بازار آریا - جتور X70 پلاس مدل 2025 یا همان فیدلیتی پرستیژ، با دو قوای محرکه اصلی به بازار
چین عرضه میشود.
فیدلیتی پرستیژ که در برخی بازارها با نام X70 پلاس توسط جتور عرضه میشود، به تازگی با نسخه جدید معرفی شده است. این
خودرو با فیس لیفتی همراه شده و برخی ویژگیهای فنی آن تغییر داشته است.
از سال گذشته تولید و مونتاژ فیدلیتی پرستیژ در
کارخانه بهمن موتور آغاز شده است. این کراس اوور جز محصولات پرتقاضا در بازار
ایران بوده و در چند وقت اخیر، حجم معاملات به نسبت بالایی را برای خود ثبت کرده است. فیدلیتی پرستیژ مانند فیدلیتی پرایم در دو تیپ 5 نفره و 7 نفره توسط بهمن موتور به بازار عرضه میشود. همچنین بهمن موتور نمونه فول آپشن X70 پلاس را برای مونتاژ انتخاب کرده است.
ویژگیهای جتور X70 پلاس 2025؛ فیدلیتی جدید
با این حال شاهد هستیم که به تازگی کمپانی جتور در
چین نسخه فیس لیفت و جدید X70 پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ را معرفی کرده است. با وجود تغییرات زیادی در بحث طراحی، باید بگوییم که این دگرگونی، فیس لیفت به حساب میآید. در اصل پلتفرم
خودرو ثابت مانده و قالبهای درها، ستون ها، سقف و… هم تغییری نکرده است. اما به طور کامل سبک طراحی جلوی X70 پلاس 2025 تغییر کرده است. در بخش عقب هم تغییراتی جزئی برای قالب درِ صندوق عقب و سپر به چشم میخورد.
کابین فیدلیتی پرستیژ جدید (جتور X70 پلاس 2025) هم کمی به روزتر شده است. سبک کنسول مرکزی تا حدی مدرنتر شده و دسته دنده جدیدی برای این
خودرو انتخاب شده است. همچنین کلاستر و نمایشگر لمسی این
خودرو نسبت به گذشته ارتقا داشته و چند قابلیت جدید برای آن معرفی شده است.
قوای محرکه فیدلیتی پرستیژ جدید
جتور X70 پلاس 2025 با دو قوای محرکه اصلی به بازار
چین عرضه میشود. پیشرانه اول همان قوای محرکهای است که ما در فیدلیتی پرایم جدید بهمن موتور میبینیم. یک موتور 1.5 لیتری توربو 156 اسب بخار با گشتاور 230 نیوتن متر که جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر توان را به چرخهای جلوی این
خودرو میرساند.
اما موتور دوم، یک پیشرانه جدید است. قوای محرکهای که 1.5 لیتر حجم دارد و فناوری توربو شارژر TGDi در آن دیده میشود. این پیشرانه 184 اسب بخار قدرت را با گشتاور 290 نیوتن متر تولید میکند و جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر، توان را به چرخهای جلوی این نسخه فیدلیتی پرستیژ میرساند. در حال حاضر فیدلیتی پرستیژ در بازار
ایران به پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که 197 اسب بخار قدرت را با گشتاور 290 نیوتن متر در اختیار دارد.
طراحی داخلی فیدلیتی پرستیژ
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم باید گفت که تغییراتی خاصی در نسخه جدید فیدلیتی پرستیژ رخ نداده است. اما باید گفت که برخی سنسورها و دستیارهای کمکی راننده ارتقا پیدا کرده اند و دقت عملکرد بهتری دارند. همچنین فعلاً فیدلیتی پرستیژ جدید (جتور X70 پلاس 2025) بدون قابلیت دنده پشت فرمان سفارش گذاری میشوند.
هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که گروه بهمن چه زمانی نسخه جدید فیدلیتی پرستیژ را به بازار
ایران میآورد. با این حال احتمال دارد که در صورت تولید این
خودرو توسط بهمن موتور، برخی ویژگیها مانند پیشرانه 1.6 لیتری TGDi و قابلیت دنده پشت فرمان در این
خودرو برای بازار
ایران باقی بماند.