بزرگنمايي:
بازار آریا - دنیای اقتصاد : مزدا، در سال 2024 با وجود اینکه مجبور به رقابت در میان غولهای خودروسازی ژاپنی تویوتا، هوندا و نیسان بود، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
به گزارش «ایسنا»، مزدا در سال 2024 در ایالاتمتحده رکوردشکنی داشته و فروش آن با نزدیک به 17درصد افزایش به حدود 425هزار دستگاه رسید. مزدا در ماه دسامبر کراس اوورهای CX90، CX70 و CX50 را عرضه کرد. مزدا به تولید خودروهای اسپرت و میاتا شهرت داشته و طرفداران اختصاصی خود را در ایالاتمتحده دارد.
مدیرعامل مزدا در آمریکای شمالی در مصاحبهای با یاهو فایننس اظهار کرد که در حال حاضر مقرون به صرفه نبودن یکی از معضلات مهم پیش روی کل صنعت است. ما مجبور بودیم برای محصول، برنامهها و مشوقهایمان برخی تنظیمات را انجام دهیم. ما توانستهایم قیمت را به طور کلی حفظ کنیم و این منجر به موفقترین سال در تاریخ 54 ساله ما در بازار ایالاتمتحده شده است.
در این گزارش به موفقیت فروش مدلهای CX90 و CX70 اشاره شده است که گزینههای پلاگین هیبریدی را نیز ارائه میکنند و 15 تا 20درصد درآمد این شرکت را به خود اختصاص میدهند. بزرگترین شگفتی مزدا CX50 هیبریدی این شرکت است که عموما بیش از 3 تا 4 روز در انبار نمیماند.
این شرکت تنها یک خودروی الکتریکی داشته که فقط در چند ایالت فروخته شد. اکثریت قریب به اتفاق خریداران مزدا خواهان خودروهای گازسوز و هیبریدی هستند، اگرچه رئیس این شرکت اعلام کرد که یک خودروی برقی تمام عیار در سال 2025 توسط مزدا ساخته خواهد شد.
فشار برای برقیسازی توسط دولتها یکی از مشکلات پیش روی صنعت است و دلیل بزرگی برای ادغام رقبای هوندا و نیسان است. هزینهها بسیار زیاد است و خودروسازان را وادار میکند تا برای بقا به یکدیگر روی آورند.
مزدا اعلام کرد که برای نیازهای الکتریکی روی شرکای خود یعنی تویوتا و پاناسونیک حساب میکند اما ادغام برای مزدا مطرح نیست. دولت آینده ترامپ یکی دیگر از چالشهای این شرکت است که درصدد اعمال تعرفهها به بخش خودرو است.
-
دوشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰:۰۷
-
۶ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1250969/