بازار آریا

آخرين مطالب

حلقه‌های میانی پرچمدار تحقق شعار سال/لزوم اعتمادسازی در مشارکت اقتصادی مردم گفتگو

حلقه‌های میانی پرچمدار تحقق شعار سال/لزوم اعتمادسازی در مشارکت اقتصادی مردم
  بزرگنمايي:

بازار آریا - ایسنا/گلستان دستیار استاندار گلستان در مردمی‌سازی امور با اشاره به نقش گروه‌های مختلف در تحقق شعار سال، گفت: حلقه‌های میانی پرچمدار این مسیر مهم و حیاتی هستند.
سیدحسین علوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه تولید بدون مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: با توجه به شعارهای سال گذشته می‌توان به اهمیت ویژه اقتصاد در کشور و رابطه مستقیم آن با معیشت مردم پی برد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بیشتر دولتی بوده و بخش خصوصی و مردم نقش کمتری در آن ایفا می‌کنند، اذعان کرد: لازمه رشد اقتصاد، افزایش تولید و افزایش تولید در گرو نگاه درست به شعار امسال یعنی پا به عرصه گذاشتن مردم در حوزه اقتصاد و تولید است.
دستیار استاندار در مردمی سازی امور، دولت، مردم و حلقه‌های میانی را موظف به اجرای اقداماتی در راستای تحقق شعار امسال دانست و عنوان کرد: در محقق سازی این شعار باید برای همه بخش‌ها نقش تعریف کرد تا با برنامه‌ریزی درست به اهداف والای تولید و اقتصاد دست پیدا کرد.
علوی نقش دولت برای تحقق شعار سال را در قدم اول توسعه فرهنگ کارآفرینی عنوان کرد و افزود: لازمه این توسعه کمک گرفتن از حلقه های میانی و استفاده از ابزارهای رسانه ای است. 
وی با بیان اینکه پس از توسعه فرهنگ کارآفرینی شاهد افزایش مشارکت در حوزه های اقتصادی خواهیم بود، تصریح کرد: این اقدامات سبب رونق کسب و کار کشور و حضور مردم برای سرمایه گذاری در حوزه های خرد و کلان اقتصادی می شود.
امنیت سرمایه‌گذاری مردم باید تامین شود
دستیار استاندار گلستان در مردمی‌سازی امور تامین امنیت سرمایه‌گذاری مردم را از وظایف دولت برشمرد و افزود: لازمه ورود مردم به بخش تولید و سرمایه گذاری تامین امنیت و ایجاد اطمینان خاطر برای آن‌ها مبنی بر سوددهی و ثمرآفرینی است. 
علوی با بیان اینکه بخشی از امنیت سرمایه‌گذاری مربوط به ثبات قوانین و مقررات در این عرصه می باشد، اظهار کرد: در این فرایند دستگاه‌های اجرایی، قوه مقننه و دستگاه قضایی کشور موظف به اجرای این کار هستند. 
وی فراهم سازی زیرساخت های ورود مردم به عرصه تولید را از دیگر وظایف دولت عنوان کرد و گفت: باید زیرساخت‌ها برای حضور مردم در حوزه اقتصاد خرد و کلان چه به صورت سرمایه‌گذاری و چه مابقی روش‌ها صورت پذیرد ضمن اینکه مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز نقش مهمی در این عرصه دارند. 
دستیار استاندار گلستان در مردمی‌سازی امور کاهش تصدی‌گری دولت را از اقدامات مهم برای محقق سازی شعار سال عنوان کرد و ادامه داد: تصدی‌گری مردمی باید جایگزین تصدی‌گری دولتی شود؛ دولت باید در نقش یک مجموعه نظارتی به کار خود ادامه دهد. 
مردم و دولت باهم بر پیشرفت اقتصادی نظارت کنند
علوی بر نقش مردم نیز در تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: لازمه مقدمات توسعه و پیشرفت، کنارهم بودن دولت و مردم است؛ مردم باید با کمال میل و با نگرانی نسبت به آینده نظام سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی مشارکت و حضور پیدا کنند. 
وی با تاکید بر اینکه حضور مردم و جهش تولید لازم و ملزوم یک دیگر هستند، تصریح کرد: در این فرایند نه تنها دولت بلکه خود مردم نیز باید نقش ناظر را نسبت به پیشروی و حضور دولت و حاکمیت مردمی ایفا کنند.
دستیار استاندار گلستان در مردمی سازی امور مهمترین و اثرگذارترین مجموعه را در تحقق شعار«جهش تولید با مشارکت مردم» حلقه‌های میانی عنوان کرد و افزود: حلقه‌های میانی در واقع از مردمی که به حل مسائل تمرکز دارند مانند حوزه‌های نخبگان و حوزه‌های اندیشه ورز تشکیل شده است. 
علوی با بیان اینکه حلقه‌های میانی واسطه مردم و دولت هستند، اذعان کرد: تمام نقش‌هایی که هم دولت و هم مردم در راستای تحقق شعار سال انجام می.دهند با کمک حلقه های میانی صورت می‌گیرد.
ارتقای سواد اقتصادی در حلقه‌های مردمی
وی ارائه راهکار به دولت و دخالت در حوزه تصمیم سازی را از وظایف حلقه‌های میانی برشمرد و ادامه داد: از دیگر وظایف این مجموعه آگاه‌سازی مردم نسبت به حوزه‌های مختلفی همچون کسب و کار، کارآفرینی و تعاون است.
دستیار استاندار گلستان در مردمی سازی امور با اشاره به اینکه حلقه‌های مردمی سبب ایجاد سواد مالی، سواد اقتصادی و اعتمادسازی بیشتر بین مردم و دولت می شوند، اظهار کرد: حلقه‌های میانی همانند پلی مهم و اثرگذار بین مردم و دولت نقش‌آفرینی می‌کنند. 
این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه هر جا که مردم در این نظام حضور پیدا کردند مسائل و مشکلات حل شد، اذعان کرد: با نگاهی به قبل می توان ثمرات حضور و مشارکت مردم در کنار دولت را در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی مشاهده کرد؛ هم اکنون نیز این نظام و دولت برای پیشرفت دوباره به حضور و مشارکت مردم نیاز دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1144768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جمعیت با پرداخت پول زیاد نمی‌شود/روشن کردن آتش نفرت کارگران در داستان مالیات/ این آخرین سیلاب نیست!

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد

خروج بانک‌ها از بنگاهداری سرعت می‌گیرد؟

70 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر برگزار شد

گزارش اقتصادی سفیر ایران در قطر به امیر عبداللهیان

سفیر ایران در قطر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

زهرا خوشکام به خاک سپرده شد

نمایش فیلم تئاتر «همیلتون» در خانه هنرمندان

موسیقی در اولویت نیست

هشدار فورد کاپولا درباره آینده آمریکا

کارزار نیم‌همتی کتاب

قهرمانی تکواندو در آسیا

دستمال کاغذی رکوردشکن مسی

برای اسمت بجنگ!

قول ‌شرف؛ یعنی چه؟

چرا اشکان را دوست داریم؟

بزرگ‌ترین مانع صادرات لوازم خانگی ایران

بازار لوازم خانگی در بحران

شکست تحریم با «فولاد نی‏‏‌ریز»

عوارض شهرداری‏‏‌ها مقابل رونق مسکن

سقوط کالای استراتژیک صادراتی ایران

اشتغال 162هزار نفری تهرانی‌ها در سال 1402

فراری، فراری از توربو شارژ

کنایه پوتین به اقدام تعرفه‌ای آمریکا

کانادا تعرفه خودروهای چینی را افزایش می‌دهد

کارنامه تولید و فروش خودرو و قطعه‌ در فروردین

شکستن رکورد واردات ال‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی در چین

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

تولید روزانه 3.3میلیون بشکه‌‌‌‌‌ای نفت

خواب روس‌ها برای بازار انرژی چین

نمونه‌‌‌ای از موفقیت سیاست‌‌‌های غیرقیمتی در حوزه‌‌ تخصیص سوخت دیزلی

6 دست‏‌انداز واردکننده‏‌های مواد اولیه شیمیایی

راهبرد ورود بخش خصوصی به نفت و گاز

جنگ ستارگان تمام‌عیار

اجاره‌بهای آپارتمان 100 مترمربعی در اصفهان

بازار - 1403/02/30

چراغ سبز انتخابات آمریکا به طلا

3 توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

چینش ETF بر اساس بیشترین تغییر مالکیت - 1403/02/30

جزر و مد تجارت آبی

بازار سهام - 1403/02/30

مثبت شکننده برای بورس

سهامداران در برزخ

عدلیه - 1403/02/30

بهارستان - 1403/02/30

راهبرد - 1403/02/30

ساختمان سفید - 1403/02/30

روزهای تاریک مشهد

موافقان و مخالفان تفکیک چه می‌گویند؟

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی