شرط اصلاح قیمت خودرو چه بود؟
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: اولویت ما در ایدرو، ارتقای کیفیت خودرو و توسعه محصولات جدید است. فرشاد مقیمی با بیان اینکه خودروساز برای ماندن در این بازار باید به قیمت و کیفیت توجه داشته باشد، افزود: علاوه بر اینها، خودروساز باید به گونهای خدمات پس از فروش ارائه دهد که هیچ مشتری ناراضی نباشد. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: حتما برای تولید خودروهای هیبریدی باید با جدیت اقدام شود. مقیمی با بیان اینکه برای دریافت بازخوردها از مشتریان باید از فناوریهای نوین استفاده شود، گفت: یکی از این موارد هوش مصنوعی است. خاستگاه هوش مصنوعی بنگاههای بزرگ صنعتی است؛ لذا در سازمان گسترش نیز این ماموریت را داریم که از هوش مصنوعی در صنعت بهرهمند شویم. وی در مورد مسوولیتهای خودرویی ایدرو گفت: متناسبسازی اخیر قیمت خودرو، با شرط عرضه بیشتر و ارتقای کیفیت خودروها انجام شد. رئیس ایدرو در مورد خودروهای فرسوده گفت: براساس تکلیفی که در برنامه هفتم به عهده سازمان گسترش است، از مرز اسقاط 250هزار خودرو در سال 1403 عبور کردیم. وی افزود: از سال 1402 تاکنون نزدیک 40هزار خودروی سواری وارد کشور شده و حدود 25هزار خودروی سواری نیز در گمرکات است که تشریفات قانونی آن بهزودی انجام میشود. مقیمی گفت: از سال گذشته تاکنون حدود 18هزار دستگاه خودروی سنگین به کشور وارد شده است که متاسفانه با این میزان واردات، تولیدکنندگان خودروهای تجاری کشور با کاهش تیراژ مواجه شدهاند.
-
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳:۳۱
-
۵ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1228956/