بازار آریا
تغییر لوگوی آئودی در چین
پنجشنبه 24 آبان 1403 - 12:16:56 AM
روزنامه دنیای اقتصاد
بازار آریا - دنیای اقتصاد : آئودی با ایجاد تغییراتی در عرضه محصولاتش در چین، از سال آینده نشان همیشگی‌ این کارخانه را از مدل‌های جدیدش حذف خواهد کرد. آئودی همزمان با اعلام این خبر برای نمایش تصویری از مدل‌های جدیدش در چین یک کانسپت الکتریکی به نام E رونمایی کرد.به گزارش BBC نشان جدید آئودی به جای چهار حلقه پیوسته که حدود یک قرن لوگوی این شرکت بوده، نام آئودی را با حروف بزرگ نمایش می‌دهد.
گرنوت دولنر، مدیر آئودی، می‌گوید دلیل انتخاب نشان تازه ایجاد فاصله بین مدل‌های جدید و مدل‌های کنونی کارخانه است.آئودی می‌گوید محصولاتی که با نشان جدید به بازار عرضه می‌شوند برای نیاز و سلیقه خاص مشتریان چینی طراحی شده‌اند؛ مشتریانی که جوان‌تر هستند و به امکانات پیشرفته دیجیتال و فناوری خودران علاقه دارند.مدل‌هایی که نشان جدید دارند با همکاری کارخانه SAIC، شریک چینی آئودی تولید می‌شود.
این خودروساز آلمانی می‌گوید این همکاری سرعت طراحی و مهندسی خودرو را سی‌درصد افزایش داده و هزینه تولید را کمتر کرده است.کانسپت E ساده و مدرن است و اتاقش با ترکیبی از چوب و پارچه طراحی شده است. اطلاعات روی یک نمایشگر با وضوح بالا نمایش داده می‌شود که سراسر جلوی خودرو را پوشانده است. راننده و سرنشینان می‌توانند با دستور صوتی بخش‌های مختلف خودرو را کنترل کنند. سیستم‌‌عامل خودرو هم یک فروشگاه دارد که می‌توان با خرید برنامه‌های مختلف امکاناتی به خودرو اضافه کرد.خودرو‌ها روی پلتفرمی ساخته می‌شوند که با همکاری آئودی و SAIC طراحی شده است. قوی‌ترین مدل دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 764 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تا 100کیلومتر در ساعتش 3.7ثانیه است. خودرو همچنین امکان شارژ سریع دارد و به گفته کارخانه می‌توان باتری‌ها را در ده دقیقه به اندازه 370کیلومتر حرکت شارژ کرد.چین با پیش‌بینی فروش حدود 25میلیون دستگاه خودرو در سال 2024 بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است. فروش خودرو‌های الکتریکی در چین به‌سرعت در حال رشد است. سال گذشته در این کشور حدود حدود 9میلیون و 500هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته شد.با‌این‌حال آئودی نتوانسته از بازار خودرو‌های الکتریکی به اندازه رقیبان چینی‌اش سهم بگیرد. این شرکت در شش ماه اول سال 2024کمتر از ده‌هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخت، درحالی‌که فروش زیکر و نیو، دو رقیب چینی آئودی، در این مدت هشت برابر بود.مدل‌های جدید آئودی در دو سال آینده به بازار چین عرضه خواهد شد. این شرکت اعلام کرده فروش شاسی‌بلندهای الکتریکی Q4 و Q5 را با نشان همیشگی آئودی در چین ادامه خواهد داد و مدل‌های بنزینی‌اش را هم در این بازار به‌‌روز خواهد کرد.
--> اخبار مرتبط نرخ لیتیوم ظرف چهارماه نصف شد رکورد فروش اکسپنگ در سه ماه اول 2021 وضعیت فروش خودروسازان آمریکایی در نوامبر ادامه عقبگرد قیمت لیتیوم؟ لوتوس هم تمام‌برقی می‌شود

https://www.bazarearya.ir/fa/News/1212295/تغییر-لوگوی-آئودی-در-چین
بستن   چاپ