بزرگنمايي:
بازار آریا - اقتصادنیوز : اتحادیه اروپا از سال 2014 تقریباً 130 تصمیم جداگانه برای اعمال تحریمهای جدید یا تمدید تحریمهای موجود علیه روسیه گرفته است.
به گزارش اقتصادنیوز، ریسپانسیبل استیت کرفت با انتشار یادداشتی مدعی شد: کیت کلوگ، نماینده ترامپ در اوکراین، در مقالهای که آوریل 2024 منتشر شد ، نوشت: «ایالات متحده و متحدانش متعهد میشوند که تنها پس از امضای توافقنامه صلح قابل قبول برای اوکراین، تحریمها علیه روسیه را به طور کامل لغو کرده و روابط را عادی کنند.»
با نزدیک شدن به مراسم تحلیف ترامپ، بحث درباره اینکه چگونه تحریمها علیه روسیه ممکن است برداشته شود یا خیر، افزایش یافته است.
با این حال، صحبت از لغو کامل تحریمها علیه روسیه پس از هرگونه توافق صلح با میانجیگری ترامپ به همان اندازه غیرواقعی است که گفته شود هیچ تحریمی نمیتواند برداشته شود.
صلح واقعی محقق نمیشود!
این نشریه در ادامه یادداشت خود آورد: در مورد اینکه چگونه ممکن است کاهش تحریمهای روسیه در آینده به عنوان بخشی از یک طرح صلح بلندمدت برای اوکراین به مرحله اجرا درآید، به تفکر دقیقی نیاز است. این استراتژی باید شامل نقاط عطف واقع بینانه و قابل دستیابی برای پایبندی روسیه به اصول حقوق بینالملل باشد و از دام توافق شکست خورده مینسک 2 اجتناب شود.
هرگونه آتش بس آتی با میانجیگری ایالات متحده در اوکراین ممکن است به جنگ پایان دهد، اما نشان دهنده صلح عادلانه بدون استراتژی طولانی مدت نخواهد بود. همچنین نشان دهنده عادی سازی روابط است. به ادعای ناظران حتی اگر توافق قاطعی در مورد تعریف اوکراین در آینده ناتو حاصل شود، مذاکرات گستردهتر در مورد موضوعات چالش برانگیز در طول سالیان متمادی ادامه خواهد داشت.
این فهرست شامل وضعیت حقوقی سرزمینهای اشغالی، غرامتهای جنگی، بازگرداندن کودکان اوکراینی و حفاظت از زبانهای اقلیت است. براین اساس، لغو فوری همه تحریمها علیه روسیه با حل نشدن این موضوعات زود است. برخی از مسائل ممکن است هرگز با رضایت کامل هر دو طرف محقق نشود. بنابراین، ما باید به صلح میان روسیه و اوکراین نگاهی واقع بینانه داشته باشیم.
به نظر میرسد که مذاکرات برای پایان دادن به درگیریها متوقف خواهد شد مگر اینکه ولادیمیر پوتین بداند چشماندازی واقع بینانه برای کاهش برخی تحریمها وجود دارد. او نسبت به هرگونه پیش نویس توافقنامه صلح که عملاً تحریمها را دائمی میکند، محتاط خواهد بود. از همین رو همان اشتباهاتی تکرار میشود که باعث شکست توافق مینسک 2 شد.
تصمیم شورای اروپا در مارس 2015 برای همسو کردن رژیم تحریمهای خود با اجرای توافقنامه مینسک 2، عملاً تحریمهای اروپا را سنگینتر کرد. بریتانیا که با حمایت ایالات متحده بر مشروط شدن مینسک فشار آورده بود، تفسیر محدودی را اعمال کرد که بر اساس آن هرگونه کاهش تحریمها به «اجرای کامل مینسک 2 توسط روسیه» مرتبط میشود.
تحریمها علیه روسیه بر اساس تعهدی صورت گرفت که اجرای آن به نفع پترو پوروشنکو یا ولودیمیر زلنسکی نبود. تلاش زلنسکی برای بررسی تفویض اختیار در سال 2019 به سرعت شکست خورد. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه وقت اوکراین، مدت کوتاهی قبل از شروع جنگ در فوریه 2022 با اعلام اینکه دونباس هرگز از وضعیت خاصی برخوردار نخواهد شد، عملاً مینسک دوم را کشت.
چرا پوتین به دنبال رفع تحریمهاست؟
این نشریه در ادامه خاطر نشان کرد: گروگان گرفتن تحریمهای
روسیه در قبال تصمیمهای اوکراین، این بار کارساز نخواهد بود. پوتین به وضوح خواهان لغو تحریمها به عنوان بخشی از هر توافق صلح است. او انتظار دارد به این مهم دست یابد و برداشتن تحریمها به تزار انگیزه میدهد.
اگرچه
اقتصاد روسیه به واسطه تزریق عظیم هزینههای جنگی دولت به شکل منفی تحت تاثیر قرار گرفته، اما نسبت به
اقتصاد اوکراین انعطافپذیرتر است و با بدهی کم، رشد قابل توجه و ذخایر قابل توجهای در اختیار دارد.
اوکراین بهشدت بدهکار است و با کمکهای غربی که تقریباً نیمی از هزینههای دولت را تشکیل میدهد، سرپا نگه داشته میشود. بنابراین، در حالی که پوتین نمیتواند برای همیشه بجنگد، اما قادر است این دور باطل را متوقف نکند.
کشورهای اروپایی میدانند که بار مالی جنگی که از قبل غیرقابل قبول است و با حضور
ترامپ در دفتر بیضی شکل به طور فزایندهای بر دوش آنها خواهد بود. به همین دلیل است که تعداد فزایندهای از کشورهای اروپای مرکزی برای رفع تحریمها تلاش بیشتری خواهند کرد.
افکار عمومی اسلواکی پس از پایان ترانزیت
گاز و تأثیر مستقیم
اقتصادی آن به شکل منفی تحت تاثیر قرار گرفته است. روبرتو فیکو و ویکتور اوربان، ممکن است با هربرت کیکل، صدراعظم راست افراطی جدید اتریش همصدایی پرهزینهای را تجربه کنند.
تحریمهای اتحادیه
اروپا تقریباً 11 سال است که پابرجا بودهاند، زیرا هزینههای
اقتصادی و سیاسی شکستن اجماع همیشه بالاتر از هزینه
اقتصادی حفظ شرکت بوده است. این محاسبات به طور قطعی در اروپای مرکزی تغییر کرده است. بنابراین، غرب نیاز به تفکر دقیقتری در مورد معنای لغو تحریمها دارد.
روسیه در معرض بیش از 20 هزار تحریم است که در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حوزه
اقتصادی این بازیگر را تحت فشار قرار داده است. به جای اینکه رفع تحریمها را یک اتفاق بدانیم، باید به آن به عنوان فرآیند پوست کندن پیاز نگاه کنیم.
اتحادیه
اروپا از سال 2014 تقریباً 130 تصمیم جداگانه برای اعمال تحریمهای جدید یا تمدید تحریمهای موجود علیه
روسیه گرفته است. اکثر تحریمها تاثیر صفر دارند. کمتر از 92 درصد از تحریمهای انفرادی بریتانیا علیه افرادی است که هرگز به بریتانیا سفر نکردهاند یا داراییهایی در این کشور ندارند.
این تصویر برای 77 درصد از شرکتهای روسی تحریم شده یکسان است و در سراسر اتحادیه اروپا، ایالات متحده و جاهای دیگر منعکس شده است. پس از توافق صلح برای اوکراین، 16 هزار تحریم بدون تاثیر
روسیه ممکن است در یک حرکت بزرگ با میانجیگری ایالات متحده، اتحادیه
اروپا و بریتانیا لغو شود.
این هیچ کمک
اقتصادی به
روسیه نخواهد کرد، اما به پوتین موقعیتی میدهد تا بتواند با توسل بدان در برابر مردمش قدرت مانور داشته باشد. در این میان واضح است که واداشتن پوتین و زلنسکی برای کنار کشیدن نیروهای خود بزرگترین مانع پیش روی
ترامپ پس از روی خواهد بود. اگر میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که هرگونه غیبت کوتاهمدت جنگ در اوکراین فرصتی برای ظهور بهعنوان صلح بلندمدت است، اکنون باید در نظر بگیریم که رفع تحریمها در کجای برنامه قرار میگیرد.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.