بازار آریا

آخرين مطالب

تولد غول جدید دنیای خودرو / سومین خودروساز بزرگ جهان اقتصاد ایران

تولد غول جدید دنیای خودرو / سومین خودروساز بزرگ جهان
  بزرگنمايي:

بازار آریا - خبر ترکیب و ادغام دو خودروساز بزرگ ژاپنی، یعنی نیسان و هوندا، تبدیل به یکی از پررنگ‌ترین خبرهای خودرویی جهان شده و تهدیدی برای خودروسازان بزرگ محسوب می‌شود.

هوندا و نیسانبه‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای را برای بررسی ادغام هر دو خودروساز در قالب یک هلدینگ جدید امضا کردند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این هلدینگ می‌تواند در سال 2026 راه اندازی شود.
در چند ماه آینده، کمیته‌ای که توسط هر دو برند تأسیس شده است، چگونگی اجرای بهترین ادغام را بررسی خواهد کرد. این ادغام‌سازی شامل همه چیز، از استانداردسازی پلتفرم‌های خودرو تا تحقیق و توسعه یکپارچه، تولید، نیازهای تأمین کنندگان و زنجیره تأمین، امور مالی، بهبود بهره وری و منابع انسانی می‌شود. جدول زمانی فعلی خواستار تنظیم یک توافق قطعی در مورد این ادغام تجاری تا ژوئن 2025 است. این معامله باید از الزامات مختلف دولتی عبور کند و توسط سهامداران هر دو شرکت تأیید شود که مورد دومی در حال حاضر برای آوریل 2026 برنامه‌ریزی شده است.
این دو شرکت تقریباً یک سال است که با هم همکاری می‌کنند. یک تفاهم‌نامه (MOU) در مارس 2024 برای مشارکت در هوش مصنوعی خودرو و برق رسانی بین این دو شرکت امضا شد. پس از آن، تفاهم‌نامه‌های دیگری در ماه اوت برای گسترش بیشتر و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های تکنولوژیکی دیگر امضا شد. لازم به ذکر است که این امر هوندا و نیسان را آنطور که می‌شناسیم حذف نمی‌کند. مانند استلانتیس، یک شرکت جدید با نامی که هنوز مشخص نشده است، ایجاد می‌شود که تحت آن، هر دو برند هویت خود را حفظ خواهند کرد (هرچند با قطعات و پلتفرم‌های مشترک). از نظر سهام، هوندا و نیسان در بورس توکیو حذف می‌شوند و با هلدینگ جدید جایگزین می‌شوند که در اواخر تابستان 2026 اتفاق می افتد.
طبق بیانیه‌های مطبوعاتی یکسان هر دو خودروساز، هوندا نقش عمده‌ای در ساختار مدیریت شرکت جدید خواهد داشت.
ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، گفت: امروز یک لحظه سرنوشت‌ساز است، زیرا مذاکرات خود را در مورد ادغام تجاری که پتانسیل شکل دادن به آینده ما را دارد، آغاز می‌کنیم. من معتقدم که با متحد کردن نقاط قوت هر دو شرکت، می‌توانیم ارزش بی‌نظیری را برای مشتریان در سراسر جهان ارائه دهیم. می‌توانیم راهی منحصر به فرد برای لذت بردن از خودروهایی که هیچ یک از شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانستند به دست آورند، ایجاد کنیم.
نکته عجیب این است که رنو و میتسوبیشی در بیانیه‌های مطبوعاتی مشترک غایب هستند. هر دو شرکت در سال 1999 یک مشارکت استراتژیک با نیسان تشکیل دادند و رنو در حال حاضر سهامدار اصلی نیسان است. گروه رنو در بیانیه‌ای بسیار کوتاه، این تفاهم‌نامه جدید را به رسمیت شناخت و اظهار داشت که همه گزینه‌ها را بر اساس منافع گروه و ذینفعان آن بررسی خواهد کرد.
میتسوبیشی مشارکت قابل توجهی دارد. این شرکت اعلام کرد که یک تفاهم‌نامه با نیسان و هوندا امضا کرده است. در ماه نوامبر، نیسان اعلام کرد که یک سوم از سهام خود را در میتسوبیشی می‌فروشد.
خودروساز ژاپنی نیسان در حال حاضر وضعیت خوبی نداشته و به‌تازگی 9 هزار از نیروهای خود را اخراج کرده است؛ جالب اینجاست که برخی از کارشناسان علت ایجاد این وضعیت را خودروسازان چینی می‌دانند! با این حال، نیسان امیدوار است با همراهی هوندا تحت یک هلدینگ جدید، از این وضعیت خارج شود.
اگر این هلدینگ جدید از تمام موانع عبور کند و توسط سهامداران تأیید شود، به یکی از بزرگترین کنسرسیوم‌های خودروسازی در جهان تبدیل خواهد شد. اما در حال حاضر همه چیز در مراحل اولیه قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1236594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای تازه اسرائیل: در غزه می‌مانیم

حقوق نهایی کارگران اعلام شد

39 شهید در حملات شبانه‌روز گذشته اسرائیل به نوار غزه

یورش نیروهای تشکیلات خودگردان به جنین/ یک روزنامه‌نگار به شهادت رسید

تاثیر تحریم‌ها بر ناوگان هوایی کشور/ کمبود ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی

اتفاق ویژه برای سیاست خارجی و اقتصاد ایران

مسکو نگران تشدید تنش ها در مرز پاکستان و افغانستان است

15 زخمی در حادثه برخورد قطار و خودروی آتش‌نشانی در آمریکا

اتاق بازرگانی آبادان نقش کلیدی در توسعه تجارت دارد

ثبات قیمت تخم‌مرغ در 6 ماه گذشته/ خرده فروشان سوءاستفاده می‌کنند؟

ادامه ناآرامی و هرج و مرج در سوریه/ نهادهای حقوق بشری هشدار دادند

تغییر ساعت کاری بانک ملت تا پایان بهمن ماه سال جاری

مشارکت فعال میان مجلس و بخش خصوصی مسیر توسعه پایدار اقتصادی آبادان را هموار می‌کند

نتانیاهو به بیماری سرطان مبتلا شد

بایدن الجولانی را به رسمیت می‌شناسد؟

واکنش وزارت نفت به خبر خرید 9 میلیون لیتر سوخت از قاچاقچیان

ادامه واکنش‌های بین‌المللی به سوزاندن بیمارستان کمال عدوان غزه

ایلان ماسک هشدار ورشکستگی آمریکا را داد

مخالفت نروژ با حمله اسرائیل به مراکز درمانی در غزه

ادامه جنایات اسرائیل در غزه/ درخواست فوری حماس برای حفاظت از مراکز درمانی باقی‌مانده

بازیگر ارزی عددسازی صادرات

فرصتی جدید یا تهدیدی پنهان؟

«خاورمیانه»؛ محور رایزنی تهران و پکن

در دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با زاکانی چه گذشت؟

بازار - 1403/10/09

چالش‌‌‌های ساختار سنتی بدهی بانک‌‌‌ها و نرخ بهره حقیقی منفی

الزام حضور بازارساز در معاملات آزاد

بازیگر ارزی کم‌نمایی صادرات

الزامات احداث 30‌هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

تولید فولاد خام به 28 میلیون تن رسید

چشم‏‌انداز طلای جهانی در سال 2025

وزارت نفت: سوخت کشور از شرکت‌های معتبر بین‌المللی تأمین می‌شود نه قاچاقچیان

فستیوال قهوه، کافه صنایع و تجهیزات وابسته

هشدار جدی نسبت به زیاده‌روی در مصرف آنتی‌بیوتیک

سرنوشت مبهم LNG در کشتیرانی

گره کور افزایش تولید بنزین

آمار معاملات روزانه بازار سهام - 1403/10/09

آنالیز بورسی 40 صنعت

چگونه به عنوان یک مدیر بر مخاطبانتان بیشترین تاثیر را بگذارید

نقش تکنولوژی در ارتقای ایمنی محیط کار

آثار خوشنویسی یدالله کابلی در «شرح شوق»

نمایشگاه «بلندی‌های صفر» در گالری استخر

رضا درستکار: عقب‌ماندگی فرهنگی بدتر از تهاجم فرهنگی است

کسی درباره خلخالی حرف نمی‌زند

سوپرجام در کجا؟

جنجال در قائمشهر

بیست سوالی با موسیو موسیمانه!

بدهکاری که طلبکار شد!

افتتاح ایستگاه‌‌‌های شارژ فونیکس در ایران

مسیر صعب تولید« ثروت‏‏‌ بین‏‏‌نسلی»

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی