چالش های پیش روی مدیران در مواجهه با هوش مصنوعی
گزارش ویژه
بزرگنمايي:
بازار آریا - مزایای بالقوه هوش مصنوعی فراوان است. مثلا میتوان از آن برای انتشار دانش و تجربیات معلمان و مدیران متخصص استفاده کرد. با این حال، مدیران ابتدا باید راهی پیدا کنند که «چطور افراد را تشویق کنند، به آنها پاداش دهند و علاقهمندشان کنند» تا ایده ارزشمندشان را با هوش مصنوعی به اشتراک بگذارند
به گزارش گروه آنلاین روزنامه دنیای اقتصاد ؛ برخی شرکتها به پدیدهای که هوش مصنوعی ممکن است سرنوشت نهایی آن ها را تغییر دهد، «نوانخانه کسبوکار» میگویند.
لولی منسی، متخصص اخلاق هوش مصنوعی، بر چالشهای مدیریت در این زمینه تأکید دارد. او میگوید که سازمانها باید فرهنگ انسانی خود را حفظ کنند و نقش انسان در فرآیندها را در نظر بگیرند.
مدیران باید نقشهای جدیدی را یاد بگیرند، مانند:
1. پرورشدهنده ظرفیتها: آگاهسازی کارکنان درباره امکانات هوش مصنوعی،
2. مدیریت نگرانیها: رسیدگی به ترسهای کارکنان از کنار گذاشته شدن،
3. طراح ساختار سازمانی: تعیین بخشهایی که قابلیت خودکارسازی دارند.
4. تقویتکننده رشد: توسعه مهارتها با استفاده از فناوری،
5. تعدیلکننده بلندپرواز: یادگیری مهارتهای انسانی به جای وابستگی به هوش مصنوعی،
6. ارزیاب ایدهها: تمرکز بر تشویق ایدهها به جای بررسی جزئیات فنی،
مدیران باید به بازنگری در قراردادهای کاری و استفاده مؤثر از دادههای باکیفیت بپردازند. در نهایت، آنها باید راههایی برای تشویق کارکنان به اشتراکگذاری ایدهها و همکاری با هوش مصنوعی پیدا کنند.
برای خواندن جزئیات این مقاله کلیک کنید.
-
شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۷:۵۲
-
۷ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1291543/