بازار آریا
تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار؛ شاهین رکورد زد
چهارشنبه 7 آذر 1403 - 10:03:01
بازار آریا - شاهین دنده‌ای بیشترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را تجربه می‌کند.

قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا در کارخانه، رسما آرایشی جدید در بازار خودرو به‌وجود آورده است.
قیمت جدید کوییک در کارخانه به‌عنوان یکی از مدل‌های مثلا اقتصادی، به‌حوالی ارقام اعلامی فروشنده‌ها در بازار آزاد رسیده و اختلاف قیمت کارخانه و بازار مدل‌های دیگری مثل ساینا حول‌وحوش 10 درصد برآورد می‌شود. آنطرف بیشترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار در مدلی مثل شاهین دنده‌ای به‌چشم می‌خورد. از زمان اعلام قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا در کارخانه، شاهد موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد هستیم و حالا دست‌کم چهار خودرو داخلی در بازار آزاد به باشگاه مدل‌های میلیاردی اضافه شده‌اند.
دنا پلاس اتوماتیک آپشنال یکی از گران‌ترین سواری‌های داخلی است. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه حدود 943 میلیون تومان تعیین شده، اما در بازار آزاد فعلا برای این محصول رقمی نزدیک یک میلیارد و 90 میلیون اعلام می‌شود. 
تفاوت قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه و بازار به‌این ترتیب حدود 147 میلیون است که نشان از اختلاف 15 درصدی دارد. 
تارا V4 و پژو 207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای هم دیگر مدل‌های میلیاردی داخلی در بازار آزاد به‌حساب می‌آیند. قیمت تارا اتوماتیک تیپ V4 در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب 901 و یک میلیارد و 85 میلیون تومان استو پژو 207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای هم که من‌بعد با قیمت 796 میلیون از سوی ایران‌خودرو روانه بازار می‌شود، در بازار آزاد خودرو یک میلیارد و 70 میلیون به‌خریداران پیشنهاد می‌شود. 
ساینا S دنده‌ای در طرف مقابل در دسته ارزان‌ترین سواری‌های داخلی قرار می‌گیرد. خرید ساینا S دنده‌ای از سایپا طبق قیمت جدیدی که از اواخر آبان لحاظ شده، حول‌وحوش 416 میلیون تومان بودجه احتیاج دارد. 

بازار آریا

اختلاف قیمت شاهین دنده‌ای در کارخانه و بازار به بیش از 200 میلیون رسیده است
قیمت ساینا S دنده‌ای در بازار آزاد، اما درحال حاضر به 460 میلیون تومان تبدیل شده است. تفاوت قیمت ساینا S دنده‌ای کارخانه و بازار با این اوصاف در حد 46 میلیون تومان یا به‌عبارتی 11 درصد برآورد می‌شود. 
کمترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار اوایل آذر امسال در مدلی به‌اسم کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌چشم می‌آید. قیمت کوییک GX L دنده‌ای در کارخانه از سوی سایپا از 379 به 439 میلیون تومان ارتقا پیدا کرد. همین خودرو در بازار آزاد بیشتر از 445 میلیون خریدار ندارد و از این حیث می‌توانیم از تفاوت تقریبا یک درصدی بین قیمت کارخانه و بازار کوییک صحبت کنیم. 
شاهین G سایپا، اما از این لحاظ شرایط کاملا متفاوتی نسبت به کوییک GX دارد. محصولی که با تفاوت قیمت 36 درصدی در کارخانه و بازار، بین خودرو‌های داخلی از این جهت رکورددار است. 
قیمت شاهین G دنده‌ای در کارخانه 593 میلیون است، اما ارقام پیشنهادی فروشنده‌های شاهین G در بازار آزاد به 810 میلیون تومان رسیده است. 
اختلاف قیمت شاهین دنده‌ای کارخانه و بازار حول‌وحوش 36 درصد برآورد می‌شود و از این حیث پژو 207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای با تفاوت قیمت 34 درصدی در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.
خودرو
کارخانه
بازار
تفاوت قیمت
حاشیه سود
پژو 207 (TU3)
590 میلیون
725 میلیون
135 میلیون
22 درصد
پژو 207 پانورما اتوماتیک
796 میلیون
یک میلیارد و 70 میلیون
274 میلیون
34 درصد
تارا V4
901 میلیون
یک میلیارد و 85 میلیون
184 میلیون
20 درصد
تارا V1
775 میلیون
865 میلیون
110 میلیون
14 درصد
دنا پلاس آپشنال
943 میلیون
یک میلیارد و 90 میلیون
147 میلیون
15 درصد
دنا پلاس شش‌دنده
749 میلیون
880 میلیون
127 میلیون
16 درصد
رانا پلاس
607 میلیون
725 میلیون
118 میلیون
19 درصد
سورن پلاس دوگانه‌
653 میلیون
855 میلیون
202 میلیون
30 درصد
اطلس G
502 میلیون
605 میلیون
103 میلیون
20 درصد
ساینا S
414 میلیون
460 میلیون
46 میلیون
11 درصد
سهند S
467 میلیون
545 میلیون
78 میلیون
16 درصد
کوییک GX L
439 میلیون
445 میلیون
شش میلیون
یک درصد
شاهین G دنده‌ای
593 میلیون
810 میلیون
217 میلیون
36 درصد
شاهین G اتومات
739 میلیون
850 میلیون
111 میلیون
15 درصد
شاهین پلاس
862 میلیون
یک میلیارد و 50 میلیون
188 میلیون
21 درصد


https://www.bazarearya.ir/fa/News/1218287/تفاوت-قیمت-خودرو-در-کارخانه-و-بازار؛-شاهین-رکورد-زد
بستن   چاپ