بازار آریا - ایسنا: تمایل نسل زد برای «جستوجو» به جای «گوگلینگ»،
گوگل را در خطر از دست دادن موقعیت خود به عنوان «فعل جستوجو» قرار داده است. حدود 20سال پیش
گوگل به نقطه عطف مهمی دست یافت و فرهنگ لغت مریام وبستر، «گوگل» را به عنوان فعلی به معنی «جستوجو برای چیزی در وب» اضافه کرد. این خبر فوقالعادهای برای این شرکت بود و نشان میداد
گوگل در لغتنامه فرهنگ و جامعه جای گرفته است.
در ادامه
گوگل به سودآورترین و قدرتمندترین شرکت دنیا تبدیل شد. اما اکنون
گوگل در آستانه لغزیدن از این جایگاه است. مارک شمولیک، تحلیلگر
اینترنت در موسسه تحقیقات برن اشتاین، در یادداشتی برای سرمایهگذاران نوشت: «خداحافظ فعل گوگل. مخاطبان جوانتر «جستوجو» میکنند، نه گوگلینگ.» این یافتههای بررسی جدیدی از عادتهای آنلاین نسل زد است که تحلیلگران به تازگی منتشر کردهاند. نسلی که در سال 1997 تا 2012 متولد شد، نخستین نسلی بود که زندگی آنلاین تمام و کمال را تجربه کرد و بسیاری از افراد این نسل برای دسترسی به
اینترنت به جای رایانه رومیزی و مرورگر وب، مستقیما از تلفنهای هوشمند و اپلیکیشنها استفاده کردند. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، اکنون مصرفکنندگان نسل زد رشد کرده و بخش مهمی از
اقتصاد شدهاند. آنها روال امور را تغییر دادهاند و این امر برندگان و بازندگان جدیدی را ایجاد خواهد کرد. نسل ایکس و هزارهها ممکن است «گوگل» را به «فعل» تبدیل کرده باشند، اما نسل زد برای جستوجوی محلی، اینستاگرام و تیکتاک را به عنوان موتور جستوجو ترجیح میدهد و طبق بررسی جدید در آمریکا،
گوگل برای گروه سنی 18 تا 24 سال در رتبه سوم قرار دارد.
--> اخبار مرتبط بلاغت دیجیتال؛ نظریه، روش، کاربرد معاملات الگوریتمی و تاثیر آن بر بازار
سرمایه بهترین روشهای کسب درآمد از
اینترنت بدون
سرمایه آموزش کامل راههای کسب درآمد از
اینترنت بدون
سرمایه دسترسی برخی از کارمندان
گوگل به
اینترنت محدود شد