ظهور «شادو» در بازار خودرو
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - در ادامه توسعه سبد محصولات بومی شرکت کرمانموتور، این شرکت از ظهور یک بازیگر جدید در بازار کراساوورهای شهری خبر داد. کرمانموتور که تاکیدی ویژه بر توسعه یک سبد بومی و اختصاصی از محصولات برای بازار ایران دارد، رسما اعلام کرده تا سال 1407 هشت مدل خودروی جدید را به بازار عرضه میکند.
رشد ظرفیت 300هزار دستگاهی کرمان موتور در واحدی صنعتی که آماده بهرهبرداری است از دیگر موضوعات مهم مورد اشاره در سخنرانی مدیرعامل کرمانموتور است. سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور تاکید کرد: کرمان موتور تا سال 1407 با توسعه سه پلتفرم KP1 و KP2 و PS1 حدود هشت محصول جدید را به بازار عرضه میکند. وی در همایش قطعهسازان زنجیره تامین کرمان موتور افزود: در 30 سال گذشته همه کرمان موتور را به عنوان مونتاژ کار میشناختند اما از دو سه سال گذشته این سیاست را کنار گذاشته و به سمت طراحی و افزایش داخلیسازی قدم برداشته است.
وی با اشاره به عهد کرمان موتور با قطعهسازان تا سال 1407 توضیح داد: بر اساس این عهد خودروسازی با انتظارات افکار عمومی هماهنگ خواهد بود که تلاش میکنیم تا با این تفکر، برداشتهای اشتباه از صنعت خودرو از بین برود. وی با اشاره به تاثیر تنشها و منازعات سیاسی و منطقهای بر صنعت خودرو و قطعهسازی کشور تاکید کرد: افزایش نرخ ارز و تنشهای سیاسی از موضوعات مهم امروز صنعت خودرو است. در واقع خودرو به عنوان صنعت سیاسی از تمام این اتفاقات سیاسی تاثیر میپذیرد. فیروزی در ادامه به روند تولید کرمان موتور در سال گذشته و امسال پرداخت و گفت: کرمان موتور در سال 1402 حدود 72هزار دستگاه تولید کرد و امسال برنامه را 120هزار دستگاه در نظر گرفته بودیم که با روند موجود و مشکلات، تا پایان سال ١4٠٣ حدود 90هزار دستگاه تولید خواهیم کرد.
وی همچنین به ظرفیت 300هزار دستگاهی کرمان موتور اشاره و تاکید کرد: کرمان موتور تا سال 1407 با دستیابی به ظرفیت تولید 300هزار دستگاه به 100درصد ظرفیت تولید خود دست خواهد یافت. به گفته مدیرعامل کرمان موتور از 300 میلیون دستگاهی که این شرکت با افزایش سرمایهگذاری تا سال 1407 انجام میدهد، حدود 30درصد محصولات هیبرید و 10 درصد برقی و 60درصد آن بنزینی خواهد بود. فیروزی افزود: قول میدهیم سهدرصد از درآمد عملیاتی خودمان را در بخش تحقیق و توسعه سرمایهگذاری کنیم. وی از تغییر رویکرد کرمان موتور در همکاری با قطعهسازان خبر داد و افزود: رویکرد کرمان موتور در همکاری با قطعهسازان از هزینه به مذاکرهمحور تغییر یافته است. وی تاکید کرد: همچنین در بحث دانش و کسب دانش باید خودمان را توسعه دهیم و در این زمینه همکاری خودمان را با قطعهسازان گسترش خواهیم داد.
وی افزود: اولین خط تولید موتور TGDI را آغاز کردیم و خط تولید گیربکسهای DCT را در سه ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد. وی در پایان توسعه تکنولوژی بدنههای سبک را هم از برنامههای آتی این شرکت اعلام و تاکید کرد: طراحی و تولید پلتفرم P12 و خودرو شادو از برنامه کرمان موتور است که آغاز شده است و همچنین توسعه محصول روی پلتفرم KP1 از برنامههای این شرکت در آینده خواهد بود. این مدیر بخش خصوصی در ادامه با اشاره به رابطه خودروسازان و قطعهسازان گفت: برنامه ما رابطه با تامینکنندگان بر پایه اعتماد و پیشرفت متقابل است. امروز دوره اینکه منافع خودروساز و قطعهساز جدا باشد گذشته است و باید بدانیم از ابتدای شروع طرح در خودروسازی باید اهداف و منافع قطعهساز هم در آن لحاظ شده باشد.
فیروزی افزود: ما به دنبال این هستیم که با حداقل اتلاف هزینه، توسعه و رشد را در کرمان موتور محقق کنیم. وی با اشاره به هدفگذاری کرمان موتور برای افزایش داخلیسازی تصریح کرد: تا سال 1407 زنجیره تامین ما باید 70درصد داخلی باشد و 80درصد محصولات کرمانموتور بومی خواهد بود. مدیرعامل کرمان موتور گفت: سهم هر نوع محصول در سبد محصول ما مشخص است و بر اساس سه پلتفرم، هشت محصول تا 1407 تولید و توسعه مییابد و سهم محصولات داخلی افزایش خواهد یافت. فیروزی همچنین در خصوص توسعه سهم اشتغالزایی در کرمان موتور تا 1407 گفت: بر این اساس اشتغال 11هزار نفری را تا سال 1407 به 20هزار نفر افزایش خواهیم داد و نیروی انسانی بهرهور را توسعه خواهیم داد.
-
دوشنبه ۱۰ دي ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱:۳۸
-
۱۲ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1237689/