بازار آریا

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

گزیده‌های نفتی هفته
  بزرگنمايي:

بازار آریا - خبرهای مربوط به دیدار وزیر نفت با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، حضور در جشن روز ملی کشور عربستان، انتصاب‌های تازه در صنعت نفت و بررسی تأمین سوخت زمستانی در مجلس را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

ظرفیت بالای شرکت‌های ایرانی برای همکاری در حوزه انرژی تاجیکستان: محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت عصر روز چهارشنبه (چهارم مهر) در دیدار با دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی، زبانی، تمدنی و تاریخی دو کشور ایران و تاجیکستان، گفت: توسعه روابط اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی با کشور دوست و برادر تاجیکستان برای ما جایگاهی ویژه‌ داشته و از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با تأکید بر توان بالای ایران برای حضور در بازار انرژی تاجیکستان گفت: شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی نیز آماده حضور در بازار نفت و گاز این کشور آسیای میانه هستند.
توسعه روابط اقتصادی با عربستان: وزیر نفت شامگاه دوشنبه (دوم مهر) در آیین جشن روز ملی کشور عربستان سعودی حضور یافت و در سخنانی بیان کرد: دولت چهاردهم در چارچوب سیاست توسعه روابط با همسایگان توجه ویژه‌ای به توسعه مناسبات با دولت و کشور عربستان دارد و بر این باور است که همکاری ایران و عربستان سعودی به‌عنوان‌ دو کشور مهم در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، می‌تواند آثار و برکات بسیاری برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه به ارمغان آورد.
پاک‌نژاد همچنین اعلام کرد: براساس توافق‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان سعودی باشیم.
سفر معاون وزیر نفت به خوزستان: محمدصادق عظیمی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران این هفته به‌منظور بازدید از پالایشگاه آبادان و زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌های نفتی بندر صادراتی و انبار شهید نوربخش ماهشهر، به خوزستان رفت.
وی در جریان این سفر تأکید کرد که نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها باید از اولویت‌های اصلی در بندر صادراتی ماهشهر باشد. همچنین اعلام کرد که بنگاه‌داری اقتصادی، توسعه مبتنی‌ بر برنامه، توجه به سرمایه انسانی و ایفای مسئولیت اجتماعی، رئوس اولویت‌های پالایشگاه آبادان است.
بررسی تأمین سوخت زمستانی در کمیسیون انرژی مجلس: جلیل مختار، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نشست روز سه‌شنبه (سوم مهر) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عظیمی‌فر، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در این نشست ضمن ارائه وضع مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های مختلف، وضع تولید و ذخایر سوخت مایع در کشور را برای نمایندگان تشریح کرد. خوشبختانه در شهریور با تدابیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با همکاری پالایشگاه‌های کشور و با وجود افزایش میانگین مصرف بنزین به روزانه 10 میلیون لیتر، عرضه و توزیع بنزین تکافوی تقاضاهای ایجادشده را به نحو مناسبی داد.
انتصاب‌های تازه در صنعت نفت: محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت این هفته در حکمی صدیقه خزایی را به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، «مسعود رحیمی» را به‌عنوان سرپرست اداره کل بازرسی نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت نفت و «مرضیه جدا» را به‌عنوان دستیار وزیر در امور پتروشیمی و پالایش‌وپخش منصوب کرد.
حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در حکمی «ابراهیم پیرامون» را به‌عنوان عضو اصلی هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب منصوب کرد.
افزایش مصرف 18 میلیون بشکه‌ای نفت تا سال 2050: طبق پیش‌بینی جدید اوپک، جهان در سال 2050 به روزانه 18 میلیون بشکه نفت بیشتر نسبت به مقادیر کنونی نیاز خواهد داشت.
پیش‌بینی می‌شود تقاضای انرژی جهان از 301 میلیون بشکه معادل نفت خام در روز (mboe/d) در سال 2023 به 374 میلیون بشکه (معادل نفت خام در روز) در سال 2050 افزایش یابد. همه این افزایش مربوط به کشورهای درحال‌توسعه است و انتظار می‌رود سهم این کشورها در تقاضای انرژی جهان طی دوره یادشده از 63 درصد به 72 درصد افزایش یابد.
دیگر اخبار: قدردانی دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از وزیر نفت، پیام تسلیت وزیر نفت در پی درگذشت کارگران معدن طبس، اقدام‌های مهم دولت چهاردهم برای افزایش تولید نفت، تغییرات مدیریتی در صندوق بازنشستگی نفت با هدف ایفای مسئولیت‌های بین‌نسلی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، اعلام اهداف راهبردی صنعت گاز ، برگزاری آزمون جذب نیروی پیمانکاری در شرکت گاز سیستان‌وبلوچستان، جابه‌حایی رکورد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی، پیشتازی صنعت نفت ایران در منطقه به پشتوانه دانشگاه صنعت نفت، کاهش قیمت نفت و افزایش عرضه اوپک‌پلاس از دسامبر 2024 از دیگر خبرهای مهم صنعت نفت در هفته جاری بودند.

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1194389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان یک جراحی اقتصادی موفق: وقتی سختی‌ها به ثمر رسید

ضرورت خروج بورس از گرداب سیاست های دولتی

آقازاده‌ها در اقتصاد ایران چه می‌کنند؟

‎قیمت قارچ تا پایان سال تغییری ندارد

توافق برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان مازندران در تهران

جلوگیری از خروج 600 میلیون یورو با خودکفایی موز

آفت صنعت لبنیات

«ناظران حقیقت» در گالری استخر

نمایش فیلم‌تئاتر «کارنامه بُندارِ بیدَخش» در خانه هنرمندان

اجرای 9 قطعه در نشست ماهانه اهالی موسیقی

واکنش طالبان به سخنان مریل استریپ درباره آزادی زنان

آمادگی برای واگذاری اراضی بندر شهید رجایی

رتبه نخست علوم پزشکی گلستان در جذب تجهیزات بیمارستانی

واژگونی خودرو در 36‌درصد تصادفات جاده‌ای آذربایجان شرقی

اصلاحات برقی در گیلان

خط قرمز توریسم کیش

10 درصدی‌‌‌‌‌‌ها چگونه گل کاشته‌‌‌اند؟

بهره‏‏‌وری نیروی کار، نیازمند توجه به سلامت و رفاه

تصمیم به عقبگرد در طراحی یک محصول

جایگاه رویا و روان

ایران شکایت می‌کند

این بازی جذاب است

مورد عجیب سیامک

اورونوف به بازی بعد هم نمی‌رسد؟

ترسیدیم و به خانه برگشتیم

خوب، بد، زشت

شکایت گوگل علیه شیوه‌های تجارت مایکروسافت در اروپا

هدست واقعیت مجازی و عینک‌های جدید متا رونمایی شدند

گزارش شفافیت ایکس منتشر شد

توافق نهایی سازمان تامین‌اجتماعی و پلتفرم‌های سلامت

مراکز داده بیشتر؛ آب‌وهوای آلوده‌تر

برون‌سپاری «اینماد» در هاله‌ای از ابهام

رکورد‌شکنی آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان

جهش سرمایه «توسن تکنو»

پرداخت 400میلیون وام قرض‌الحسنه بانک مهر ایران

زنجیره فولاد - 1403/07/07

بازار فولاد - 1403/07/07

بازار آتی - 1403/07/07

اتحاد غرب علیه چین معدنی

فولاد ارزان؛ بلای جان اروپا

برگزاری حراج حضوری شمش طلا در 8 مهرماه

افغانستان عضو جدید بریکس خواهد شد؟

ضرورت پذیرش قواعد بازار برای حل ناترازی

ترخیص اولین محموله خودروهای سواری با سامانه جدید گمرک هوشمند

خودروسازی رکورد نصب روبات را شکست

واکنش ایران‌خودرو به حواشی احتکار

سپر ارزی بازار خودرو

واگذاری واقعی سهام خودروسازی

افزایش ظرفیت بارگیری نفتکش‌ها

نفت در گرداب فراوانی، جدال قیمت‌ها و تولید

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی