بازار آریا

آخرين مطالب

پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن در آینده اقتصاد ايران

پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن در آینده
  بزرگنمايي:

بازار آریا - به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد رسولی اظهار داشت: با توجه به اینکه هم‌اکنون مسکن در بازار به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، در آینده نزدیک احتمال افزایش مجدد قیمت ملک وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
احتمال افزایشی شدن قیمت مسکن در آبان وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی مسکن در واقع به گونه‌ای مبهم و پنهان است، گفت: آمار و ارقام مسکنی که هم‌اکنون وجود دارد، اطلاعات دقیق و درستی نیست و از سوی دیگر آماری نیز که توسط مراکز رسمی و دولتی کشور نیز اعلام می‌شود، به دلیل نداشتن سر منشأ معتبر، چندان قابل اطمینان و اتکا و استناد نیستند.
رسولی افزود: هم‌اکنون مسکن در کل به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به شمار می‌رود که همین مساله یکی از موجبات افزایش قیمت آن شده است، در حالیکه مسکن باید به عنوان یک کالای مصرفی در بازار بین مصرف کنندگان واقعی عرضه شود. البته عده‌ای اعلام می‌کنند که قیمت مسکن در بازار ارزان شده یا ارزان خواهد شد، اما این شعارها با واقعیت بازار مسکن فاصله دارد.
دبیر نخستین نشست تخصصی بررسی بازار مسکن و اثرات اقتصادی آن در ادامه تاکید کرد: زمانی‌که از زاویه اقتصادی به بازار مسکن نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که قیمت مسکن نه تنها رو به کاهش قیمت نیست، بلکه به خاطر وجود رکود در تولید، رو به افزایش قیمت حرکت می‌کند. چنانکه امسال نیز قیمت مسکن نسبت به سال‌گذشته، گران‌تر هم شد.
وی با اشاره به اینکه حوزه‌های مرتبط با ساخت مسکن و تصمیم گیر در این موضوع، باید کاهش پیدا کند تا با سهولت در تصمیم‌گیری و اتخاذ سیاست‌های مناسب، قیمت مسکن رو به نزول گام بردارد، افزود: قیمت مصالح ساختمانی، امکانات مورد نیاز ساخت و ساز، دستمزد کارگر و … در سال‌جاری افزایش داشته، بنابراین در وضعیت فعلی نمی‌توان انتظار ارزان شدن مسکن را داشته باشیم. البته ممکن است به‌علت رکود افرادی در جهت تعجیل برای فروش به صورت موردی یک یا دو واحد را زیر قیمت روز بفروشند، اما این مساله نباید سبب گمراهی تحلیلگران شود؛ بدین ترتیب بر اساس واقعیت مسکن گران شده و در آینده نیز گران‌تر هم خواهد شد.
«مسکن 25 متری»، پاسخگوی نیاز اساسی مسکن کشور نیست رسولی با بیان اینکه آمار مستأجران بدون مسکن در کشور بالا است، گفت: روش‌های گوناگونی برای ساخت مسکن در کشور وجود دارد که طرح ساخت واحدهای 25 متری یکی از آن‌ها است، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که مسکن‌های 25 متری نمی‌تواند متناسب با روحیه و فرهنگ مردم ایران باشد، زیرا از لحاظ مسائل شرعی - دینی و اسلامی - ایرانی نیز تطابق ندارد.
وی افزود: در خصوص مسائل حوزه مسکن باید نسبت به تمام زوایای موجود اشراف داشت تا بتوان بهترین راه حل ممکن را ارائه کرد. دولت باید با اتخاذ تدابیری از تولیدکنندگان مسکن و انبوه‌سازان حمایت کند، برخلاف تصور عموم و عامه، عده‌ای گمان می‌کنند، رکود در بازار مسکن کارگشا است و فروشنده باید قیمت ملک خود را پایین‌تر از نرخ استاندارد به فروش برساند، اما رکود در بازار مسکن به زیان اقتصاد داخلی ماست و دولت باید با ایجاد بسته‌های تشویقی در زمینه بازار مسکن، برای تولیدکنندگان صنف مسکن انگیزه ایجاد کند.
این کارشناس حقوقی با اشاره به اینکه باید محدودیت‌ها در حوزه مسکن کاهش یابد، ادامه داد: در علم اقتصاد به هر میزان که محدودیت‌ها کاسته و به کمیت اضافه شود، دسترسی به کالا طبیعتاً آسان‌تر خواهد بود. بدین ترتیب به هر میزان که مسکن در بازار تولید و عرضه شود، علاوه بر اینکه قیمت این کالا متعادل می‌شود، عموم آحاد جامعه نیز امکان دسترسی و خرید آن را خواهند داشت.
انتهای پیام/
کد خبر: 1243021 برچسب‌ها بازار مسکن

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1190379/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پزشکیان سیزده به دری کشور را اداره می‌کند /آقای رئیس جمهور وقت عمل کردن است /واکنش کاربران خبرآنلاین به رفتار صادقانه رئیس جمهور

موفقیت کودکان ایرانی در مسابقه نقاشی کاناگاوای ژاپن

موفقیت فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم

ابراز شگفتی هادی منتظری از نوازندگی جوانان

ساخت پردیس سینمایی «امین تارخ» در زادگاه هنرمند

راویان راستین زمانه

وصول 3500میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده در لرستان

پُرتره بی‌‌‌بدیل جاده‌‌‌ها در توسعه گردشگری کشور

ماتریس اولویت‏‏‌های پایداری کسب‌و‌کار

منابع انسانی و مدیریت نیروی کار در عصر هوش مصنوعی

امروز؛ دومین بازی تیم ملی

آقای گل پرکشید

آخر هفته با جدال‌های حیثیتی

اصفهان و کیف جهان!

بله؛ ما سیاه‌نمایی می‌کنیم!

موبایل قلب تپنده اقتصاد دیجیتال ایران است

اخبار خوبی درباره تامین ارز واردکنندگان موبایل خواهید شنید

دسترسی نوجوانان در اینستاگرام محدود شد

فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه در پلتفرم‌های متا ممنوع شد

زنجیره فولاد - 1403/06/29

بازار فولاد - 1403/06/29

بازار آتی - 1403/06/29

عبور مس از سطح 10‌هزار دلار

رکورد تابستانی معاملات سیمان

32.2 میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

ضرورت وجود آمار دقیق برای تصمیم‌گیری

کاهش تولید در نیسان

گام موثر در واردات خودرو

احیای شورای سیاستگذاری خودرو برای ارتقای کیفیت و ایمنی

خطر ویرانی در کمین خودروسازی آمریکا

پروتکل مونترال چیست؟

دوران پاسخگویی امپراتوری نفت علیه عدالت اقلیمی

جایگاه 18 بزرگ‌ترین پتروشیمی جهان در اختیار ایران

لزوم تمرکز ایران و ترکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک

نوسانات قیمت مواد غذایی ادامه دارد

فرصت‏‏‏‏‌سازی یا فرصت‏‏‏‏‌سوزی در مناطق آزاد؟

طرح جدید اوکراین برای پایان دادن به جنگ

تعلیق انگلیس برای اسرائیل

انتخابات مهم در کشمیر

وحشت جهان از فرجام انتخابات آمریکا

انتقاد فرمانداری از شهرداری

مسکن روی زمین دولتی؛ فقط 340‌هزار واحد

بازار - 1403/06/29

اولین حراج پاییزی شمش طلا

پیامدهای کاهش نرخ بهره فدرال

بازار سهام - 1403/06/29

عبور بورس از تنش

بازگشت اعتماد به بورس؟

موانع بورس 400میلیارد دلاری

راهبرد - 1403/06/29

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی