بازار آریا - ایرنا : آمار رسمی اداره زندانهای انگلیس و ولز نشان میدهد که در 12 ماه منتهی به مارس سال جاری، 262 زندانی بهطور ...
بازار آریا - دنیای اقتصاد - علی قاسمی : بازار سهام در یکسال پرنوسان گذشته، میدان آزمون واقعی برای مدیران صندوقهای سرمایهگذاری بود؛ ...
بازار آریا - امیرحسین میلانچی این روزها کمتر کسبوکاری را میتوان یافت که در فضای بازار سنتی یا دیجیتال، دغدغه فروش نداشته باشد. آن ...
بازار آریا - برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، در نشست بررسی عملکرد شعب تهران با حضور اعضای هیاتمدیره و مدیران ستادی، دستاوردهای بانک در ...
بازار آریا - اعتماد مصرفکنندگان در آمریکا در سایه جنگ تجاری دولت دونالد ترامپ علیه دیگر کشورها، در حال حاضر بهشدت کاهش یافته است. - آریا بازار - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سیانان، اعتماد مصرفکنندگان در آمریکا در سایه جنگ تجاری دولت دونالد ترامپ علیه دیگر کشورها، در حال حاضر بهشدت کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه میشیگان که روز جمعه منتشر شد، شاخص اعتماد مصرفکننده در آمریکا طی ماه جاری میلادی با 11 درصد کاهش به 57. 9 رسیده است. این رقم که در ماه گذشته 64.7 بود، اکنون به پایینترین سطح خود از نوامبر 2022 سقوط کرده است. این کاهش شدید پس از اوج خود در زمان انتخابات ریاستجمهوری در دسامبر رخ داده است. اجرای سیاستهای تجاری ترامپ بهشدت ناپایدار و بحثبرانگیز بوده است. اوایل این ماه، ترامپ تعرفه 25 درصدی واردات از مکزیک و کانادا را وضع کرد، اما پس از فشار شرکتها، اجرای آن را به تعویق انداخت. سپس، پس از اجرایی شدن تعرفههای آمریکا برای فولاد و آلومینیوم در روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا و کانادا نیز بلافاصله با اعمال تعرفههای تلافیجویانه پاسخ دادند. افزایش تنشهای تجاری باعث تشدید عدم اطمینان در هفتههای اخیر شده و بازارهای مالی را به لرزه درآورده است. همچنین، این وضعیت نگرانیها درباره تورم را افزایش داده است. بر اساس این نظرسنجی، پیشبینی مصرفکنندگان آمریکایی درباره نرخ تورم سال آینده از 4.3 درصد در ماه گذشته به 4.9 درصد افزایش یافته است که بالاترین سطح از نوامبر 2022 محسوب میشود. جوآن هسو، مسئول این نظرسنجی، اظهار داشت: بسیاری از مصرفکنندگان به سطح بالای عدم اطمینان نسبت به سیاستها و اقتصاد اشاره کردهاند. تغییرات مکرر در سیاستهای اقتصادی برنامهریزی آینده را برای مصرفکنندگان بسیار دشوار میکند. وی افزود که مصرفکنندگان از هر سه گرایش سیاسی در آمریکا معتقدند که چشمانداز اقتصادی از فوریه تاکنون بدتر شده است. در ژانویه، هزینهکرد مصرفکنندگان برای اولین بار در دو سال گذشته کاهش یافت و ساختوساز مسکن نیز سقوط کرد. مدیران شرکتهای بزرگی مانند تارگت، والمارت و دلتا ایرلاینز هشدار دادهاند که مصرفکنندگان تحت فشار اقتصادی قرار گرفتهاند و ممکن است امسال هزینهکرد خود را کاهش دهند. پیشبینیهای بانک فدرال رزرو آتلانتا (یکی از 12 شعبه بانک مرکزی آمریکا) نشان میدهد که اقتصاد این کشور در سهماهه جاری میلادی با انقباض شدید 2.4 درصدی مواجه خواهد شد. از زمان روی کار آمدن ترامپ، سیاستهای تجاری آمریکا شاهد تغییرات چشمگیری بوده است. ترامپ با شعار «اول آمریکا» تمرکز خود را بر کاهش کسری تجاری و افزایش تعرفههای وارداتی بر کالاهای خارجی گذاشته است. جنگ تجاری با چین یکی از مهمترین نمونههای این رویکرد بود که منجر به اعمال تعرفههای سنگین و متقابل بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد. سیاستهای حمایتگرایانه دولت ترامپ همچنان ادامه دارد و اکنون بر شرکای سنتی آمریکا از جمله اتحادیه اروپا، ژاپن و بریتانیا نیز تأثیر گذاشته است. اتحادیه اروپا، چین و سایر قدرتهای اقتصادی بارها هشدار دادهاند که در صورت ادامه این سیاستها، آنها نیز اقدامات متقابل اتخاذ خواهند کرد. از سوی دیگر، در داخل آمریکا نیز برخی از صنایع، بهویژه تولیدکنندگانی که به زنجیره تأمین جهانی وابستهاند، از احتمال افزایش هزینهها و کاهش رقابتپذیری خود نگران هستند. انتهای پیام/