بازار آریا

آخرين مطالب

گوگل برای رفع اتهامش در دادگاه رشوه داد اقتصاد ايران

گوگل برای رفع اتهامش در دادگاه رشوه داد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - مهر: به تازگی فاش شده گوگل شب قبل از ثبت شکایت وزارت دادگستری چکی به مبلغ بیش از 2 میلیون دلار به آنجا ارسال کرده تا یکی از اتهامات علیه خود را رفع کند. به نقل از بیزینس اینسایدر، حدود ساعت 7 بعد‌از‌ظهر 16 مه ‌2024 یک قاصد گوگل چکی به مبلغ 2 میلیون و 289 هزار و 751دلار به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داد. این مبلغ برای جبران خسارت یکی از اتهامات وزارت دادگستری و 18 ایالتی بود که در شکایت آنتی‌تراست مربوط به عملکردهای تبلیغاتی شرکت وارد شده بود. اما نکته مهم‌تر آنکه، این چک به معنای آن بود که دادگاه بدون هیات منصفه برگزار شود. دادگاه آنتی تراست گوگل که روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود یک ماه ادامه یابد، قرار بود با هیات منصفه برگزار شود.
اما اکنون هیچ هیات منصفه‌ای وجود ندارد و لئونی برینکما قاضی دادگاه براساس حقایق موجود و قانون ایالت ویرجینیا درباره پرونده رای صادر می‌کند. وزارت دادگستری گوگل را به ایجاد انحصار در بازار تبلیغات دیجیتال، از بین بردن غیرقانونی رقبا و گرفتار کردن مشتریان در اکوسیستم خود برای افزایش قیمت سرویس‌هایش متهم کرده است. این پرونده از شکایت آنتی تراست گوگل که در اوایل سال جاری برگزار شد و قاضی اعلام کرد این شرکت به‌طور غیرقانونی بازار جست‌وجوی آنلاین را به انحصار خود در آورده، متفاوت است. هرچند متهمان جنایی بر اساس قانون اساسی حق محاکمه با هیات منصفه دارند، قوانین مربوط به پرونده‌های مدنی متفاوت‌تر است. وزارت دادگستری 5 اتهام علیه گوگل مطرح کرده تا انحصار این شرکت را از بین ببرد. چهار مورد از اتهامات مشمول «دستور تکمیلی» بودند، به این معنی که قاضی می‌تواند بعدا به گوگل دستور دهد تا رویه‌های خود را تغییر دهد، اما اتهام پنجم برای دریافت خسارت بود.
وزارت دادگستری پس از گمانه‌زنی اعلام کرد خسارت مالی مربوط به مبلغ‌ بیش از حدی است که 8 آژانس فدرال مختلف برای تبلیغات آنلاین گوگل از ژانویه 2019 تا ژانویه 2023 پرداخته‌اند. طبق قانون شرمن این مبلغ ممکن است 3 برابر شود و به آن سود نیز تعلق می‌گیرد. به گفته برخی پروفسورهایی که وزارت دادگستری برای محاسبه مبالغ استخدام کرده بود، این رقم به 2 میلیون و 289 هزار و 751 دلار رسید. البته با توجه به ارزش 1.9هزار میلیارد دلاری آلفابت‌(شرکت مادر گوگل) این رقم ناچیز است. وکلای پرونده آنتی تراست وزارت دادگستری از دریافت چک از سوی گوگل شگفت‌زده شدند. این چک یک شب قبل از ثبت رسمی شکایت ارائه شد و گوگل به هیچ گونه اقدام خلافی اعتراف نکرد. وکلای گوگل در این باره نوشتند: شرکت به جای اینکه از دادگاه بخواهد به تقاضای ناشناخته و غیرموجه وزارت دادگستری برای محاکمه هیات منصفه رسیدگی کند و از هدر رفتن منابع ناشی از دفاع در برابر ادعای خسارتی به ارزش بسیار کمتر از کسری از هزینه دادرسی جلوگیری کند تصمیم گرفت 3 برابر کل خسارت مذکور را به اضافه سود بپردازد. اما نکته مهم آن بود که با این اقدام گوگل از هیات‌منصفه خلاص شد، زیرا این افراد غیرقابل پیش‌بینی‌تر از قضات هستند و با شرکت‌های بزرگ همدردی نمی‌کنند.
--> اخبار مرتبط جریمه 25 میلیون دلاری اپل برای استخدام مهاجران نقشه گوگل زیر ذره‌بین وزارت دادگستری آمریکا رفت تلاش گوگل برای حفظ برتری در جست‌وجوی اینترنتی هزینه لابی‌گری گوگل در 2021 میلادی 27 درصد افزایش یافت درآمد بیش از 11 میلیارد دلاری فروشگاه برنامه گوگل

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1190491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پزشکیان سیزده به دری کشور را اداره می‌کند /آقای رئیس جمهور وقت عمل کردن است /واکنش کاربران خبرآنلاین به رفتار صادقانه رئیس جمهور

موفقیت کودکان ایرانی در مسابقه نقاشی کاناگاوای ژاپن

موفقیت فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم

ابراز شگفتی هادی منتظری از نوازندگی جوانان

ساخت پردیس سینمایی «امین تارخ» در زادگاه هنرمند

راویان راستین زمانه

وصول 3500میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده در لرستان

پُرتره بی‌‌‌بدیل جاده‌‌‌ها در توسعه گردشگری کشور

ماتریس اولویت‏‏‌های پایداری کسب‌و‌کار

منابع انسانی و مدیریت نیروی کار در عصر هوش مصنوعی

امروز؛ دومین بازی تیم ملی

آقای گل پرکشید

آخر هفته با جدال‌های حیثیتی

اصفهان و کیف جهان!

بله؛ ما سیاه‌نمایی می‌کنیم!

موبایل قلب تپنده اقتصاد دیجیتال ایران است

اخبار خوبی درباره تامین ارز واردکنندگان موبایل خواهید شنید

دسترسی نوجوانان در اینستاگرام محدود شد

فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه در پلتفرم‌های متا ممنوع شد

زنجیره فولاد - 1403/06/29

بازار فولاد - 1403/06/29

بازار آتی - 1403/06/29

عبور مس از سطح 10‌هزار دلار

رکورد تابستانی معاملات سیمان

32.2 میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

ضرورت وجود آمار دقیق برای تصمیم‌گیری

کاهش تولید در نیسان

گام موثر در واردات خودرو

احیای شورای سیاستگذاری خودرو برای ارتقای کیفیت و ایمنی

خطر ویرانی در کمین خودروسازی آمریکا

پروتکل مونترال چیست؟

دوران پاسخگویی امپراتوری نفت علیه عدالت اقلیمی

جایگاه 18 بزرگ‌ترین پتروشیمی جهان در اختیار ایران

لزوم تمرکز ایران و ترکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک

نوسانات قیمت مواد غذایی ادامه دارد

فرصت‏‏‏‏‌سازی یا فرصت‏‏‏‏‌سوزی در مناطق آزاد؟

طرح جدید اوکراین برای پایان دادن به جنگ

تعلیق انگلیس برای اسرائیل

انتخابات مهم در کشمیر

وحشت جهان از فرجام انتخابات آمریکا

انتقاد فرمانداری از شهرداری

مسکن روی زمین دولتی؛ فقط 340‌هزار واحد

بازار - 1403/06/29

اولین حراج پاییزی شمش طلا

پیامدهای کاهش نرخ بهره فدرال

بازار سهام - 1403/06/29

عبور بورس از تنش

بازگشت اعتماد به بورس؟

موانع بورس 400میلیارد دلاری

راهبرد - 1403/06/29

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی