بازار آریا
آشنایی با ساینا S جدید 85‌گانه سایپا
جمعه 7 دي 1403 - 13:50:15
بازار آریا - به دلیل الزام استانداردهای جدید 85 گانه، ساینا S در سال 1402 به سه آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و نشانگر تعویض دنده مجهز شد. تنها تفاوت ساینا اس 85 گانه با نسخهٔ قبلی در همین سه آپشن است.

ساینا اس 85 گانه در بخش پیشرانه هیچ تفاوتی با ساینا S قبلی و همین‌طور ساینا معمولی ندارد و از همان موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپ M15 استفاده می‌کند که 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند سایپا تیپ جدید ساینا GXL را به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i مجهز کرده است ولی ساینا S از نسخهٔ معمولی این موتور استفاده می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد و ترمزها همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند.
به نقل از پدال،‌ این خودرو با وزن 1050 کیلوگرم، در هر صد کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند که نشان از بازدهی بسیار پایین پیشرانه در قیاس با موتورهای جدیدتر دارد. بااین‌حال، پیشرانهٔ M15 از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد.
امکانات و آپشن‌های ساینا S جدید 85 گانه
فرمان هیدرولیک D شکل سیستم پایش باد تایرها سیستم تهویه نیمه اتوماتیک دو ایربگ پنجره‌های برقی تنظیم برقی آینه‌های جانبی سنسور دنده عقب چراغ‌های خودکار دی‌لایت کنترل پایداری ترمز ABS و EBD نشانگر تعویض دنده کامپیوتر سفری همان‌طور که اشاره شد، تنها تفاوت ساینا اس 85 گانه با نسخهٔ قبلی این خودرو برخورداری از سه آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و نشانگر تعویض دنده است.

بازار آریا


تفاوت ساینا S با ساینا معمولی
ساینا S درواقع فیس‌لیفتی جزئی روی ساینا معمولی محسوب می‌شود. در این نسخه، سایپا با اعمال تغییراتی سعی کرده این سدان سالخورده را کمی بروزتر کند. تفاوت‌های ساینا S با ساینا معمولی شامل موارد زیر می‌شود.
طراحی جدید سپر و جلوپنجره اضافه شدن دی‌لایت به سپر چراغ‌ها و سپر عقب جدید غربیلک فرمان D شکل صفحه آمپر جدید با نمایشگر دیجیتالی اضافه شدن چراغ‌های خودکار تجربه رانندگی ساینا S
ساینا S جدید 85 گانه از لحاظ تجربهٔ رانندگی با پیشینیان خود ندارد و اساساً همان شرایط و مشکلاتی را دارد که در تیبا می‌دیدیم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این خودرو، لرزش و سروصدای بسیار زیادی موتور است که به کابین وارد می‌شود و خصوصاً هنگام رانندگی‌های طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود. فرمان خودرو نیز با وجود برخورداری از سیستم هیدرولیک، بسیار سفت‌تر از خودروهایی مثل پژو 206 است. علاوه بر این، هنگامی‌که پشت فرمان ساینا بنشینید، پس از اندکی رانندگی همچنان ریشه‌های پرایدی این خودرو را احساس خواهید کرد هرچند که عملکرد سیستم تعلیق در این خودرو بهتر است و از خشکی آزاردهندهٔ پراید تا حد زیادی کاسته شده است. همچنین توان موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپ هم برای وزن حدود یک تنی خودرو کافی به نظر می‌رسد و کشش خوبی را فراهم می‌کند. کابین جادار با توجه به ابعاد و سگمنت خودرو هم یکی دیگر از نقاط قوت ساینا S است که باعث می‌شود در برابر خودرویی مثل رانا برتری داشته باشد.

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1236029/آشنایی-با-ساینا-S-جدید-85‌گانه-سایپا
بستن   چاپ