بازار آریا
هوش مصنوعی لهجه کارمندان هندی را تغییر می‌دهد
دوشنبه 13 اسفند 1403 - 00:16:24
روزنامه دنیای اقتصاد
بازار آریا - مهر: بزرگ‌ترین شرکت مرکز تماس جهان که سرویس‌های پشتیبانی از خدمات برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، هوش مصنوعی را برای از بین بردن لهجه هندی کارمندان هنگام صحبت با مشتریان غربی به‌کار می‌گیرد. به نقل از تلگراف، شرکت «تله پرفورمنس» اعلام کرده است از نرم‌افزار هوش مصنوعی روی تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند تا رابطه بین دو فردی را که در دو سوی خط قرار دارند؛ بهتر کند. مشتریان این شرکت فرانسوی در انگلیس برخی سازمان‌های دولت، سرویس سلامت ملی، وودافون و ای‌بی هستند.
تله پرفورمنس 90هزار کارمند در هندوستان و چند 10هزار کارمند در کشورهای دیگر دارد که وظیفه آنها پاسخ‌گویی به تماس‌های افراد و مشتریان با مراکز پشتیبانی شرکت‌هاست. این شرکت از نرم‌افزار «ساناس» برای کمک به سیستم استفاده می‌کند تا جهانی با درک بیشتر بسازد و سوءتفاهم‌ها را کاهش دهد.
در وب‌سایت این شرکت ذکر شده است این فناوری سبب می‌شود کارمندان مراکز تماس بهره‌وری بیشتری داشته باشند و همچنین به آن معناست که مشکلات مشتریان نیز سریع‌تر برطرف می‌شود. این شرکت همچنین معتقد است استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی به معنای کاهش احتمال سوءاستفاده از کارمندان مرکز تماس است و همچنین احتمالا تقاضای مشتریان برای برقراری ارتباط با ناظران نیز کاهش می‌یابد. جالب آنکه نرم‌افزار هوش مصنوعی مذکور هم‌اکنون در شرکت‌هایی از جمله والمارت و یوپی‌اس استفاده می‌شود. تله پرفورمنس اعلام کرد این فناوری را در هند معرفی کرده و آن را به کشورهای دیگر نیز گسترش می‌دهد. در گذشته از نرم‌افزار ساناس انتقاد شده بود؛ زیرا سبب می‌شد لهجه افراد شبیه شهروندان سفید پوست شود. 
در این میان شرکت مذکور ادعا می‌کند کارمندان مرکز تماس این فناوری را پسندیده‌اند. همچنین این فناوری فرصت‌های بیشتری در کشورهایی مانند هندوستان و فیلیپین به‌وجود می‌آورد. این درحالی است که با ظهور هوش مصنوعی و شکوفایی چت‌بات‌هایی که می‌توانند به‌طور خودکار جست‌وجوهای مشتریان را کنترل کنند، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس مراکز تماس با فشار روبه‌رو شدند.

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1274498/هوش-مصنوعی-لهجه-کارمندان-هندی-را-تغییر-می‌دهد
بستن   چاپ