بازار آریا - پرهام پهلوان : ایران، به ترتیب بعد از میانمار و چین، سومین کشور جهان در زمینه محدودیتهای اینترنتی است. محدودیت اینترنت، در دنیای امروز، میتواند با محدود کردن بسیاری از فعالیتهای زیستطبیعی و حرفهای انسان قابل مقایسه باشد.
در محیطهای دانشگاهی و پژوهشی، کیفیت پایین و محدودیتهای زیاد اینترنت، مشکلات متعدد آموزشی و پژوهشی ایجاد کرده است. در کسبوکارها، بهخصوص کسبوکارهای خرد و متوسط که امروزه بیشتر فروش خود را مدیون پلتفرمهای آنلاین و بهویژه شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام هستند، محدودیتهای
اینترنت باعث از بین رفتن حجم قابلتوجهی از فروش و عدمدسترسی به مشتریان شده است. فیلترینگ، باعث ایجاد موجی از نارضایتی عمومی شده است که نوعی دوقطبی بین مردم و سیاستگذارانی که این محدودیتها را ایجاد کردهاند شکل داده است. بدون شک، نداشتن دسترسی آزاد به
اینترنت و اطلاعات، باعث مشکلات متعدد در اغلب فرآیندها شده است. «باشگاه اقتصاددانان» در این پرونده سعی کرده است با کمک اندیشمندان
اقتصادی و فعالان کسبوکارها به بررسی اثرات این محدودیتها بر کسبوکارها و فعالیتهای
اقتصادی بپردازد.