اینستاگرام منبع نیمی از فروش تبلیغات «متا» میشود
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - ایسنا: یک شرکت تحقیقاتی پیشبینی کرد اینستاگرام به زودی نیمی از درآمد تبلیغاتی شرکت «متا» در آمریکا را تشکیل خواهد داد و نقش این اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس و ویدئو به عنوان محرک اصلی رشد این شرکت، پررنگ میشود. اینستاگرام نه تنها به دلیل نقشی که در درآمدزایی دارد، بلکه به عنوان بستری برای ویژگیهایی مانند «ریلز» (Reels) و «تردز» (Threads) که امکان رقابت با رقبا را فراهم میکنند، بهطور پیوسته، به مهمترین بخش کسبوکار شرکت «متا» تبدیل شده است.
بر اساس اسنادی که در دادگاه ارائه شده، اینستاگرام در سال 2021، درآمد 32.4 میلیارد دلار در سطح جهانی داشت که معادل 27 درصد از کل فروش «متا» بود. تا اوایل سال 2022، اینستاگرام تقریبا سهم 30 درصدی از تجارت جهانی «متا» داشت.
طبق دادههای شرکت تحقیقاتی «ایمارکتر» (Emarketer)، پیشبینی میشود اینستاگرام در سال 2025، بیش از 32 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در آمریکا داشته باشد که بیش از 24 درصد بیشتر از سال جاری خواهد بود. این اپلیکیشن اشتراک عکس و ویدئو، بیش از 148 میلیون کاربر آمریکایی دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، جاسمین انبرگ، تحلیلگر ارشد «ایمارکتر» در یک پست وبلاگ نوشت، تمرکز «متا» بر محتوای ویدئویی، سهم عمدهای در این رشد داشته است. او نوشت: اینستاگرام اکنون، بیشتر یک پلتفرم ویدئویی است و کاربران نزدیک به دوسوم از زمان خود در اینستاگرام را برای تماشای ویدئو صرف میکنند. «متا» قبلا به سرمایهگذاران گفته بود «ریلز» که رقیب تیکتاک است، بیش از 50 درصد از زمانی را که مردم در برنامه صرف میکنند، به خود اختصاص میدهد.
-
شنبه ۱ دي ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰:۲۲
-
۴ بازديد
-
روزنامه دنیای اقتصاد
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1231792/