بازار آریا - به گزارش ، برای آنکه یک مجموعه شکل بگیرد، گزینه های بسیاری همچون سرمایه، نیروی انسانی کارامد، برنامه ریزی و زیرساختها را نیاز دارد. اما به محض آنکه یک مجموعه شکل گرفت و به جایگاه قابل توجهی در بین رقبا دست یافت، باید آینده نگری را در دستور کار قرار دارد. یک مجموعه باید بداند در چه جایگاهی قرار دارد، رقبای او در چه وضعیتی هستند و تا چه اندازه می خواهد ارتقا یابد تا بر مبنای آن آینده نگری داشته، برنامه ریزی و سیاستگذاری کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اگر یک مجموعه برنامه ریزی کرد، باید هدفگذاری کند و برای رسیدن به هدف باید زمانبندی داشته باشد. در این صورت می تواند در پایان هر سال یا هر دوره، مشخص کند تا چه اندازه درست عمل کرده، در چه مقطعی بوده، اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و می تواند با قاطعیت بیشتری گام بردارد.
یکی از مجموعه هایی که درست عمل کرده و توانسته پله های ترقی را با سرعت بیشتری طی کند،
بانک سیناست.
بانک سینا ابتدا با نام موسسه مالی و اعتباری بنیاد در سال 1364 با هدف اولیه انجام عملیات پولی، مالی و اعتباری و تامین نیازهای مالی بنگاه های
اقتصادی و جذب سپرده های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخش های مختلف
اقتصادی تاسیس شد و پس از دستیابی به سطح استانداردهای مورد پذیرش
بانک مرکزی، در اسفند 1387 به
بانک ارتقا یافت.
در حالی که موسسه های مالی و اعتباری بدلیل عملکرد غلط و فساد یکی پس از دیگری منحل یا ادغام شدند، موسسه مالی و اعتباری بنیاد به
بانک ارتقا یافت و با افزایش
سرمایه مجوز ورود به
بورس اوراق بهادار تهران با نماد «وسینا» را دریافت کرد.
همچنین بخوانید چهار گام استوار
بانک سینا برای تسخیر بازار اما
بانک سینا همچنان بر ترقی و پیشرفت اصرار دارد و با ارایه طرح ها و برنامه های نوین، چشم به قله ها دوخته است.
بانک سینا بتازگی همایش مدیران و کارشناسان حوزه برنامهریزی سراسر کشور
بانک را برگزار کرد که با ارائه گزارش عملکرد واحدهای برنامهریزی، مهمترین مسائل و برنامههای آتی این واحد تشریح شد.
یکی از مهمترین عناوینی که در این همایش مطرح شد، تدوین و ابلاغ برنامه تحول این
بانک در راستای توسعه سهم بازار بود که عضو هیات مدیره
بانک سینا از آن خبر داد. اکبر جلیلی با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی
بانک سینا در راستای حداکثرسازی منافع ذینفعان است گفت: این برنامه رهبردی با رویکرد ارزش آفرینی
اقتصادی و اجتماعی با بهرهگیری از فناوریهای نوین و توسعه مهارتهای فردی و حرفهای
سرمایه انسانی تدوین و ابلاغ شده است.
از آنجا که هر مجموعه یا بنگاه اقتصادی، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد،
بانک سینا نیز این رویکرد را در نظر گرفته به نوعی که عضو هیات مدیره
بانک سینا از ترسیم چشم انداز افق 1414 خبر داد و گفت: در چشم انداز برنامه تحول
بانک سینا در افق 1414، انتظار میرود این
بانک در جایگاه سه
بانک برتر خصوصی از نظر سودآوری و پیشرو در ارزش آفرینی مشتری مداری و توانمندسازی قرار گیرد.
اکبر جلیلی از چهار رویکرد در برنامه راهبردی تحول آفرینی خبر داد و گفت: در این برنامه راهبردی، چهار رویکرد «تجهیز و تخصیص منابع»، «ارائه خدمات بانکی نوآورانه و دیجیتال»، «توسعه خدمات بانکداری خرد، شرکتی و اختصاصی» و «ایفای مسوولیتهای اجتماعی» مد نظر قرار گرفته است.
https://www.bazarearya.ir/fa/News/1263494/خیز-بانک-سینا-برای-کسب-جایگاه-بانک-برتر