بازار آریا
از اطلاع‌رسانی برنامه‌های اقتصادی تا فراگیر شدن پویش نه به تصادف
شنبه 25 اسفند 1403 - 12:31:36
بازار آریا - برنا - گروه سیاسی: معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: برنامه‌هایی از جمله کیف سرمایه‌گذاری، سه‌شنبه‌های تسهیل‌گری در استان‌ها و توسعه اقتصاد مرز با انسجام‌بخشی اقدامات در استان‌های مرزی از اولویت‌های این معاونت است که لازم است اخبار امیدبخش ثمرات این برنامه‌ها انعکاس یابد.
دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت کشور با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای این وزارتخانه و مدیرکل پایگاه اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد.
در این نشست که مدیران روابط عمومی سازمان‌های تابعه به صورت حضوری و مدیران روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور به صورت وبیناری حضور داشتند، مهدی دوستی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ضمن تشریح برنامه‌های اقتصادی وزارت کشور در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: رسانه به دلیل ضریب نفوذ و فهم افکار عمومی می‌تواند به پیشبرد این برنامه‌ها به‌طور ویژه کمک کند. 
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سرمایه اجتماعی اظهار کرد: عوامل اقتصادی از مؤلفه‌های مهم در حوزه سرمایه اجتماعی است؛ اطلسی در این حوزه تهیه شده است که نسبت عوامل اقتصادی کلان، ملی و محلی با سرمایه اجتماعی سنجش شده است و مدیران روابط عمومی می‌توانند سهم به سزایی در تبیین آن داشته باشند. 
دوستی ضمن تشریح اقدمات این معاونت در دوره جدید گفت: برنامه‌هایی از جمله کیف سرمایه‌گذاری، سه‌شنبه‌های تسهیل‌گری در استان‌ها و توسعه اقتصاد مرز با انسجام‌بخشی اقدامات در استان‌های مرزی از اولویت‌های این معاونت است که لازم است اخبار امیدبخش ثمرات این برنامه‌ها انعکاس یابد. 
مهدی بابایی مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز در این نشست با اشاره به تعبیر هیئت دولت دوم درباره استانداران گفت: قرار است سلسله‌گفتگوهایی با موضوع تمرکززدایی با استانداران انجام شود که ضمن انتشار در رسانه‌ها، در قالب کتابی با عنوان تمرکززدایی منتشر شود و در اختیار وزرا و معاونان قرار بگیرد. تبیین این موضوع بر عهده مدیران روابط عمومی است و گفتگو با نخبگان استانی می‌تواند کمک مؤثری باشد. 
وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی نقش ویژه و موثری در تبیین گفتمان وفاق ملی دارند، اظهارکرد: باید مرجعیت رسانه‌ای در داخل کشور تقویت شود و از این رو لازم است که روابط عمومی‌ها در تعامل با رسانه‌ها اعم از رسانه‌های ملی و محلی روایت اول و صحیح از رویدادها را منتشرکنند. 
بابایی با اشاره به طرح مرز تا مرکز در رسانه‌ها گفت: هدف از طرح ایده مرز تا مرکز این است که مسائل و اخبار از نقطه صفر مرزی و دورافتاده‌ترین بخش‌های کشور بتواند به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شود و بتوانیم با کمک یکدیگر و با اطلاع‌رسانی هنرمندانه امید را درجامعه ارتقا دهیم. 
حمید خواجه‌نژاد مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی‌های استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه گفت: اطلاع‌یابی صحیح و دقیق، مقدمه‌ای بر اطلاع‌رسانی حرفه‌ای است. همچنین برای اطلاع‌رسانی خوب علاوه بر محتوای مناسب، نیاز به شبکه توزیع قدرتمند داریم که این شبکه در وزارت کشور با گستردگی‌ای که دارد، در دسترس است. 
وی با اشاره به راه‌اندازی پویش نه به تصادف از سوی وزارت بهداشت افزود: این پویش که رییس جمهور، وزیر کشور و دیگر وزرا به آن پیوسته‌اند، رسالت مقدسی را که متمرکز بر نجات جان انسان‌ها است، دنبال می‌کند؛ همه ما علاوه بر مسئولیت فردی خود، باید اهتمام ویژه نسبت به فراگیر شدن آن داشته باشیم و از طریق اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تلاش کنیم تا از آمار جانباختگان تصادفات رانندگی بکاهیم. 
خواجه‌نژاد تأکید کرد: روابط عمومی استانداری‌ها باید در رصد روزانه رویدادها، چهره‌های موفق مردمی را شناسایی کنند و ضمن معرفی نوع خدمت درخور آن‌ها به مردم، از آن‌ها تقدیر به عمل آورند.
انتهای پیام/

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1279602/از-اطلاع‌رسانی-برنامه‌های-اقتصادی-تا-فراگیر-شدن-پویش-نه-به-تصادف
بستن   چاپ