گوگل و اپل در انگلیس به دردسر افتادند
اقتصاد جهان
بزرگنمايي:
بازار آریا - ایسنا: اپل و آلفابت(شرکت مادر گوگل) احتمالا با تحقیقات رسمی انگلیس درباره نفوذ مرورگرهای وب آنها در تلفنهای همراه روبهرو خواهند شد. سازمان رقابت و بازار انگلیس روز جمعه در بیانیهای اعلام کرد بازارهای مرورگرهای تلفن همراه برای کسبوکارها و میلیونها کاربر تلفن در این کشور خوب عمل نمیکنند. این آژانس توصیه میکند که فعالیتهای دو شرکت تحت قوانین سختگیرانهتر رقابت در بازارهای دیجیتال که از سال آینده اجرایی میشود، بررسی شود. رگولاتور انگلیس در بیانیهای درباره یافتههای کوتاهمدت خود گفت: «اپل و گوگل میتوانند انتخابهای مصرفکننده را دستکاری کنند تا مرورگرهای سافاری و کروم را به واضحترین یا سادهترین گزینه برای آنها تبدیل کنند.»
بیشتر نگرانیها روی مرورگر تلفن همراه سافاری اپل متمرکز است که به گفته این رگولاتور مانع نوآوری در مرورگرهایی است که کاربران برای دسترسی به وب در تلفنهای همراه از آنها استفاده میکنند. همچنین رگولاتور انگلیس اعلام کرد یک توافقنامه تقسیم درآمد میان گوگل و اپل، مشوقهای مالی برای رقابت در مرورگرهای وب دستگاههای اپل را به شکل قابلتوجهی کاهش میدهد. اقدام رگولاتور انگلیس یکی از تحقیقات برجسته رگولاتورها در سراسر جهان برای شکستن انحصار و شیوههای ضدرقابتی شرکتهای بزرگ فناوری است. اپل و گوگل تحت مقررات جدید قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، شدیدا تحت فشار قرار گرفتهاند.
اپل با جریمه احتمالی بر سر مقررات فروشگاه برنامه اپاستور روبهرو است، در حالی که گوگل برای مهندسی مجدد خدمات جستوجوی خود و تطبیق فعالیت آن با مقررات تحت فشار قرار دارد. وزارت دادگستری آمریکا به تازگی پیشنهاد کرده است کسبوکار کروم از گوگل جدا شود. اپل در بیانیهای با این یافتهها مخالفت کرد و مدعی است این مداخلات امنیت و حریم خصوصی کاربر را تضعیف میکند و مانع توانایی ما برای تولید فناوری میشود که اپل را متمایز میکند. سخنگوی گوگل هم اعلام کرد باز بودن اندروید به توسعه انتخاب، کاهش قیمتها و آزاد شدن دسترسی به تلفنهای هوشمند و اپلیکیشنها کمک کرده است. گوگل به پلتفرمهای باز متعهد خواهد ماند و به سازندگان برنامه برای ساخت کسب و کارهای موفق، کمک میکند. بر اساس گزارش بلومبرگ، مقررات جدید در زمینه بازارهای دیجیتالی به سازمان رقابت و بازار انگلیس قدرت میدهد شرکتها را صاحب موقعیت بازار استراتژیک طبقهبندی کند. این آژانس برای دادن چنین عنوانی به یک شرکت باید تحقیقات رسمی انجام دهد.
--> اخبار مرتبط تنها برندی که گوشی تاشو ندارد تشدید رقابت شیائومی با سامسونگ در هند انگلیس درباره سلطه مرورگرهای اپل و گوگل تحقیق میکند گوگل بهدلیل سوءاستفاده از اندروید 162 میلیون دلار جریمه شد چرا نوآور بودن برای استارتآپها ضروری است؟
-
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷:۵۸
-
۷ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1216165/