بازار آریا - دنیای
اقتصاد : منابع آگاه اعلام کردند که تویوتا قصد دارد تولید
چین را تحت یک محور راهبردی افزایش دهد. بر این اساس، تویوتا قصد دارد تا سال 2030 سالی حداقل 2.5میلیون دستگاه
خودرو در
چین تولید کند. این طرح که قبلا گزارش نشده بود، نشاندهنده یک محور راهبردی توسط پرفروشترین خودروساز جهان در بزرگترین بازار خودروی دنیاست. راهبرد تویوتا در تضاد با دیگر خودروسازان جهانی از جمله ژاپنیهاست که در حال کاهش فعالیت یا خروج از
چین هستند. هدف تویوتا افزایش تولید به سهمیلیون دستگاه
خودرو در سال تا پایان دهه است. این عدد نشاندهنده افزایش 63درصدی نسبت به رکورد 1.84میلیون خودرویی است که در سال 2022 در
چین تولید کرد. تویوتا سال گذشته 1.75میلیون
خودرو در
چین تولید کرد.
تویوتا این هدفگذاری را به برخی از تامینکنندگان خود اطلاع داده است. تویوتا اعلام کرده که با توجه به رقابت شدید در بازار چین، دائما در حال بررسی ابتکارات مختلف برای تولید و فروش است. این شرکت گفته که به کار روی ساخت «خودروهای همیشه بهتر» برای بازار
چین ادامه خواهد داد. این خودروساز ژاپنی قصد دارد عملیات فروش و تولید دو سرمایهگذاری مشترک چینی خود را به یکدیگر نزدیک کند تا کارآیی را بهبود بخشد. تویوتا همچنین اعلام کرد که درآمد عملیاتی این شرکت در
چین طی نیمه اول سال مالی کاهش یافته است.
--> اخبار مرتبط رونمایی از کادیلاک اپتیک شکست بلندپروازیهای
دیجیتال تویوتا توقف تولید میتسوبیشی در
چین قطع رابطه بی سروصدای خودروسازان با
چین تداوم بحران ریزتراشهها در خودروسازی