بازار آریا - به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو افزود: سرعت این خطوط نوار نقاله 3 متر بر ثانیه است و ظرفیت بارگیری آن به 3500 تن در ساعت میرسد.وی در ادامه به تجهیزات مکانیزه این منطقه اشاره کرد و افزود: منطقه ویژه
اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس دارای دو دستگاه انباشتکننده (استاکر) با ظرفیت 2400 تن بر ساعت، دو دستگاه برداشتکننده (ریکلایمر) با ظرفیت 3500 تن بر ساعت، یک دستگاه بارگیری کشتی با ظرفیت 3500 تن بر ساعت و دو دستگاه تخلیه کشتی با ظرفیت 2400 تن بر ساعت است، همچنین دستگاه بارگیری واگن با ظرفیت 2400 تن بر ساعت به حملونقل سریعتر و کارآمدتر کمک میکند.
مدیرعامل منطقه ویژه
اقتصادی خلیج فارس درباره ظرفیت اسکلههای این منطقه نیز اظهار داشت: هم اکنون منطقه ویژه دارای سه پست اسکله است که شامل یک اسکله اختصاصی میعانات نفتی پالایشگاه، یک اسکله میعانات نفتی عمومی و یک اسکله مواد معدنی میشود و ظرفیت پهلودهی این اسکلهها برای کشتیهای 100 هزار تنی طراحی شده، اما در حال حاضر کشتیهای 70 هزار تنی در این اسکلهها پهلو میگیرند.وی اضافه کرد: برای بهرهبرداری کامل از ظرفیت اسکلهها، نیازمند لایروبی کانال دسترسی جهت پهلودهی کشتیهای 100 هزار تنی هستیم.پیرحسینلو در پایان تأکید کرد: منطقه ویژه
اقتصادی خلیج فارس با زیرساختهای پیشرفته خود نقش مهمی در توسعه لجستیک و
تجارت کشور ایفا میکند و ما در تلاش هستیم تا با بهبود مداوم امکانات و تجهیزات، جایگاه این منطقه را در عرصه ملی و بینالمللی ارتقا دهیم.
https://www.bazarearya.ir/fa/News/1230598/زیرساخت-های-لجستیک-منطقه-اقتصادی-خلیج-فارس؛-پشتیبان-صنعت-و-معدن-ایران