فرمان یوغ به مرسدس بنز میآید
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - مرسدس بنز هم به موج استفاده از فرمانهای یوغ پیوسته و در حال آزمایش این فناوری در خودروهای خود است.
مرسدس بنز به تازگی نگاهی اجمالی به سیستم جدید فرمانپذیری با سیم (steer-by-wire) خود که قرار است تا سال 2026 وارد خودروهای تولیدی شود، همراه با یک فرمان Y شکل، ارائه کرده است. این خودروساز آلمانی به جمعیت شرکتهایی مانند تسلا، جنرال موتورز، جیلی، تویوتا و لکسوس که سیستم فرمانپذیری با سیم را به کار میگیرند، میپیوندد. این سیستم اتصال مکانیکی سنتی بین فرمان و چرخها را با کابل الکتریکی جایگزین میکند.

در حالی که دقیقاً نمیدانیم کدام مدل مرسدس برای اولین بار این ارتقا را دریافت خواهد کرد، اما یک نمونه اولیه استتار شده از EQS فیسلیفت اخیراً دیده شده که احتمالا مجهز به این نوع فرمان خواهد بود. انتظار میرود این سدان الکتریکی سال آینده معرفی شود و احتمالاً مجهز به فرمان Y شکل باشد. ممکن است کلاس S جدید و همچنین نسل بعدی مدلهای مجهز به موتور احتراق داخلی (ICE) نیز به این روند بپیوندند.

به گفته مرسدس بنز، سیستم جدید فرمانپذیری با سیم ویژگیهای رانندگی برتر را ارائه میدهد. این سیستم همچنین برای آسانتر کردن پارک
خودرو طراحی شده و نیاز راننده به گرفتن مجدد فرمان را از بین میبرد. به عنوان یک مزیت اضافی، این سیستم با انواع مختلف خودروها و معماریها سازگار است و طیف وسیعتری از تنظیمات برای راحتی یا اسپرت بودن را فراهم میکند.
این شرکت ادعا میکند که فرمان Y شکل فضای کابین را بازتر میکند و ورود و خروج از
خودرو را آسانتر میکند، در حالی که دید بدون مانعی از صفحه نمایش کیلومترشمار نیز فراهم میکند. با عدم اتصال مکانیکی به چرخها، فرمان Y برای خودروهای خودران مناسبتر است.

با این حال، تصمیم مرسدس بنز برای اتخاذ آن قابل بحث است. در حالی که ممکن است فضا را باز کند، وظایف اولیه مانند چرخش در سرعتهای پایین یا پارک کردن را به طرز نامناسبی دشوار میکند و باعث میشود رانندگان دلتنگ راحتی و کنترل فرمان سنتی شوند. به نظر میرسد این بیشتر شبیه راهحلی است که به دنبال یک مشکل میگردد و اولویت را به نوآوری، به جای سهولت رانندگی میدهد.
سیستم فرمانپذیری با سیم مرسدس بنز بیش از یک میلیون کیلومتر در آزمایشگاهها مورد آزمایش قرار گرفته و مسافت مشابهی را در زمینهای آزمایشی و در شرایط ترافیک جادهای عادی طی کرده است.

در حال حاضر، خودروهای تولیدی دیگری مانند تسلا سایبرتراک، هامر EV، رولزرویس اسپکتر، لوتوس الترا و لکسوس RZ 405e به سیستمهای فرمانپذیری با سیم مجهز هستند. لکسوس RZ 405e اولین خودرویی خواهد بود که اواخر امسال این فناوری را در
اروپا معرفی میکند.
-
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۱:۴۸
-
۷ بازديد
-

-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1299026/