بازار آریا - یک کارشناس بازار
خودرو بیان کرد: حاشیه سود خرید و فروش
خودرو کم شده است. اشتیاقی برای خرید
خودرو وجود ندارد و تقریبا از وضعیتی که
خودرو برای حفظ
سرمایه خریداری میشد خارج شدهایم.
فیروز نادری، کارشناس بازار
خودرو درخصوص وضعیت فعلی بازار
خودرو گفت: قیمتها در بازار
خودرو یک مقدار افزایشی بوده، اما خرید و فروش چندانی وجود ندارد.
نادری افزود: قیمتها در بازار
خودرو نباید جهش آنچنانی داشته باشد، چرا که تقاضا خیلی کمتر از سالهای گذشته است و خریدها مانند قبل هیجانی نیست، منتها تحولات سیاسی باعث جهش
قیمت خودرو میشود و خریدار در بازار زیاد نیست.
وی ادامه داد: اگر اتفاق سیاسی رخ ندهد، بازار
خودرو آرام میشود و قیمتها خود به خود پایین میآید، چون عرضه
خودرو نسبت به تقاضا بییشتر شده و تقریبا جوابگوی تقاضا است؛ واردات
خودرو به کشور شدت گرفته است، تعهد خودروسازان داخلی هم کم کم در حال تمام شدن است و مجدد پیش فروش میگذارند، این وضعیت باعث میشود بازار تقریبا ثبات پیدا کند.
نادری تصریح کرد: حاشیه سود خرید
خودرو کم شده است و اشتیاقی برای خرید
خودرو وجود ندارد. تقریبا از وضعیتی که
خودرو برای حفظ
سرمایه خریداری میشد خارج شدهایم، چون سود این کار کم شده است. سه سال پیش خیلی شور و اشتیاق این کار وجود داشت و تقاضا کاذب بود نه مصرفی، اما در حال حاضر دیگر اینطور نیست که
خودرو را بخرند و بدون استفاده نگه دارند.
نادری تاکید کرد: 7 ماه است که تقریبا سود خرید و فروش
خودرو جزئی شده است و دیگر توجیه
اقتصادی ندارد.
وی در مورد
قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی نیز گفت: 207 پرطرفدارترین
ماشین داخلی است که حدود 800 میلیون تومان
قیمت دارد و بعد از آن کوئیک از گروه خودروسازی سایپا در رنج قیمتی 420 تا 435 میلیون تومان پرطرفدار است.
این کارشناس بازار
خودرو در مورد خرید و فروش خودروهای وارداتی نیز گفت: تقریبا ارزانترین خودروی وارداتی یک میلیارد و 900 میلیون تومان
قیمت دارد و برخی از این ماشینها تا سه میلیارد و 800 میلیون هم خرید و فروش میشود. حاشیه سود معامله خودروهای وارداتی حدود 500 میلیون تومان است.