دورخیز کرمانموتور برای توسعه زنجیره تامین
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - چشمانداز کرمانموتور، کمک به بازسازی ساختار صنعت خودرو ایران در همه بخشهاست. در این چارچوب جدید، قطعهسازان، فناوریهای جدید و محصولات تازه قرار است نقشی بیبدیل را ایفا کنند. نخستین همایش قطعهسازان زنجیره تامین کرمان موتور روز شنبه هشتم دی ماه برگزار شد. در این همایش مدیرعامل کرمان موتور از برنامههای بلندمدت کرمان موتور و همکاری گسترده این شرکت با قطعهسازان داخلی سخن گفت و از تولید محصولات جدید کرمان موتور خبر داد.
گسترش سبد محصولات کرمان موتور و قدم به سمت خودروساز شدن از اصلیترین اهداف این شرکت بود که در این همایش بیان شد. در همین راستا علی بهرامی، مدیرعامل کادک (طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو) نیز در این همایش با بیان اینکه شرکت کادک هم اکنون با 143 تامینکننده قطعات در 17 استان کشور همکاری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 2هزار شماره فنی قطعه از سطح کشور برای تولیدات شرکت کرمان موتور تهیه و تامین میشود.
مدیرعامل کادک مهمترین ویژگی این شرکت را همکاری گسترده با قطعهسازان داخلی دانست و بیان کرد که این شرکت در تلاش است برای تامین انواع قطعات موردنیاز، با قطعهسازان رابطه متقابل داشته باشد. مهمترین اصل ما در کادک این است که در صورت شناسایی اشکالی در کیفیت تولید هر یک از قطعهسازان زنجیره تامین، آن را تکرار نخواهیم کرد. وی کپیسازی قطعات را یکی از دلایل افت کیفیت دانست و اضافه کرد: ما در مجموعه کرمان موتور همواره به دنبال بهبود روند تولیدات هستیم.
علی بهرامی با انتقاد از برخی شرکتهای قطعهساز داخلی که در چند سال گذشته حرکت رو به رشدی نداشتهاند، بیان کرد: تعدادی از قطعهسازان هنوز نمیخواهند از پراید، پژو و سمند خارج شوند و یکی از شرایط توافق ما با شرکتها، موفقیت قطعهسازی مذکور در کسب تکنولوژی و دانش روز است تا افزایش کیفیت در محصولات را به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل کادک در ادامه قیمت برخی قطعات قطعهسازان داخلی را بین 40 تا 45درصد نسبت به نمونه وارداتی حتی با هزینه حمل و گمرکی گرانتر اعلام کرد و گفت: باید به دنبال مهندسی کردن قیمت در قطعهسازی باشیم تا مفهوم رقابتپذیری در این صنعت شکل بگیرد. اکنون 30 تا 40درصد قطعات نیازمند بازنگری در قیمتگذاری است.
وی از هفت شاخص مهم با عنوان الزامات زنجیره تامین 2025 نام برد و توضیح داد: اثر موثر هوش مصنوعی، بحث دادهها، مزیت رقابتی، مدیریت ریسک، محیطزیست و منابع انسانی باید بیش از پیش در روند فعالیتهای زنجیره تامین مورد توجه ما و قطعهسازان قرار گیرد.
بهرامی همچنین با بیان اینکه حال مردم ما با خودروی ایرانی خوب نیست، تاکید کرد: رسالت ما و تیم کادک این است تا با برنامهریزی صحیح و عملکرد مطلوب، حال جامعه را با تولید و عرضه خودروهای مناسب و با کیفیت بالا، خوب کنیم.
عرضه ایگل برقی و توسعه محصولات روی پلتفرمهای کرمان موتور
در ادامه نخستین همایش قطعهسازان زنجیره تامین کرمان موتور، معاون توسعه محصول کرمان موتور در این همایش از عرضه ایگل برقی در زمستان امسال خبر داد و گفت: بیش از 70درصد پلتفرم PS1 داخلیسازی شده است و تولید محصول ایگل در رده سدان، هاچ بک شادو و یک محصول در رده SUV بهزودی بر اساس این پلتفرم در کرمان موتور عرضه میشود.
ابوالفضل خلخالی در ادامه با تاکید بر اینکه ارزش افزوده تحقیق و توسعه بالاترین ارزش افزوده در زنجیره ارزش خودروسازی است، تصریح کرد: کرمان موتور با همکاری گسترده با زنجیره تامین خود، روی دو پلتفرم دیگر KP1 و KP2 محصولات دیگری با بیشترین سهم داخلیسازی را هدفگذاری کرده است.وی ادامه داد: ایگل هیبریدی هم بر روی پلتفرم PS1 توسعهیافته و تستهای اولیه آن انجام شده است و در حال توسعه سایر بخشهای آن هستیم.
خلخالی با بیان اینکه کرمان موتور در نظر دارد برای محصولات جدید از تکنولوژیهای روز دنیا بهره ببرد، توضیح داد: فرآیند توسعه محصولات مطابق با دانش روز دنیا، نیازمند آن است که تکنولوژی و علم روز این صنعت در زنجیره تامین استفاده شود.
-
سه شنبه ۱۱ دي ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳:۴۶
-
۱۶ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1238417/