بازار آریا

آخرين مطالب

کشتی‌هایی که 10 سال بدون سوخت‌گیری کار می‌کنند گزارش ویژه

کشتی‌هایی که 10 سال بدون سوخت‌گیری کار می‌کنند
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا /راه‌اندازی ناوگانی از کشتی‌های هسته‌ای قدرتمندی که 10 سال بدون سوخت‌گیری کار می‌کنند توسط کشورهای بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا برنامه‌ریزی شده‌ است.
شرکت «Deployable Energy» مستقر در هیوستون آمریکا و گروه طراحی کشتی سی‌ترنسپرت(Seatransport)، همکاری خود را با شرکت لوید رجیستر(Lloyd"s Register) برای توسعه تولید انرژی هسته‌ای برای کشتیرانی و کاربردهای بیشتر اعلام کرده‌اند.
این طرح برای استفاده از فناوری راکتور میکرو ماژولار(MMR) برای کشتی‌ها است. این شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای توسعه یک کشتی نجات به طول 73 متر هستند که دارای 2 تا 5 MMR با ظرفیت یک مگاوات خواهد بود.
استفاده از انرژی هسته‌ای برای پیشرانه به این معنی است که کشتی می‌تواند تا 10 سال بدون نیاز به سوخت‌گیری کار کند. این یعنی می‌تواند برای مدت طولانی برای ماموریت‌های نجات در دریا بماند و به مناطق آسیب دیده کمک کند.
علاوه بر این، در صورت نیاز می‌تواند در زمانی که در بندر لنگر انداخته است، انرژی را به شبکه ساحلی مناطق آسیب‌دیده برساند.
بازار
شرکت «لوید رجیستر» در زمینه نوآوری‌های دریایی و هسته‌ای تخصص دارد و طبق بیانیه مطبوعاتی آن، این برنامه را برای اطمینان از کیفیت، پروتکل‌ها و جنبه‌های ایمنی هدایت می‌کند.
این مفهوم در جلسه اخیر کمیته مشورتی استرالیا ارائه شد و قرارداد را با طرفین استرالیایی به امضا رساندند.
کلادن شارپ پاتل(Claudene Sharp-Patel)، مدیر فنی جهانی «لوید رجیستر» می‌گوید: در حالی که فناوری هسته‌ای به سمت کاربردهای دریایی پیشرفت می‌کند، شرکت ما به طور منحصر به فردی در جایگاه کمک به توسعه این ابتکارات قرار گرفته است. ما تاریخ گسترده خود را در ایمنی دریایی و هسته‌ای به رخ می‌کشیم و پایه‌ای قوی برای حمل و نقل با انرژی هسته‌ای ایمن، قابل اطمینان و مقیاس‌پذیر فراهم می‌کنیم.
وی افزود: تجربه گسترده ما با راکتورهای کوچک ماژولار در بخش دفاعی، تعهد ما را به ایمنی و نوآوری بیشتر نشان می‌دهد.
شرکت «Deployable Energy» به عنوان بخشی از این توافق، باتری هسته‌ای یک مگاواتی یونیتی خود را در اختیار قرار می‌دهد که به گفته این شرکت می‌تواند در یک کانتینر 20 فوتی جا شود.
به گفته این شرکت آمریکایی، باتری هسته‌ای یونیتی می‌تواند از نظر قیمت و عملکرد، موتور دیزلی را شکست دهد.
این شرکت می‌گوید که باتری در حال توسعه توسط آنها می‌تواند در تنظیمات مختلفی مانند تامین انرژی مراکز داده، عملیات‌های دریایی، دفاع و سایر سناریوها استفاده شود.
شرکت «Seatransport» مستقر در استرالیا نیز طراحی این کشتی را ارائه می‌دهد که شامل همه چیز از مفهوم اولیه گرفته تا طرح‌های ساختاری پیشرفته، تأییدیه‌های طبقه‌بندی و جزئیات تولید می‌شود.
این شرکت استرالیایی می‌گوید که بیش از 40 سال است که خدمات تخصصی طراحی و مشاوره دریایی را در سراسر جهان ارائه می‌کند و در طراحی کشتی‌های تجاری، از جمله کشتی‌های باری و قایق‌ها متخصص است.
شرکت «لوید رجیستر» گزارشی منتشر کرد که در آن تاکید کرد چگونه می‌توان از انرژی هسته‌ای برای تحقق حمل و نقل بدون آلاینده استفاده کرد. این گزارش پیشنهاد می‌کند که این کار نه تنها برد و مدت عملیات کشتی‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه چرخه عمر آنها را نیز افزایش می‌دهد.
این شرکت مستقر در بریتانیا در اوایل ماه جاری گفت که از خدمات هوش مصنوعی «آژور» شرکت مایکروسافت برای بهبود فرآیند نظارتی فناوری هسته‌ای استفاده خواهد کرد.
این شرکت سپس گفت که یکی از اولین سازمان‌های دریایی خواهد بود که از هوش مصنوعی مولد برای پر کردن شکاف بین کاربردهای زمینی و دریایی برای فناوری هسته‌ای استفاده می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1294897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله هواپیماهای جنگی آمریکا به مناطقی در یمن

سرزمین‌های گمنام به میدان زورآزمایی قدرت‌های بزرگ تبدیل می‌شوند؟

رسوایی افشای اطلاعات محرمانه وزارت دفاع آمریکا/ «هگزث» برکنار می‌شود؟

موافقت مصر و عربستان با راهکار دو دولتی در فلسطین/ واکنش منفی به کوچ اجباری از غزه

خلأ حکمرانی هوشمند در «راه و شهرسازی»

وحشت صهیونیستها از فراخوان روز جهانی خشم علیه اسرائیل

تلاش برخی از گروههای ذینفع خاص برای دستکاری روند دیپلماسی/ایران اصلا قصد ندارد در ملأ عام مذاکره کند

آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

دیپلماسی در رم، دلار در تهران

دومین گاف آقای وزیر

رفت‌وبرگشت جنجالی «کوچه»

کارتال چگونه «برانکو» می‌شود؟

رشد بازی‌های ایرانی با آزادی گوگل‌پلی

بررسی وضعیت بورس پس از رشد پرحجم اخیر

رشد بورس تنها آغاز ماجراست

پرواز شاخص در قله تاریخی

اعمال تعرفه 100درصدی واردات برقی‌‌‌ها متوقف شد

تدوین و اجرای نقشه راه توسعه شهری متوازن و مردم‏‏‌محور

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در تل‌آویو

معمای ولادیمیر

10 اقتصاد بزرگ جهان در سال 2025

خاندوزی درست می‌گفت یا نیلی؟

در اهمیت نفع شخصی

«ترمز اجاره» خالی کرد

چرا شرایط برای توافق مساعد است؟

صادرات زیر تیغ ارزی

مواجهه 30 استان با فرونشست زمین

عصر تازه رویارویی‌ها؛ سرزمین‌های گمنام به میدان زورآزمایی قدرت‌های بزرگ تبدیل می‌شوند؟

عملیات ضربتی پلیس برای بازداشت دو شرور سابقه‌دار تهران

خط‌ونشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو

درخواست سفیر جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از حماس

شکوفایی اقتصاد کشور از طریق بازار‌های منطقه امکان‌پذیر است

رکورد تولید ماهانه شرکت آهن و فولاد ارفع شکسته شد

تامین و توزیع گندم و آرد 86‌هزار نانوایی

بازیافت؛ کلید اقتصاد پایدار

رشد 80 درصدی فروش صادراتی صبا فولاد خلیج فارس

رشد 78 درصدی ارزش سهام «غپینو» در 1403

نئولیبرالیسم ایرانی!

از خیال تا واقعیت

زیرساخت مناسب هنوز فراهم نیست

صندلی «باب‌همایون» به چه کسی می‌رسد؟

سفر به «تابلوی نقاشی»

نبض سهام عدالت در دستان مذاکرات

شریک‏‌یابی خودرو در عصر پساتحریم

نقش مرکز مبادله در سیاست‌‏های ارزی

سرعت عمل در مذاکرات بسیار مهم است

110 کشور منتظر «ایران‌اکسپو»

حباب‌شکنی در بازار طلا

بازسازی بورس در 8 روز

تیم اقتصادی بدون کاپیتان

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی