بازار آریا
اولویت راهبردی بیمه ایران
دوشنبه 1 بهمن 1403 - 00:11:12
روزنامه دنیای اقتصاد
بازار آریا - بیمه ایران مهم‌ترین اولویت خود را بر پایه رضایت مشتریان و بیمه‌‌گذاران بنا کرده و در این زمینه موفق بوده است. گزارش مدیرکل بیمه‌‌های اتومبیل شرکت بیمه ایران نشان می‌دهد از مجموع 6 میلیون و 700‌هزار بیمه شخص ثالث این شرکت تنها با 408 شکایت روبه‌رو بوده است.
در پی انتشار گزارشی از سوی بیمه مرکزی مبنی بر آمار شکایات ثبت‌‌شده در حوزه بیمه‌‌های شخص ثالث، مهدی کسرایی‌‌نژاد، مدیرکل بیمه‌‌های اتومبیل بیمه ایران، ضمن تایید و استقبال از اعمال نظارت‌‌های دقیق بیمه مرکزی، بر اهمیت بررسی و رسیدگی به شکایات تاکید کرد.
وی با اشاره به آمار 43 درصدی سهم بیمه ایران از مجموع پرتفوی بیمه شخص ثالث در سطح صنعت اظهار کرد: به‌‌رغم صدور بیش از 6 میلیون و 700‌هزار فقره بیمه‌‌نامه در 7‌‌ماه نخست سال‌جاری، تنها 408 مورد شکایت در سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی ثبت شده است که نشانگر نسبت بسیار پایین شکایت به حجم بیمه‌‌نامه‌‌های صادره محسوب می‌شود.
کسرایی‌‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: بی‌‌تردید تغییرات مدیریتی اخیر در سطح عالی بیمه ایران، تدوین راهکارهای جدید و بهره‌‌گیری از رویکردهای نوین مدیریتی مدنظر دکتر جباری، فضای مناسبی را برای کاهش چشمگیر شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان فراهم آورده است.
مدیرکل بیمه‌‌های اتومبیل، دلایل اصلی بروز برخی گلایه‌‌ها، را برشمرد و تشریح کرد: مواردی همچون عدم‌آگاهی بیمه‌‌گذاران از قوانین مربوط به خودروهای نامتعارف، انحلال شرکت بیمه توسعه و کارسازی برخی پرونده‌‌های مربوطه، اختلاف در تعیین خسارت خودرو و مباحث مرتبط با پرداخت دیات را از جمله زمینه‌‌های عمده شکایات هستند.
کسرایی‌‌نژاد افزود: «افزایش رضایت بیمه‌‌گذاران و زیان‌‌دیدگان محترم حوادث رانندگی، جزو اولویت‌‌های اصلی مدیریت جدید بیمه ایران است و تلاش می‌‌کنیم با ارائه خدمات مطلوب و بهینه، رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و شکایات را به حداقل برسانیم.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌‌های دقیق نظارتی بیمه مرکزی و همکاری نزدیک شرکت بیمه ایران با مراجع ذی‌ربط، نقش بسزایی در حفظ و توسعه بازار بیمه و تقویت اعتماد عمومی ایفا می‌کند.

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1250974/اولویت-راهبردی-بیمه-ایران
بستن   چاپ