اپل از بهبود بازار گوشی جا ماند
اقتصاد جهان
بزرگنمايي:
بازار آریا - ایسنا: بررسی جدید نشان داد فروش جهانی گوشیهای هوشمند در سال 2024 پس از دو سال کاهش متوالی بهبود قدرتمندی یافت، اما شرکت اپل به سختی توانسته است به رشد خود برسد که نشاندهنده پیشرفت رقیبان اندرویدی در چین و بازارهای نوظهور است. شرکت تحقیقاتی آیدیسی در گزارشی اعلام کرد اپل و رقیبانش در سال جاری 6.2 درصد گوشیهای بیشتر یا حدود 1.24 میلیارد دستگاه عرضه خواهند کرد. اما حجم آیفون احتمالا فقط 0.4 درصد بالاتر خواهد رفت. با این حال اپل با میانگین قیمت فروش بیش از هزار دلار همچنان از نظر کسب سود برند برتر باقی ماند، در حالی که سود رقیبان اندرویدی مجموعا حدود 295 دلار بودند.
این بررسی، بهبود نابرابر بازار گوشیهای هوشمند را نشان میدهد که در دوران پساکرونا با وجود ظهور هوش مصنوعی دچار رکود شد. شرکت آیدیسی اعلام کرد: «بخش عمدهای از رشد سال 2024 ناشی از تقاضای متوقف شده و مناطقی با ضریب نفوذ کمتر گوشیهای هوشمند بوده است.» عرضه دستگاههای اقتصادیتر از سوی سازندگان گوشی اندرویدی به برندهای چینی کمک کرد تا از این فرصت بهتر استفاده کنند، در حالی که پیشبینی میشود اپل در سال آینده عملکرد بهتری داشته باشد. افزودن پیشرفتهای هوش مصنوعی در میان شرکتهایی مانند سامسونگ، اپل و گوگل، نتوانست مصرفکنندگان را به وجد بیاورد. نبیلا پوپال، مدیر تحقیقات آیدیسی گفت: «در حالی که هوش مصنوعی مولد همچنان یک موضوع داغ و اولویت اصلی برای بسیاری از فروشندگان است، هنوز بهطور قابل توجهی بر تقاضا تاثیر نگذاشته و عامل اولیه ارتقاها بوده است. سرمایهگذاریهای بیشتری برای افزایش آگاهی مصرفکننده ضروری بوده و معرفی قابلیت ضروری باعث میشود مصرفکنندگان به فروشگاه هجوم بیاورند و چرخه فوقالعادهای را ایجاد میکند که همه منتظر آن هستند.
برندهایی مانند شیائومی و هوآوی، سرمایهگذاریها را به سختافزار و طراحی پردازندههای ساخت خود سرازیر کردهاند تا تهدید یا تاثیر تحریمهای آمریکا را خنثی کرده و در عین حال طراحی خود برای موارد استفاده از هوش مصنوعی را سفارشی کنند. هوآوی جدیدترین تلفن هوشمند ساخته شده با تراشههای ساخت چین را معرفی کرده در حالی که شیائومی یک نیمهرسانای داخلی برای دستگاههای سال 2025 آماده میکند. در بازار بسیار رقابتی چین که در آن جایگاههای برتر در هر سه ماه میان بیش از دهها شرکت جابهجا میشود، تخفیفهای بزرگ و طولانی مدت باعث افزایش فروش شد. این تخفیفها تاثیر بیشتری نسبت به سال قبل داشتند، اما نگرانی در مورد اقتصاد بیمار این کشور احتمالا ادامه خواهد داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در سطح جهانی فروش هنوز به سطح قبل از پاندمی کرونا برنگشته و آیدیسی برای سالهای آینده چیزی بیش از رشد تک رقمی پایین انتظار ندارد. طولانی شدن فاصله بین ارتقا، اشباع بازار در اقتصادهای توسعه یافته و رشد سریع تجارت تلفنهای هوشمند دستدوم به عنوان عوامل اصلی موثر در رکود در نظر گرفته میشود.
--> اخبار مرتبط چین چه میزان اوراق قرضه منتشر کرد؟ تکمیل ظرفیت نسخه دوم استخر استیکنیگ چین لینک تنها در 3روز کاهش 22هزار واحدی عرضه اتریوم تنها در یک ماه تولیدکننده آیفون در چین جریمه شد آیفون 15 در چین ارزانتر شد
-
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲:۳۷
-
۵ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1220124/