همزمان با ممنوعیت تیکتاک
ابزارهای ویدئویی جدید اینستاگرام و ایکس معرفی شد
اقتصاد جهان
بزرگنمايي:
بازار آریا - ایسنا: مدت کوتاهی پس از بسته شدن تیکتاک در روز یکشنبه، اینستاگرام و ایکس، ابزارهای ویدئویی جدیدی را برای جلب کاربران این اپلیکیشن چینی معرفی کردند. اینستاگرام که متعلق به امپراتوری شبکه اجتماعی «متای» مارک زاکربرگ است، درست چند ساعت پس از بسته شدن سرویس تیکتاک در آمریکا، نرمافزار جدید خود را معرفی کرد. قانون ممنوعیت تیکتاک همچنین شامل سایر اپلیکیشنهای شرکت چینی «بایتدنس» از جمله اپلیکیشن ویرایش ویدئوی «کپکات» (CapCut) میشود.
اپلیکیشن ویرایش ویدئوی جدید «ادیتس» (Edits) که از سوی اینستاگرام معرفی شد، تا فوریه قابل دسترس نخواهد بود. آدام موسری، مدیر اینستاگرام اظهار کرد: این ابزار، مجموعه کاملی از ابزارهای خلاقانه را فراهم خواهد کرد. سخنگوی شرکت متا اعلام کرد افراد میتوانند از «ادیتس»، برای ذخیره کردن پیشنویس ویدئو، ویرایش قطعات ویدئویی و افزودن ویژگیهایی مانند صفحه سبز، لایهها و تغییرات، استفاده کنند.
شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) که متعلق به ایلان ماسک است، هم از عرضه یک تب ویدئویی اختصاصی در اپلیکیشن موبایل خود خبر داد. ایکس تلاش میکند در بسیاری از حوزههای آنلاین محتوا، از پخش زنده تا پادکست ویدئویی و مصاحبه، جای پای خود را محکم کند. تیکتاک پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکا، اجرای قانون ممنوعیت این اپلیکیشن را متوقف کرد، دوباره قابل دسترس شد، اما آینده این اپلیکیشن همچنان در هالهای از ابهام است، زیرا این قانون، شرکت مادر چینی تیکتاک را ملزم میکند کسبوکار این اپلیکیشن را در آمریکا واگذار کند. ترامپ گفته است قصد دارد تشکیل جوینت ونچری را تسهیل کند که 50 درصد مالکیت آن در اختیار آمریکاییها باشد. اینستاگرام، یکی از برندگان اصلی ممنوعیت تیکتاک شناخته شده است. این شبکه اجتماعی، یک محصول ویدئویی کوتاه به نام «ریلز» (Reels) دارد که در آمریکا و بازارهای بزرگ دیگری مانند هند، محبوبیت دارد. عرضه یک اپلیکیشن جدید ویرایش ویدئو در بحبوحه وضعیت مبهم تیکتاک، ممکن است تولیدکنندگان محتوا را تشویق کند که به سمت یک مکان جدید برای ویرایش و پست محتوای خود بروند. بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از اینکه تیکتاک در اواخر شنبه، در آمریکا تعطیل شد، اینستاگرام تبلیغاتی را در فروشگاه برنامه اپل نمایش داده بود و افرادی که تیکتاک را جستوجو میکردند، با تبلیغ اینستاگرام مواجه میشدند.
-
سه شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷:۰۶
-
۸ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1251640/