بوئینگ و ایرباس آسیایی از راه میرسند؟
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - ایرنا : رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: : یکی از مسائلی که دنبال میکنیم، پایهگذاری راهاندازی قوانین هوانوردی آسیا است که در صورت تحقق آن، حتی میتوان یک شرکت هواپیمایی مشترک نظیر بوئینگ و ایرباس ایجاد کرد.
حسین پورفرزانه با اشاره به تقویت ارتباطات بین کشورهای عضو بریکس و شانگهای افزود: تا سالها همه کشورها از قوانین هوانوردی آمریکا تبعیت میکردند که منجر به تقویت و رشد شرکت بوئینگ شرکت هواپیماسازی آمریکا شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اروپا از 20 سال پیش تصمیم به راهاندازی قوانین هوانوردی این اتحادیه گرفت که سبب توسعه شرکت ایرباس شد، ادامهداد: این موضوع در ادامه سبب شد تا اغلب کشورهای اروپایی در ساخت قطعات مختلف این هواپیما دخیل باشند و مشارکت کنند.
خبر مرتبط
رقابت بوئینگ و ایرباس بر سر
ایران پورفرزانه خاطرنشانکرد: قاره
آسیا اقتصادی بزرگ دارد و بازیگران مهمی همچون چین، هند، سنگاپور، مالزی،
روسیه و
ایران در آن حضور دارند.
وی گفت: یکی از مسائلی که دنبال میکنیم، پایهگذاری راهاندازی قوانین هوانوردی
آسیا است که در صورت تحقق آن، حتی میتوان یک شرکت هواپیمایی مشترک نظیر بوئینگ و ایرباس ایجاد کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در این زمینه با برخی کشورهای آسیایی گفتوگوهایی انجام شده، مقدمات کار فراهم شده و حتی برخی اسناد آن تهیه و امضا شده است.
وی تصریحکرد: این موضوع باید حتما به پختگی لازم برسد و نقش و مشارکت هر کشور در آن مشخص شود؛ در این زمینه درخواست کردیم که موضوع یاد شده در جلسات پیمانهای بریکس و شانگهای نیز مطرح شود.
پورفرزانه خاطرنشان کرد: ایران توانمندی خوبی در زمینه موتور هواپیما دارد و این موضوع مورد تایید چینیها و روسها نیز قرار گرفته است و به عنوان یک نقشآفرین در این عرصه پذیرفته شده ایم.
به گزارش ایرنا،
چین به تازگی یک هواپیمای مسافربری کاملا بومی را را در شرکت کوماک طراحی و ساخته است؛ این هواپیمای مسافربری از بهار سال 2023 میلادی به صورت تجاری در خطوط هوایی داخلی
چین آغاز به کار کرده است. بر اساس ادعای کوماک بیشتر قطعات هواپیمای C919 با فناوری بومی و مطابق استانداردهای بینالمللی ساخته شده و در آینده قصد دارد به رقابت با ایرباس و بوئینگ برود.
اکنون 14 فروند از این هواپیما در سه خط هوایی داخلی
چین مشغول به پرواز و جابهجایی مسافر هستند. کوماک با افتتاح یک دفتر بینالمللی در سنگاپور دنبال یافتن مشتریان جهانی و باز کردن پای این هواپیمای چینی به ایرلاینهای معتبر جهانی است.
کوماک C919 با توانایی حمل 158 تا 192 مسافر در مسافتهای 4 هزار تا 5 هزار و 500 کیلومتر نخستین هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت
چین است. نمونه اولیه این هواپیمای مسافربری سال 2015 تولید شد و نخستین بار در سال 2017 به آسمان پرید.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.
-
شنبه ۸ دي ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱:۵۵
-
۵ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1236379/