بازار آریا -
ایران اکسپو قرار است با بهترین کیفیت ممکن برگزار شود. معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه
تجارت از انجام برنامهریزیهای جدی با وزارت امور خارجه و سفرا در دعوت از تجار و سرمایهگذاران خارجی برای حضور در نمایشگاه
ایران اکسپو خبر داد و گفت: استانداردهای گزینش تجار، حرفهای و سختگیرانهتر شده است تا تجار و سرمایهگذارانی که دارای رزومه تجاری قوی بوده و از طرفی علاقهمند به کار با
ایران هستند در این نمایشگاه حاضر شوند.
سیدمحمدصادق قنادزاده با تاکید بر اینکه نمایشگاه
ایران اکسپو بزرگترین رویداد صادراتی کشور است، اظهار کرد: در قالب این رویدادِ بزرگ، مهمترین ظرفیتها و توانمندیهای کشورمان و آخرین دستاوردها و تکنولوژیهای کشور با محوریت صادرات معرفی میشود. وی با بیان اینکه تمرکز
ایران اکسپو روی مشتریان و مخاطبان خارجی است، گفت: هدف اصلی این نمایشگاه عمدتا ظرفیتسازی و ریلگذاری برای ایجاد شناخت و آشنا شدن تجار و سرمایهگذاران خارجی با آخرین ظرفیتها و دستاوردهای کشور است که در نهایت به ایجاد ارتباطات و عقد قراردادهای تجاری منجر میشود و توسعه مناسبات
اقتصادی و تجاری
ایران با کشورهای مختلف رقم میخورد.
معاون ارتقای کسب و کارهای بینالمللی سازمان توسعه
تجارت با اشاره به اینکه در
ایران اکسپو، آخرین تولیدات
ایران به دنیا معرفی میشود، اظهار کرد: نمونههایی از این نمایشگاهها را در کشورهای دیگر مانند ترکیه و
چین شاهد هستیم و میتوان گفت، نمایشگاه
ایران اکسپو در واقع پل ارتباطی برای نمایشگاههای تخصصی دیگر است که در ایام مختلف سال برگزار میشود.
نشستهای رودررو در ایراناکسپو
قنادزاده در ادامه از برگزاری نشستهای تخصصی، پنلها و جلسات B2B خبر داد و افزود: شرکتهای ایرانی برای ارتباط گرفتن با تجار و سرمایهگذاران سایر کشورها و حضور مستقل در نمایشگاههای خارجی باید هزینههای گزاف دلاری پرداخت میکردند و این در حالی است که در نمایشگاه
ایران اکسپو میتوانند به راحتی این نشستها را با تجار و سرمایهگذاران خارجی انجام دهند.
دستاوردهای
ایران اکسپو
وی ادامه داد: اطلاعات و آمارهایی مبنی بر عقد قراردادهای تجاری و تولیدات مشترکی که به دنبال نمایشگاه
ایران اکسپو به نتیجه رسیده است نشان میدهد دستاوردهای رویداد
ایران اکسپو در مقابل هزینههایی که برای شرکتکنندگان دارد، بسیار بیشتر است و این رویداد برای کشورمان منافع مستقیم و غیرمستقیم زیادی دارد.
دفع تحریم با
ایران اکسپو
معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه
تجارت در ادامه گفت: در شرایطی که کشورمان از سوی برخی کشورها مورد تحریم قرار گرفته، برگزاری چنین رویدادی و آوردن تجار و سرمایهگذاران خارجی به کشور بسیار سخت است و میتوان گفت با این کار تا حد زیادی، تحریم، کماثر میشود. قنادزاده تصریح کرد: رویداد ایراناکسپوی پیش رو که در اردیبهشت ماه سال آینده (1404) برگزار میشود با استفاده از بازخوردهایی که از برگزاری نمایشگاه
ایران اکسپو در سالهای قبل به دست آمده است، رویدادی بالغتر و باکیفیتتر خواهد بود.
دنبال کمیت نیستیم
وی با تاکید بر اینکه تمرکز در
ایران اکسپو روی بالا بردن سطح کیفی محتواست، اظهار کرد: تیمهای مختلفی برای برگزاری پنلها، نشستهای تخصصی و B2B در حال همکاری هستند؛ اتاقهای بازرگانی نیز در این زمینه اقداماتی انجام دادهاند و تشکلها نیز برای بهتر برگزار شدن این نشستها در نمایشگاه
ایران اکسپو به صورت جدی فعالیت میکنند. معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه
تجارت تاکید کرد: در تلاش هستیم نشستهایی را که قرار است در ایام برگزاری نمایشگاه برگزار شود در قالب پلتفرمی مدیریت کنیم.
استانداردهای گزینش تجار
قنادزاده گفت: همچنین برنامهریزیهای جدی با وزارت امور خارجه و سفرا در دعوت از تجار و سرمایهگذاران خارجی انجام و استانداردهای گزینش تجار حرفهای و سختگیرانهتر شده است تا تجار و سرمایهگذارانی که دارای رزومه تجاری قوی بوده و از طرفی علاقهمند به کار با
ایران هستند در این نمایشگاه حاضر شوند. امیدواریم در این دوره بتوانیم با برگزاری با کیفیتتر نمایشگاه
ایران اکسپو، خروجیهای ملموستری برای کشور داشته باشیم. وی در پایان تاکید کرد: تمرکز روی این موضوع است که از همه کشورهای همسایه و همسو در اقصی نقاط عالم در این رویداد، مهمان داشته باشیم؛ این رویداد به سمتی میرود که در تقویم کشوری ما تثبیت شود و به صورت رویدادی مستمر برگزار شود.