بازار آریا

آخرين مطالب

پوتین دستورالعمل استفاده از سلاح اتمی را اصلاح کرد

پالس روسی جنگ‌هسته‌ای اقتصاد ايران

  بزرگنمايي:

بازار آریا - دنیای‌اقتصاد : دیمیتری مدودف، دست راست رئیس‌جمهوری روسیه و معاون رئیس شورای امنیت ملی در تلگرام نوشت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رویکردها را درباره استفاده از سلاح هسته‏ای اصلاح کرده است.» وی نوشت: «پرتاب گسترده و عبور از مرز ما با تسلیحات هوافضای دشمن از جمله هواپیما، موشک و پهپاد تحت شرایط خاصی می‌تواند مبنایی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود.» همزمان آژانس‏های اطلاعاتی آمریکا نیز دراین مورد اظهار نگرانی کردند.
روسیه دکترین واکنش هسته‌ای خود را با تهدید ویژه حملات دوربردی که از سوی اوکراین با آن مواجه است، تنظیم کرده است. نیروهای کی‌یف در هفته گذشته خرابی‌های فراوانی را به روسیه تحمیل کردند که چنین حملاتی می‌تواند بر تلاش‌های جنگی متعارف مسکو تاثیر داشته باشد. به گزارش الجزیره، دست راست رئیس‌جمهوری روسیه، معاون رئیس شورای امنیت ملی، دیمیتری مدودف، روز چهارشنبه در تلگرام نوشت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا دستورالعمل‌ها را درباره استفاده از سلاح هسته‌ای اصلاح کرده است.» وی نوشت: «پرتاب گسترده و عبور از مرز ما با تسلیحات هوافضای دشمن از جمله هواپیما، موشک و پهپاد تحت شرایط خاصی می‌تواند مبنایی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود.» مدودف افزود: «تجاوز به روسیه توسط یک کشور فاقد سلاح هسته‌ای، اما با حمایت یا مشارکت یک کشور دارای سلاح هسته‌ای، یک حمله مشترک تلقی خواهد شد.»
این نمایه‌های تهدید دقیقا برای توصیف اوکراین طراحی شده‌اند که در سال1994 سلاح‌های هسته‌ای را کنار گذاشت، اما توسط کشورهای دارای سلاح هسته‌ای مانند بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده حمایت می‌شود و استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به عمق روسیه را منع می‌کند و خط قرمز خود می‌داند. پوتین قبلا گفته بود که استفاده از این سلاح‌ها روسیه را در جنگ با ناتو قرار می‌دهد.
سخنان اخیر مقامات روسیه برای تجدید خطر حملات موشکی اوکراین ابراز شده است. اوکراین از پهپادهای ساخت خود برای حمله به مراکز لجستیکی روسیه استفاده کرده است و روز شنبه به روسیه یادآور شد که حتی بدون استفاده از موشک‌های کروز Storm Shadow، ساخت بریتانیا و موشک‌های تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS)، می‌تواند دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که اوکراین با استفاده از پهپادهای ساخت خودش به تیخورستک در منطقه کراسنودار حمله کرده و انبار مهمات روسیه را هدف قرار داده است. ستاد کل اوکراین تخمین زده است که حمله به تیخورتسک موجب نابودی بیش از 2000تن مهمات روسی شده است. سرهنگ آنتس کیویسلگ، رئیس اطلاعات استونیایی گفت که حمله تیخورستک ممکن است برای ارتش روسیه سه‌ماه هزینه در پی داشته باشد.
نگرانی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا
آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند اگر به اوکراینی‌ها اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکا، بریتانیا و فرانسه، برای حمله به عمق روسیه داده شود، مسکو احتمالا با قدرت بیشتری علیه ایالات متحده و شرکایش، دست به حملات تلافی‌جویانه بزند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، ارزیابی اطلاعاتی که قبلا گزارش نشده بود، تاثیر موشک‌های دوربرد را بر روند درگیری نادیده می‌گیرد؛ زیرا اوکراینی‌ها در حال حاضر تعداد محدودی از تسلیحات را در اختیار دارند و مشخص نیست که چه تعداد موشک دارند. بر اساس ارزیابی اطلاعاتی که روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرد، تحلیلگران بر این باورند که حتی اگر اوکراین اجازه استفاده آزادانه از موشک‌های عرضه شده توسط غرب را داشته باشد، به‌دلیل تعداد محدود آنها تاثیر قابل توجهی بر درگیری نخواهد داشت.
علاوه بر این، پس از حملات اولیه، روسیه احتمالا عملکردهای حیاتی خود را به خارج از برد این موشک‌ها منتقل و دستیابی به اهداف نظامی را برای کی‌یف دشوارتر می‌کند. علاوه بر این، چنین تصمیمی یک قمار پرمخاطره خواهد بود؛ زیرا می‌تواند منجر به حملات «کشنده» به دارایی‌های نظامی ایالات متحده در سراسر جهان شود. بر اساس این ارزیابی، پاسخ‌های احتمالی روسیه می‌تواند «از اقدامات فزاینده خرابکاری و هدف قرار دادن تاسیسات در اروپا تا حملات بالقوه مرگبار به پایگاه‌های نظامی آمریکا و اروپا» باشد. مقامات آمریکایی بر این باورند که اگر مسکو تصمیم به انتقام بگیرد، احتمالا این کار را به‌صورت «پنهانی» انجام می‌دهد تا اینکه حملات آشکار داشته باشد و علتش هم کاهش خطر درگیری گسترده‌تر است.
اوکراین و غرب در مسیر باخت
--> اخبار مرتبط احتمال قطع روابط دیپلماتیک مسکو-واشنگتن لندن تهدید مسکو را پاسخ داد/ جنگ هسته‌ای در پیش است؟ جهان اسیر جهنم هسته‌ای/ اتمی که قرار بود صلح بکارد؛ جنگ درو کرد/ روایت رافائل گروسی از رقابت خطرناک دو ابرقدرت ایده‌های بریکس برای تغییر جهان ورود جنگ به مرحله‌ای تازه/ درگیری به خاک روسیه کشیده می‌شود؟

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1194408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نرخ تورم کاهش می‌یابد؟

داستان یک جراحی اقتصادی موفق: وقتی سختی‌ها به ثمر رسید

ضرورت خروج بورس از گرداب سیاست های دولتی

آقازاده‌ها در اقتصاد ایران چه می‌کنند؟

‎قیمت قارچ تا پایان سال تغییری ندارد

توافق برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان مازندران در تهران

جلوگیری از خروج 600 میلیون یورو با خودکفایی موز

آفت صنعت لبنیات

«ناظران حقیقت» در گالری استخر

نمایش فیلم‌تئاتر «کارنامه بُندارِ بیدَخش» در خانه هنرمندان

اجرای 9 قطعه در نشست ماهانه اهالی موسیقی

واکنش طالبان به سخنان مریل استریپ درباره آزادی زنان

آمادگی برای واگذاری اراضی بندر شهید رجایی

رتبه نخست علوم پزشکی گلستان در جذب تجهیزات بیمارستانی

واژگونی خودرو در 36‌درصد تصادفات جاده‌ای آذربایجان شرقی

اصلاحات برقی در گیلان

خط قرمز توریسم کیش

10 درصدی‌‌‌‌‌‌ها چگونه گل کاشته‌‌‌اند؟

بهره‏‏‌وری نیروی کار، نیازمند توجه به سلامت و رفاه

تصمیم به عقبگرد در طراحی یک محصول

جایگاه رویا و روان

ایران شکایت می‌کند

این بازی جذاب است

مورد عجیب سیامک

اورونوف به بازی بعد هم نمی‌رسد؟

ترسیدیم و به خانه برگشتیم

خوب، بد، زشت

شکایت گوگل علیه شیوه‌های تجارت مایکروسافت در اروپا

هدست واقعیت مجازی و عینک‌های جدید متا رونمایی شدند

گزارش شفافیت ایکس منتشر شد

توافق نهایی سازمان تامین‌اجتماعی و پلتفرم‌های سلامت

مراکز داده بیشتر؛ آب‌وهوای آلوده‌تر

برون‌سپاری «اینماد» در هاله‌ای از ابهام

رکورد‌شکنی آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان

جهش سرمایه «توسن تکنو»

پرداخت 400میلیون وام قرض‌الحسنه بانک مهر ایران

زنجیره فولاد - 1403/07/07

بازار فولاد - 1403/07/07

بازار آتی - 1403/07/07

اتحاد غرب علیه چین معدنی

فولاد ارزان؛ بلای جان اروپا

برگزاری حراج حضوری شمش طلا در 8 مهرماه

افغانستان عضو جدید بریکس خواهد شد؟

ضرورت پذیرش قواعد بازار برای حل ناترازی

ترخیص اولین محموله خودروهای سواری با سامانه جدید گمرک هوشمند

خودروسازی رکورد نصب روبات را شکست

واکنش ایران‌خودرو به حواشی احتکار

سپر ارزی بازار خودرو

واگذاری واقعی سهام خودروسازی

افزایش ظرفیت بارگیری نفتکش‌ها

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی