بازار آریا - واقعیت این است که آنچه الان در الگوهای رفتاری زنان مانند رفتن به سفرهای مجردی، تمایل به فردگرایی و توجه بیش از اندازه به چهره و اندام میبینیم، نتیجه یک برابرخواهی جنسیتی است که به دنبال تغییر در ساختارهای نظام
اقتصادی درجامعه به وجود آمده است. به عبارت سادهتر با پررنگتر شدن حضور زنان در بازارهای اقتصادی، فردگرایی هم درجامعه افزایش یافت و نظام خانواده که هسته اصلی آن را زنان تشکیل میدادند، به شدت متأثر از آن شد.
افزایش سن ازدواج، کاهش فرزندآوری، افزایش سن باروری و ایجاد فاصله سنی زیاد بین فرزندان، نمونههایی از این تأثیرها بودند که در درازمدت سبب منفی شدن رشد جمعیت و تغییر در نقشها و الگوهای زنانه هم شدند. ازاین رو دوعنصر
استقلال اقتصادی و تحرکات اجتماعی را باید پایه شکل دهی هویت جدید به زنان دانست که سبب دورشدن آنها از نقشهای سنتی شان شده است.