توصیه مهم سازمان هواپیمایی کشوری به مسافران
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - ایسنا : سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال انتشار خبری مبنی بر شکایتهای متعدد از سوی مسافران سفرهای هوایی و ضرورت نظارت بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی در ایام نوروز و برخورد با عرضه بلیت از کانالهای غیررسمی توضیحاتی ارائه داد.
در این توضیحات آمده است:
سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از سوداگری و گران فروشی بلیت هواپیما به صورت مستمر به نظارت و بازرسی از نحوه فروش و نظارت شرکتهای هواپیمایی بر فروش بلیط و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی اقدام می کند.
همچنین با توجه به قرار داشتن در دوره اوج سفرهای نوروزی و به منظور پایش و نظارت بر بازار فروش بلیت هواپیما، بازرسی مشترک دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و واحد بازرسی وزارت صمت به صورت سرزده از شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف، شرکتها و دفاتر متخلف ضمن برخوردهای قانونی بر اساس قوانین و مقررات این سازمان، جهت برخوردهای مقتضی به دادسرای ویژه فرودگاه های تهران و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. در این راستا می توان گفت در نه ماهه گذشته تاکنون بالغ بر 500 سایت و دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده اند.
لازم به ذکر است برخی کانالها و سایت های غیرمجاز فاقد مجوز نسبت به فروش بلیت هواپیما اقدام می کنند که در این صورت به مسافران تاکید می شود از سایت های معتبر خریداری و بلیت خود را از طریق سایت شرکتهای هواپیمایی صحت سنجی کنند.
براساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری شرکت ها ملزم شدند نسبت به رعایت دستورالعمل حقوق مسافر پای بند باشند و به منظور آشنایی بیشتر مسافران بخش حمل ونقل هوایی کارتکس دستورالعمل حقوق مسافر را تحت عنوان "دانستنی های پرواز" در دو بخش ایمنی و حقوق مسافر در باکس جلوی صندلی پرواز و محیط فرودگاهی قرارداده شود تا مسافران بیش از پیش به حقوق خود در بخش حمل و نقل هوایی آگاه شوند.
همچنین با توجه به آغاز پروازهای نوروزی و به منظور بهبود شرایط سفر و افزایش رضایتمندی مسافران و نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر، مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) با هدف کاهش تاخیر پروازها، مانیتورینگ تمامی فرودگاهها بهویژه فرودگاههای پرتردد، همپوشانی مشکلات شرکتها، پردازش اطلاعات و ارتقای سطح خدمات هوایی، به صورت مجازی راه اندازی شده است.
لازم به ذکر است؛ به دلیل محدودیت در برخی فرودگاههای کشور در زمان تاخیر و یا لغو پروازها هتل به اندازه کافی وجود نداشته اما اقدامات جایگزین صورت خواهد گرفت.
در پایان از مسافران تقاضا می شود هرگونه شکایت خود در زمینه گرانفروشی یا فروش اجباری را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر به همراه مستندات لازم ثبت و پیگیری کنند و با توجه به پایش سامانه مذکور به صورت مستمر در اسرع وقت توسط کارشناسان این سازمان تا حصول نتیجه پیگیریهای لازم به عمل خواهد آمد.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.
-
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶:۴۶
-
۱۳ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1281505/