بازار آریا
نقش منطقه ویژه خلیج فارس در توسعه لجستیک و تجارت
يکشنبه 9 دي 1403 - 00:16:30
روزنامه دنیای اقتصاد
بازار آریا - دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با داشتن 21 کیلومتر خطوط ریلی اختصاصی، دو دستگاه لکوموتیو و دو دستگاه واگن‌‌‌برگردان با ظرفیت تخلیه سالانه 6 میلیون و 200‌هزار تن، یکی از مجهزترین مناطق کشور در حوزه حمل‌‌‌ونقل ریلی است، همچنین، این منطقه مجهز به حدود 16 کیلومتر خطوط نوار نقاله است که برای انتقال مواد معدنی از محوطه انباشت به اسکله یا بالعکس استفاده می‌شود. محمدرضا پیرحسینلو افزود: سرعت این خطوط نوار نقاله 3 متر بر ثانیه است و ظرفیت بارگیری آن به 3500 تن در ساعت می‌‌‌رسد.
وی در ادامه به تجهیزات مکانیزه این منطقه اشاره و اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس دارای دو دستگاه انباشت‌‌‌کننده (استاکر) با ظرفیت 2400 تن بر ساعت، دو دستگاه برداشت‌‌‌کننده (ریکلایمر) با ظرفیت 3500 تن بر ساعت، یک دستگاه بارگیری کشتی با ظرفیت 3500 تن بر ساعت و دو دستگاه تخلیه کشتی با ظرفیت 2400 تن بر ساعت است، همچنین دستگاه بارگیری واگن با ظرفیت 2400 تن بر ساعت به حمل‌‌‌ونقل سریع‌‌‌تر و کارآمدتر کمک می‌کند.
پیرحسینلو تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با زیرساخت‌‌‌های پیشرفته خود نقش مهمی در توسعه لجستیک و تجارت کشور ایفا می‌کند و ما در تلاش هستیم تا با بهبود مداوم امکانات و تجهیزات، جایگاه این منطقه را در عرصه ملی و بین‌المللی ارتقا دهیم.

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1236966/نقش-منطقه-ویژه-خلیج-فارس-در-توسعه-لجستیک-و-تجارت
بستن   چاپ