بازار آریا
موج شکایت از بی‌‌‌وای‌‌‌دی اوج گرفت
چهارشنبه 1 اسفند 1403 - 00:20:13
روزنامه دنیای اقتصاد
بازار آریا - دنیای اقتصاد : شرکت بی‌‌‌وای‌‌‌دی (BYD) پس از تصمیم اخیر خود برای عرضه رایگان قابلیت‌‌‌های رانندگی هوشمند در اکثر خودروهای برقی‌‌‌اش، با موجی از نارضایتی مصرف‌کنندگان چینی روبه رو شده است که عقیده دارند برای خودروهایی که پیش‌تر خریده‌‌‌اند، هزینه بیشتری پرداخت کرده‌‌‌اند.
به گزارش «ایسنا»، تعداد شکایات ثبت شده علیه خودروهای بی‌‌‌وای‌‌‌دی در وب‌سایت شکایت مصرف‌کنندگان خودرو به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در فاصله 11 تا 17 فوریه، بیش از 4700 شکایت ثبت شد، در حالی که این رقم در هفته پیش از آن حدود 150 مورد و در کل ماه ژانویه تنها 500 مورد بوده است.
خودروهای بی‌‌‌وای‌‌‌دی، از جمله مدل‌‌‌های پرفروش «اوشن» و «دیناستی»، در فهرست منتشر شده توسط این وب‌سایت که خودروها را بر اساس تعداد شکایات رتبه‌‌‌بندی می‌کند، 10 جایگاه برتر را به خود اختصاص داده‌‌‌اند. بسیاری از مشتریان در شکایات خود اظهار کرده‌‌‌اند که برای خودروهای خود هزینه بیشتری پرداخت کرده‌‌‌اند. یکی از مالکان خودروی سدان پلاگین هیبریدی سیل 06 DM-i در شکایت خود اعلام کرده که پیش از خرید، چند بار از فروشنده درباره احتمال عرضه مدل جدیدتر در سال‌جاری پرسیده بود. 
این فرد ادعا کرده است: «تنها دو هفته پس از تحویل خودرو، مدل جدید و ارتقا یافته با همان قیمت وارد بازار شد.» وی خواستار ارتقای رایگان و جبران خسارت از سوی شرکت بی‌‌‌وای‌‌‌دی شده است. طبق اطلاعات این پلتفرم، شرکت خودروسازی بی‌‌‌وای‌‌‌دی در پاسخ اعلام کرده که این شکایت‌‌‌ها را به بخش‌‌‌های مربوطه منتقل کرده است.
این موج شکایات، یکی از پیامدهای جنگ قیمت طولانی‌‌‌مدت و رقابت شدید در بازار خودروی چین است که خودروسازان را وادار کرده قیمت‌ها را کاهش دهند، مشوق‌‌‌های رایگان ارائه کنند یا مدل‌‌‌های جدید را با سرعتی بیشتر از سایر کشورها به بازار عرضه کنند. به گزارش رویترز، دو سال پیش نیز خودروساز آمریکایی تسلا، مدت کوتاهی پس از کاهش قیمت‌ها در اقدامی که آغازگر جنگ قیمت‌ها بود، با تجمع صدها مالک ناراضی در نمایشگاه‌‌‌ها و مراکز توزیع خود در چین مواجه شده بود.

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1270041/موج-شکایت-از-بی‌‌‌وای‌‌‌دی-اوج-گرفت
بستن   چاپ