بازار آریا

آخرين مطالب

نوسازی نیمه جنوبی خط یک مترو در تعطیلات نوروز؛

طلب کمک برای متروی تهران گزارش ویژه

طلب کمک برای متروی تهران
  بزرگنمايي:

بازار آریا - نوسازی نیمه جنوبی خط یک متروی تهران در تعطیلات نوروز، باعث شد تا موضوع بهسازی و تعمیر مترو در حومه شهر تهران از سوی اعضای شورای شهر مطرح شود و از آنجایی که شهرداری تهران متولی نوسازی و بهسازی متروی حومه نیست، این موضوع مستلزم آن است که از دولت خواسته شود تا به آن ورود کند. درحالی که شهر تهران مجهز به 180 کیلومتر متروی تونلی است؛ طول خطوط غیرتونلی (بالاستی) با توسعه خطوط حومه‌ای شامل کرج، هشتگرد و پرند به 130 کیلومتر رسیده است. بخش عمده‌ای از جمعیت روز تهران با استفاده از این خطوط متروی «بالاستی» روزانه به تهران سفر کرده و شامگاه به شهرهای خود بازمی‌گردند، بنابراین حفظ و تعمیر این خطوط ضرورتی غیرقابل اجتناب است که از سویی ضامن ایمنی شهروندان بوده و از سوی دیگر به افزایش کارایی و عمر واگن‌های قطار می‌انجامد.
به گزارش خبرنگار گروه آنلاین روزنامه دنیای اقتصاد ، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین جلسه شورای شهر تهران در سال 1404 گزارشی از نوسازی نیمه جنوبی خط یک متروی تهران در ایام نوروز ارائه کرد و گفت: خط یک مترو در سال‌های 80 و 81 به بهره‌برداری رسید و تقریبا 22 سال از عمر این خط می‌گذرد. بخشی از این خط در نیمه جنوبی «بالاستی» بود و با توجه به عدم نوسازی طی بیش از 2 دهه، نیاز به نوسازی داشت؛ با این وجود دشواری این اقدام و نیاز به توقف حرکت قطارها در طول دوره نوسازی باعث شده بود تا این موضوع مهم به تعویق بیفتد که این موضوع به عملکرد قطارها آسیب می‌زد و در واقع عامل بخشی از خرابی قطارها و در نتیجه توقفات بود.
شهرداری تهران در طول تعطیلات نوروز و با تعریف بازه تقریبا 20 روزه توانست تعمیر و نوسازی نیمه جنوبی خط یک مترو تهران از ایستگاه علی‌آباد تا شهرری را اجرایی کند. این کار شامل خط‌ریزی کامل، آماده‌سازی مجدد زیرساخت‌ها و تعویض ریل‌ها بود.
تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در این جلسه به موضوع لزوم نوسازی خطوط بالاستی مترو در خطوط حومه شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش متروهای حومه‌ای به تهران طول خطوط بالاستی مترو به حدود 130 کیلومتر رسیده است؛ این درحالی است که طول کل خطوط مترو تونلی که از جنس بتن است حدود 180 کیلومتر است.
خطوط بالاستی با توجه به میزان مصرف نیاز به بهسازی و تعویض «بالاست» در بازه حدودا 10 تا 12 ساله دارند. در شرایط کنونی خطوط کرج، هشتگرد و پرند شامل خطوط بالاستی هستند. این خطوط مترو در حیطه مسؤولیت شهرداری تهران نبوده و لازم است که دولت مسؤولیت خود در زمینه این خطوط را برعهده گرفته و کار نوسازی این خطوط به کمک دولت اجرایی شود. اجرای این موضوع در خطوط پرتردد ضروری‌تر شمرده می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در ادامه به کمبود امکانات و تجهیرات لازم برای عملیات بهسازی خطوط بالاست مترو اشاره کرد و گفت: ابزارآلات موجود کافی نبوده و قدیمی هستند؛ در این شرایط ضروری است که شهرداری تهران با ارائه یک لایحه، زمینه خرید تجهیزات لازم برای تعویض، بهسازی و نوسازی مسیرهای «بالاست» را تامین کند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1288330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش سرمایه‌گذاری مجموعه‌های اقتصادی وزارت دفاع در کرمان

حداقل انتظار از کشورهای اسلامی، قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی است

از اقتدار ملی تا سرمایه‌گذاری برای تولید

اراده‌ جدی استاندار مرکزی برای گره‌گشایی از کارِ تولید و فعالان اقتصادی

دستور قالیباف برای پیگیری ابعاد حادثه معدن دامغان

گفت‌وگوی عراقچی با رئیس‌جمهور این کشور + عکس

سرمایه‌گذاری، پیش‌نیاز تحقق اهداف نفتی کشور

بومی‌سازی 11 هزار و 700 کالا در مجتمع گاز پارس جنوبی

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید: یک استاندارد جهانی

دیدار تخت‌روانچی با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

رشد 17 درصدی تولید در پتروشیمی کارون

تحویل 244 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها

برخورد قاطع با ترک فعل در عرصه شعار سال

ضرورت توجه به توان بانوان همدانی در سرمایه‌گذاری برای تولید

قهر جوانان با بازار کار! | جمعیت اقتصاد ایران کمتر شد

لزوم جمع‌آوری گازهای همراه نفت

معاون اقتصادی استانداری هرمزگان: کوره‌داران فعال برای دریافت سهمیه سوخت مشکلی نخواهند داشت

حمایت دستگاه قضائی خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاران

لزوم بازنگری جامع دولت در سیاست‌های مناطق آزاد

250 نماینده علیه تحریم وزیر نفت

توان اقتصادی و مدیریتی زنان، پازل سرمایه‌گذاری و تولید همدان را کامل می‌کند

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تحریم وزیر نفت را محکوم کردند

سرمایه‌گذاری برای تولید با چه شرایطی محقق می‌شود؟

حادثه مرگبار در پایتخت جمهوری دومینیکن با 13 کشته و 90 زخمی + عکس و فیلم

رشد 3.6 درصدی صادرات کالا و خدمات در برنامه ششم توسعه

راغفر: حراج سکه با هدف کاهش کسری بودجه است

ستار هاشمی تذکر گرفت + فیلم

شروط یک توافق خوب

چرا بانک‌ها در بازار سهام امروز بهتر عمل کردند؟

رایزنی استاندارگیلان با سفیرآذربایجان درراستای توسعه مناسبات اقتصادی

کشورهای اسلامی روابط اقتصادی خود با اسرائیل را قطع کنند

گزینه‌های جانشینی همتی در وزارت اقتصاد کیستند؟

آغاز عملیات اجرایی احداث هزار کلاس درس در سواحل مکران

آغاز برداشت بهار نارنج در فارس/ تولید 810 تن با ارزش اقتصادی 567 میلیارد تومان

آخرین آمار از ساخت مسکن برای محرومان

جدول قطعی برق البرز در 19، 20 و 21 فروردین ماه

شرط شرکت در طرح‌های جایگزین خودروهای اسقاط اعلام شد

هواشناسی همدان: سامانه بارشی جدید به استان وارد می‌شود

جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان؛ وام هم 50 میلیون تومان شد

تمدید ثبت‌نام در پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران

افت تولید خودرو در سال 1403/ کامبک ناکام 3 خودروساز بزرگ ایران

مدیرعامل اسبق فرابورس: وضع بورس در سال جاری ارتباط مستقیمی با نتیجه مذاکرات دارد

توقیف جرثقیل 7 تنی قاچاق در اصفهان

لزوم توجه ویژه به بخش بازرگانی و تجارت برای تحقق شعار سال

آغاز عملیات لایروبی اسکله مارینا بعد از رکوددرراستای کمک به فعالین اقتصادی

بازار‌های خونین جهانی با 180 کارت بازی ترامپ

توئیت ظریف درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا + عکس

حضور اژه‌ای در منزل بازیگر پیشکسوت + عکس

زمان واریز حقوق سربازان اعلام شد+ جزئیات

متقاضیان گواهی اسقاط خودرو بخوانند

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی