سلب قدرت سفر ایرانی‌ها؟

مالزی به تیک‌تاک و ویچت مجوز داد

تاثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در سال 2025

«سیری» 95 میلیارد خسارت روی دست اپل گذاشت

توافق بانک مرکزی و معاونت علمی برای حمایت از فناوری‌های دیجیتال

مسیر ناهموار توسعه فیبر نوری

سال خوب نیو

فروش BYD به تسلا نزدیک شد

فروش ریسکی خودرو

41 ماه انتظار برای خرید خودروی اقتصادی

اکسپوی ژاپن و پرسش‌های بی‌جواب

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی