خودروی برقی هوشمند 20هزار دلاری تویوتا
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - دنیایاقتصاد : شرکت ژاپنی تویوتا این هفته فروش خودروی برقی هوشمند 20هزار دلاری خود را در چین آغاز کرد. هدف این خودروساز، جذب مشتریان با ویژگیهای پیشرفته مشابه رقبای چینی است، در حالی که تلاشهای خود را برای بازپسگیری سهم بازار در بزرگترین بازار خودروی جهان افزایش میدهد.
به گزارش رویترز تویوتا تاکنون با مدلهای قبلی خودروهای برقی خود در بازار بسیار رقابتی چین که تحت سلطه شرکتهای محلی مانند غول خودروهای برقی چین، بیوایدی (BYD)، قرار دارد، موفقیت چندانی نداشته است. این شرکت روز پنجشنبه سفارشگیری برای جدیدترین - و بسیار ارزانتر - مدل خود، بوژی 3X، را آغاز کرد.
تویوتا و شریک چینی آن، شرکت دولتی گروه خودروسازی گوانگژو (GAC)، نخستین بار این خودرو را در نمایشگاه خودروی پکن در سال گذشته رونمایی کرده بودند. پنگ بائولین، معاون فروش GAC تویوتا، روز پنجشنبه در حساب شبکه اجتماعی خود در ویبو اعلام کرد که در ساعت اول عرضه، بیش از 10هزار سفارش دریافت شده است.
قیمت مدلهایی با قابلیتهای ناوبری مشابه نسخه رانندگی کاملا خودکار تسلا از 139هزار و 800 یوآن (19هزار و 298 دلار) شروع میشود. نسخه با امکانات کمتر با قیمت 104هزار و 800 یوآن عرضه میشود که این مدل را به ارزانترین خودروی برقی تویوتا در چین تبدیل میکند. GAC تویوتا از پاسخ به سوالات مربوط به برنامههای صادراتی و میزان سودآوری این مدل با توجه به قیمتگذاری پایین آن خودداری کرد.
نسخه هوشمند این خودرو به تراشه Orin X، لیدار و نرمافزار رانندگی هوشمند Momenta مجهز است که قابل مقایسه با رقباست. جنگ قیمت طولانیمدت در بازار خودروهای برقی چین ماه گذشته وارد مرحله جدیدی شد، پس از آنکه BYD اعلام کرد قابلیتهای رانندگی با کمک پیشرفته را روی چند مدل، از جمله خودروهایی با قیمت کمتر از 10هزار دلار، بدون هزینه اضافی ارائه خواهد داد.
-
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸:۵۰
-
۲۱ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1276692/