یک نظرسنجی میگوید؛
نسل زد، تعاملات حضوری را ترجیح میدهد
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - مترجم: مریم رضایی کارکنان نسل زد اغلب به دلیل گرایش به دورکاری مورد انتقاد قرار میگیرند، اما یک نظرسنجی جدید نشان داده است که آنها تمایل بیشتری به تعامل حضوری دارند. بر اساس نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار Harris Poll از یک هزار و 824 بزرگسال آمریکایی که در مشاغل اداری مشغول به کار هستند، حدود 91درصد از کارکنان نسل زد معتقدند که داشتن تعادل بین فرصتهای ارتباط مجازی و حضوری با همکاران و افراد فعال در صنعتشان مطلوب خواهد بود.
جوانترین نسل در محیط کار، بر این باور است که ارتباط حضوری با دیگران ارزشمند است. این نظرسنجی نشان داد که 91درصد از افراد نسل زد موافقند که رویدادهای حضوری یکی از بهترین راهها برای تقویت مهارتهای اجتماعی و بینفردی هستند. اکثر افراد نسل زد (حدود 89 درصد) معتقدند روابطی که در رویدادهای حضوری شکل میگیرد، برای ایجاد اعتماد حرفهای بسیار مهم است و 86درصد از آنها بر این باورند که شرکت در رویدادهای حضوری نقش کلیدی در توسعه شغلی دارد.
بسیاری از جوانان در دوران همهگیری کووید-19 بهصورت مجازی تحصیل کردند و نخستین تجربه کاری خود را از راه دور آغاز کردند و این باعث شد برخی از مهارتهای نرم آنها، مانند شبکهسازی و مدیریت روابط بینفردی، رشد کندتری داشته باشد. از هر پنج فرد نسل زد که در این نظرسنجی شرکت کردهاند، تنها دو نفر به توانایی خود برای ایجاد ارتباطات کاری با افراد فعال در صنعتشان یا ساخت روابط تجاری قوی اعتماد زیاد دارند. در همین حال، 82درصد از افراد نسل زد میگویند که میخواهند در ابراز احساسات و قرار گرفتن در کنار دیگران، راحتتر باشند، و 79درصد از آنها هدفشان این است که بتوانند تعامل بیشتری با افراد در «دنیای واقعی» داشته باشند.
بسیاری از آنها تکنولوژی را عامل مشکلات خود میدانند. بیش از دوسوم افراد نسل زد معتقدند که تکنولوژی باعث شده احساس کنند در شرکت و صنعت خود، کمتر با دیگران ارتباط دارند و بیشتر منزوی شدهاند. نزدیک به 80درصد نیز گفتهاند که شرکتها این روزها به جای اینکه افراد را به هم متصل کنند و ارتباطات حضوری را تقویت کنند، بیشتر بر تکنولوژی تمرکز دارند.
بهطور کلی، افراد نسل زد میخواهند شرکتشان بودجه بیشتری را به برگزاری رویدادها اختصاص دهد تا به آنها کمک کند روابط تجاری قویتری بسازند.
نسلهای قدیمیتر نیروی کار، افزایش تمایل به دورکاری را به نسل زد نسبت میدهند و آن را نتیجه فقدان اخلاق کاری و انضباط آنها میدانند. مثلا آلن شوگر، تاجر بریتانیایی 77 ساله، معتقد است کارکنان جوان «فقط میخواهند در خانه بنشینند».
او در گفتوگو با بیبیسی گفته: «چیزهای کوچکی مانند تعامل با همکاران باتجربهتر، به شما یاد میدهد که چگونه این کار یا آن کار را انجام دهید.» او معتقد است که این مساله در فرهنگ کار از خانه و جلسات مجازی کمرنگ شده است. با این حال، جانت دل، مدیرعامل شرکت برگزارکننده رویدادهای تجاری «فریمن»، معتقد است نادرست بودن این دیدگاهها ثابت شده است.
او میگوید: «پژوهش مذکور کاملا این روایت را تغییر میدهد. دادهها نشان میدهند که نسل زد صرفا به دنبال یک انقلاب دیجیتال نیست، بلکه آنها در واقع خواهان تلفیق هوشمندانهتر تعاملات دیجیتال و حضوری هستند.» او میافزاید: «آنها نمیخواهند پشت صفحهنمایشها پنهان شوند، بلکه فعالانه به دنبال فرصتهایی برای تقویت مهارتهای بینفردی و ایجاد روابط حرفهای معنادار هستند. این نسل درک پیچیدهای از این دارد که فناوری چه زمانی مفید است و چه زمانی مانعی برای ارتباطات واقعی ایجاد میکند.»
منبع: CNBC
-
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱:۰۶
-
۱۱ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1291699/