از تعمیرگاههای خودرو در «هانگجو» تا «محله سازمان ملل» در «ییوو»؛ پنجرههای کوچک برای مشاهده محیط تجاری چین
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - اخیراً ویدئویی در شبکههای اجتماعی چین منتشر شده که صاحب یک تعمیرگاه خودرو در شهر «هانگجو» استان «جهجیانگ» (شرق چین) با ماموران مدیریت شهری مواجه شد و نگران جریمه شدن بود زیرا امکانات تصفیه فاضلاب مغازهاش مطابق استاندارد نبود. به طور غیرمنتظره، چیزی که وارد شد، یک تیم ساختمانی بود که توسط دولت فرستاده شد و سیستم فاضلاب را برای او به طور رایگان بازسازی کرد.
مالک تعمیرگاه خودرو با احساس در این ویدئو گفت: ثروتمند بودن یا نبودن یک منطقه بستگی به این دارد که فضای کسب و کار برای مشاغل کوچک محلی خوب باشد یا خیر!
این ویدئوی کوتاه منتشر شده در حساب ویدئویی «ویچت» فقط 35 ثانیه است، اما تعداد لایکها، انتقال و محبوبیت همگی "100000+" (بالاترین عدد نمایش داده شده) است و 34000 نظر وجود دارد. بسیاری از نظرات نیز مورد تحسین قرار گرفتند:
«محیط تجاری در کل استان جهجیانگ خوب است، نه فقط در هانگجو.»
«با تشکر از جهجیانگ، این نوع حکومت مظهر خدمت از صمیم قلب به مردم است.»
«ارزیابی دهان به دهان مردم مانند نسیم بهاری است که هزاران فرسنگ را طی می کند.»
این ویدئو دریچه کوچکی برای دنیای بیرون به منظور مشاهده محیط تجاری فعلی در چین محسوب میشود. یک شهر نه تنها باید ارتفاع داشته باشد، بلکه باید گرما نیز داشته باشد. شخصیت و جذابیت یک شهر نه تنها در تعداد آسمان خراشها و مناظر آن نهفته، بلکه در این است که آیا میتواند به مردم احساس احترام و گرما ببخشد و شرایط و امکانات را برای تحقق رویاهایشان فراهم کند.
هانگجو مرکز استان جهجیانگ و مقر غول فناوری «علیبابا»، بزرگترین گروه تجارت الکترونیک چین است. در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری، شش شرکت فناوری که مجموعاً به عنوان «شش اژدهای کوچک هانگجو» شناخته میشوند، با نمایندگی شرکت مدل بزرگ هوش مصنوعی «دیپسیک» DeepSeek، محبوب شدند و رسانههای خارجی آن را «قدرت مرموز شرقی» نامیدند و هانگجو را به اولین «شهر ستاره اینترنتی» در چین در سال جاری تبدیل کرد. علیبابا و «شش اژدهای کوچک» نشاندهنده قدرت نوآوری فنآوری هانگجو هستند، در حالی که ویدئوی مالک تعمیرگاه خودرو که در فضای مجازی پخش شده، طعم قوی زندگی و روابط انسانی «پایتخت اینترنت» را منعکس میکند.
در استان جهجیانگ فقط شهر هانگجو معروف نیست، برای تجار و مصرف کنندگان خارجی ممکن است شهر «ییوو» شهرت بیشتری داشته باشد. قطار «ییوو-تهران» اولین قطار باری کانتینری از چین به خاورمیانه است. ییوو به عنوان محل بزرگترین بازار عمده فروشی کالاهای کوچک جهان، سالانه نزدیک به پانصد هزار تاجر خارجی را برای خرید جذب میکند و بیش از بیست هزار تاجر خارجی از بیش از 100 کشور و مسکونی به طور دائم در این شهرستان مستقر هستند.

«حمید دهقانی» تاجر ایرانی یکی از آنهاست که در سال 2003 برای
تجارت خارجی به
چین آمد و چهار سال بعد به دلیل نیازهای تجاری در ییوو ساکن شد. او اولین شرکت
تجارت خارجی این شهر را تأسیس کرد که توسط تجار خارجی و با حقوق واردات و صادرات تأسیس میشد. در حال حاضر فعالیت شرکتش خاور میانه، آسیای جنوب شرقی،
اروپا و
آمریکا را پوشش میدهد.
دهقانی باور دارد که تبدیل شدنش از یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به یک تاجر موفق، بیارتباط با فضای تجاری پویا و مساعد شهر ییوو نیست.
وی می گوید: شما به راحتی میتوانید محصولات مورد نیاز خود را در بازار پیدا کنید. خدمات بازرگانی جامع و توسعه یافته در اینجا میتواند کالاها را به موقع و دقیق به هر شهری در جهان برساند. میتوان گفت که ییوو شهری بسیار مناسب برای
تجارت کالاهای کوچک است.
نزدیک به 2000 خارجی از 74 کشور و منطقه در منطقه مسکونی «جیمینگشان» که آقای دهقانی در آن ساکن است، زندگی میکنند. به این سبب مردم محلی آن را «محله مسکوی سازمان ملل» مینامند. به منظور ارائه خدمات بهتر به خارجیها، کارکنان این محله هر ساله برای جمع آوری افکار عمومی با ساکنان دیدار میکنند. یادگیری زبان چینی محبوبترین تقاضا در میان ساکنان خارجی است و کلاسهای چینی محلی به وجود آمده است. این محله همچنین اتحادیه بینالمللی داوطلبانه ییوو را برای تشویق خارجیها به شرکت در خدمات داوطلبانه مانند گشتهای اجتماعی و میانجیگری اختلافات ایجاد کرده است. علاوه بر این، فعالیتهای فرهنگی مانند «شام بینالمللی شب سال نو» و «چای بعد از ظهر نیمه پاییز» برای تقویت تعاملات بین ساکنان چینی و خارجی برگزار میشود. این اقدامات به طور موثر حس یکپارچگی و تعلق خارجیان را در جامعه ارتقا داده و یک محیط هماهنگ و فراگیر جامعه بین المللی ایجاد کرده است.

حمید دهقانی به عنوان رئیس تیم اتحادیه داوطلبان موسوم به «عموی بینالمللی» با موفقیت در میانجیگری بسیاری از مناقشات خارجی شرکت کرده و به حل و فصل درگیریهای تجاری و محلهای کمک کرده است. داستان او بارها توسط رسانههای چینی گزارش شده و باعث شهرت خوبی برای تجار محلی ایرانی شده و به او احساس موفقیت و سعادت میدهد.
یک فضای خوب کسب و کار مستلزم سخت کوشی دولت و مشارکت و حمایت همه نیروهای اجتماعی است. آقای دهقانی گفت: مهمترین چیز در یک کشور خارجی احساس امنیت و موفقیت است. او از سود حاصل از توسعه
چین لذت برده و همچنین بسیار مایل است که با جامعه به اشتراک بگذارد و تمام تلاش خود را برای ایجاد یک محیط تجاری خوب در منطقه انجام دهد.
-
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲:۰۶
-
۱۱ بازديد
-

-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1278927/