بازار آریا

آخرين مطالب

چرا رنگ نیسان آبی تغییر نمی‌کند؟ خودرو

چرا رنگ نیسان آبی تغییر نمی‌کند؟
  بزرگنمايي:

بازار آریا - رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه پلتفرم نیسان وانت آبی یک بن سازه‌ی 56-57 ساله است ، گفت:دوستان اصرار دارند که این رنگ آپشن آن است،گفتیم آقا یک حرکتی یک اصلاح بهبودی روی این خودرو بزنید گفتند نه این اصلا کل برندش به همین رنگش است.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این پرسش که امسال تولید چه خودرو‌هایی متوقف خواهد شد، گفت: تایید نوع خودروها وظیفه سازمان ملی استاندارد است، دو سال گذشته تایید نوع‌ها را به خودرو‌ها سه ساله می‌دادیم، اما به محض ورودم به سازمان استاندارد این را متوقف کردم، دلیلی ندارد که ما مثلا یک تایید نوعی به یک واحد تولیدی بدهیم و بگوییم شما سه سال برو ما ایستادیم این جا تا سه سال بعد دوباره بیا برای تمدید و این پذیرفتنی نیست.
*ماجرای فشارهای سماعی و ارزی برای تغییر زمان تایید نوع خودروها
وی افزود: ما این را به سه ماه تقلیل دادیم البته این‌ها در گفته و در کلام یک جمله است ولی دنیایی انواع فشار‌های سماعی و ارزی دارد. با این کار توانستیم منابع زنجیره را مدیریت کنیم یعنی این نظم پذیری را به خود واحد تولیدی بدهیم که آقا سورس شما اصلا کجاست ما هم بدانیم از کجا می‌آورید و چه کار می‌کنید؟ منصوبه ات چیست و غیر منصوبه ات چیست؟ زنجیره تامین شما مشخص بشود، نبود و مشخص نبود، به مرور به این رسیدیم که تعداد زیادی از این خودرو‌هایی که در این زنجیره‌ها توسط بعضی از تولید کننده‌ها تولید می‌شود، این‌ها خودرو‌هایی هستند که سرشار از عیوب پرتکرارند یعنی این گاهنامه‌های ارزیابی و عملکردی این‌ها را به ما دائم گزارش می‌کرد، بالاخره این خودرو در اختیار مردم قرار می‌گیرد، این حق الناس مردم گردن ما است، خانواده‌ی مردم، سرنشینان این خودرو هستند در ناوگان می‌چرخد، باید یک چارچوبی داشته باشد که ما اطمینان حاصل کنیم که آقا این خودرو حداقل اگر آپشنال نیست، اما حداقل‌ها را دارد. به این جمع بندی رسیدیم که تعدادی از جمله پژو 405 بود، سمند بود، تیبا 1 و 2 را از مدار تولید خارج کردیم.
اسلام پناه در پاسخ به این پرسش که امروز می‌توانیم بگوییم با وجود سازمان ملی استاندارد و این دقت و نظارت که شما از آن یاد می‌کنید، خودرو‌هایی که تولید می‌شود استاندارد ایمنی روز دنیا را دارند، تصریح کرد: تمام تلاش بر این است که آن حصول اطمینان را بکند، تولیدکننده باید مقررات فنی تولید را، مقررات فنی نهاد‌هایی که به تولید نظارت دارند، استاندارد‌های حتی داخلی خودش که متاسفانه ما گرفتار عارضه‌ای هستیم که بنگاههایمان به استاندارد‌های داخلی هم پایبند نیستند یعنی اصلا ندارند که به آن پایبند بشوند. یک کلافی است بالاخره پیچ در پیچ است و از طرفی هم یک زنجیره‌ی دیگری پشت شان دارند
رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تولید نیسان وانت زامیاد که به نظراستانداردهایش با استاندارد‌های دنیا مطابقت ندارد، افزود: علاقه‌ی تولید کننده به تولیدش خیلی زیاد است. از زمانی که ما آمدیم تقریبا تا شهریور 1403 فرصت دادیم هر چند ما در این فاصله‌ای که به اینها فرصت دادیم این خودرو اصلاح و بهبود‌هایی هم در آن شکل گرفته است .
*بن سازه‌ی وانت نیسان 56-57 ساله است
وی اضافه کرد: این خودرو خودروی لزوما سه چهار سال پیش نیست پلتفرم خودرو و بن سازه‌ی خودرو یک بن سازه‌ی 56-57 ساله است ما می‌گوییم که اگر اصرار دارید که باز تولید کنید حداقل بیایید تغییراتی متناسب به استانداردهای روز را در این محصول اجرایی کنید.وحی منزل نیست، به روز می‌شود، روزآمد می‌شود، رو به جلو است، ارتقاء پیدا می‌کند، ما بعضا با بعضی از این مجموعه‌ها باید با زبان 50 سال پیش صحبت کنیم بعد هم سخت است زبان 50 سال پیش را تکرار کردن، ولی اصرار دارند که، حالا اصرار از او، فشار از ما، بهرحال درگیر هستیم، داریم تلاش می‌کنیم که آنچه که بشود که هم از طرفی حق مصرف کننده ادا بشود هم تولید متوقف نشود.
وی در خصوص عدم تغییر رنگ این خودرو هم گفت: دوستان که اصرار به این دارند که این رنگ آپشن آن است و این رنگ شناخته شده است. ما به این دوستان گفتیم آقا یک حرکتی یک اصلاح بهبودی روی این خودرو بزنید، گفتند که رنگ آن را عوض کنیم؟ حالا به شوخی می‌گفتند، گفتم حالا این را هم انجام بدهید باز فرجی است، گفتند نه این اصلا کل برندش به همین رنگش است. بالاخره می‌بینید که می‌آیند به دلایل مختلفی. 

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1147824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جمعیت با پرداخت پول زیاد نمی‌شود/روشن کردن آتش نفرت کارگران در داستان مالیات/ این آخرین سیلاب نیست!

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد

خروج بانک‌ها از بنگاهداری سرعت می‌گیرد؟

70 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شد

گزارش اقتصادی سفیر ایران در قطر به امیر عبداللهیان

سفیر ایران در قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

زهرا خوشکام به خاک سپرده شد

نمایش فیلم تئاتر «همیلتون» در خانه هنرمندان

موسیقی در اولویت نیست

هشدار فورد کاپولا درباره آینده آمریکا

کارزار نیم‌همتی کتاب

قهرمانی تکواندو در آسیا

دستمال کاغذی رکوردشکن مسی

برای اسمت بجنگ!

قول ‌شرف؛ یعنی چه؟

چرا اشکان را دوست داریم؟

بزرگ‌ترین مانع صادرات لوازم خانگی ایران

بازار لوازم خانگی در بحران

شکست تحریم با «فولاد نی‏‏‌ریز»

عوارض شهرداری‏‏‌ها مقابل رونق مسکن

سقوط کالای استراتژیک صادراتی ایران

اشتغال 162هزار نفری تهرانی‌ها در سال 1402

فراری، فراری از توربو شارژ

کنایه پوتین به اقدام تعرفه‌ای آمریکا

کانادا تعرفه خودروهای چینی را افزایش می‌دهد

کارنامه تولید و فروش خودرو و قطعه‌ در فروردین

شکستن رکورد واردات ال‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی در چین

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

تولید روزانه 3.3میلیون بشکه‌‌‌‌‌ای نفت

خواب روس‌ها برای بازار انرژی چین

نمونه‌‌‌ای از موفقیت سیاست‌‌‌های غیرقیمتی در حوزه‌‌ تخصیص سوخت دیزلی

6 دست‏‌انداز واردکننده‏‌های مواد اولیه شیمیایی

راهبرد ورود بخش خصوصی به نفت و گاز

جنگ ستارگان تمام‌عیار

اجاره‌بهای آپارتمان 100 مترمربعی در اصفهان

بازار - 1403/02/30

چراغ سبز انتخابات آمریکا به طلا

3 توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

چینش ETF بر اساس بیشترین تغییر مالکیت - 1403/02/30

جزر و مد تجارت آبی

بازار سهام - 1403/02/30

مثبت شکننده برای بورس

سهامداران در برزخ

عدلیه - 1403/02/30

بهارستان - 1403/02/30

راهبرد - 1403/02/30

ساختمان سفید - 1403/02/30

روزهای تاریک مشهد

موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی