نوآوری و مشتری مداری رمز موفقیت های پی درپی بیمه البرز
اقتصاد ایران
بزرگنمايي:
بازار آریا - به گزارش ، فعالیت اقتصادی تنوع گوناگونی در بخشهای صنعت، کشاورزی، خدمات دارد، اما برای استمرار و پایداری یک فعالیت اقتصادی، باید اتفاقات مبارکی در هر شرایط رقم بخورد. اینکه تولید بخوبی رقم بخورد، به فروش برسد و نقدینگی به مجموعه وارد شود، بخش اول ماجراست، در بخش دوم باید این درآمد بخوبی مدیریت شود تا رشد متناسبی داشته باشد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وضعیت شکننده اقتصاد
امروزه وضعیت اقتصادی کشور شکننده است. ریال در مواجهه با دلار با سرعت وحشتناکی در سراشیبی سقوط قرار دارد به نوعی که هر دلار از مرز 70 هزار تومان عبور کرده است. به تبع بی ارزش شدن روز افزون ریال، قیمت ها دیگر کالاها رشد سرسام آوری دارد و چسبندگی دلار باعث شده گرانی، روند بهت آوری داشته باشد.
حفظ ارزش نقدینگی
در این شرایط بنگاههای اقتصادی باید به سوی حفظ ارزش نقدینگی خود بروند، اتفاقی که از سوی بانکها شاهد بودیم به نوعی که اقدام به خرید مسکن و خودرو کردند و حتی وارد بازار طلا و ارز شدند و با خرید یک باره، باعث بحران و تورم در این بخشها شدند. مدتی نگذشت که این رویکرد بانکها اشکار شد و بازتاب گسترده ای به همراه داشت که معروفت ترین جمله از زبان رهبر انقلاب برای سیاستگذاری کلان با عنوان “بانکها غلط می کنند بنگاهداری کنند” مطرح شد.این جمله رهبر انقلاب بانکها و بنگاههایی که بدین صورت عمل می کردند را در انجام عملکردهایشان محدود کرد.
نقدینگی کلان بیمه ها
یکی از بنگاههای اقتصادی که باید توان خود را بروز کنند، بیمه ها هستند. بیمه ها با وجود نقدینگی کلانی که در نتیجه فروش حق بیمه ها در اختیار داشتند، هرگز وارد بحث بنگاهداری نشدند و بیشتر در بازار سرمایه فعالیت کردند تا نقدینگی بیمه ها در مسیر رونق تولید به جریان بیفتد.
چالش بیمه زندگی
چالش جدی بیمه ها، فروش بیمه زندگی است. امروزه بخش قابل توجهی از درآمد بیمه ها، در بخش بیمه زندگی انجام می شود، اما بیمه ها باید نگران روزهای سررسید و انجام تعهدات بیمه های زندگی باشند. بی ثباتی اقتصادی، زنگ خطر را برای بیمه ها بصدا درآورده که سررسید بیمه های عمر و زندگی حساسیت لازم را ایجاد می کند.
تمرکز بر بیمه زندگی
بیمه زندگی درآمد پایداری است که مانند دیگر بیمه ها نیست. بیمه شخص ثالث یا بدنه اتوموبیل یا دیگر بیمه ها، خسارت پردازی دارد، اما بیمه عمر هیچ خسارت پردازی ندارد و تا سررسید بیمه عمر، فقط درآمدزاست. به همین دلیل مدیر عامل بیمه البرز بر بیمه زندگی تمرکز و تاکید کرد.
بیمه زندگی پروژه محور
یکی از اتفاقات مبارکی که می تواند باعث رونق اقتصادی شود، پیوند بخشهای گوناگون اقتصادی است. استفاده از ظرفیت های مالی یک بخش به نفع تولید، می تواند بهترین گام در تحقق سیاستگذاری های کلان کشور باشد، اتفاقی که با سیاستگذاری درست بیمه البرز جامه عمل پوشید. موسی رضایی که با هدف ارائه برنامه ها و سیاست های جدید فروش بیمه البرز در سال جاری و رفع مشکلات شبکه فروش، در جمع نمایندگان استان گیلان این بیمه حاضر شده بود، تمرکز بر فروش بیمه زندگی پروژه محور را به عنوان محصولی نوآورانه در راستای جهش تولید ضروری دانست و گفت: سیاست و محور برنامه های بیمه البرز در سال جاری نقش آفرینی در تولید با مشارکت مردم است و قطعا با همراهی شبکه فروش حرفه ای بیمه البرز، بیمه زندگی پروژه محور نیز همچون شوکا، الگوی فروش در صنعت بیمه خواهد شد.
همچنین بخوانید بیمه البرز در قله سودآوری کسب موفقیت های پی در پی
هنگامی که یک مجموعه برنامه داشته باشد، هدفگذاری می کند و حرکت در مسیر هدف، می توان تحولات گسترده ای را رقم بزند، مسیری که در بیمه البرز دنبال شد و نتیجه داد به نوعی که رضایی با اشاره به کسب موفقیت های پی درپی بیمه البرز در سال گذشته و امسال گفت :این شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری در تمام شاخص ها از جمله توانگری مالی، ظرفیت نگهداری و… سرآمد صنعت بیمه کشور شد و توانست با تولید حدود 20 هزار میلیارد ریال سود خالص، به تنهایی سهم 23 درصدی از سود صنعت را به خود اختصاص دهد.
محوریت مشتری مداری
یکی از دلایلی که باعث بی اعتمادی مردم به بیمه شده، تاخیر در خسارت پردازی است، اما بیمه البرز در این مسیر با قدرت گام برداشته و به ان افتخار کرده به نوعی که مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر لزوم پرداخت سریع و به موقع خسارت به مشتریان گفت: یکی از نقاط تمایز بیمه البرز که باعث خوشنامی آن شده، پرداخت خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن است که این روند باید مستمر باشد و هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
توانمند سازی شبکه فروش
از آنجا که شبکه فروش در پیشانی شرکت های بیمه قرار دارد، مدیرعامل بیمه البرز ارتباط نزدیک و مستمر با شبکه فروش در سراسر کشور را در دستور کار دارد و خطاب به مدیران فروش استان گیلان گفت: توانمند سازی شبکه فروش، برنامه ریزی، حرکت در مسیر صداقت و پایبندی به تعهدات از عوامل مهمی است که رضایت مشتریان را در پی داشته است.
حرکتی فراتر از بیمه گری
معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه البرز نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های صادقانه نمایندگان استان گیلان در توسعه فروش بیمه های زندگی، سیاست بیمه البرز را گام نهادن در مسیری فراتر از بیمه گری دانست و گفت: در قالب بیمه زندگی پروژه محور، برخی پروژه های اقتصادی کشور، تامین مالی می شود که انتفاع تضمینی آن برای بیمه گذاران است متعدد است.
-
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶:۴۳
-
۱۴ بازديد
-
-
بازار آریا
لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1208339/