بازار آریا

آخرين مطالب

در جریان بررسی تبصره‌های بودجه 1403؛

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد شهرداری تهران

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد
  بزرگنمايي:

بازار آریا - همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورا در جریان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به 170 همت بود و 135 هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: 15 هزار میلیارد تومان به مأموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و در مجموع به 150 همت رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است 20 درصد بودجه را به صورت غیرنقد محقق کند، یادآور شد: شهرداری پس از 20 درصد وصول بیش از بودجه مصوب می تواند نسبت به ارائه اصلاحیه تا پایان آبان ماه اقدام کند.
آخوندی با اعلام اینکه چهار درصد از عوارض ناشی از طرح ترافیک پس از واریز به حساب متمرکز درآمد اختصاصی به احداث خط 7 و 10 مترو اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص تخصیص بودجه به خط 10 مترو مخالفت شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 60 درصد از درآمدهای آگهی های تبلیغاتی باید به حساب سازمان زیباسازی واریز شود، گفت: نگهداشت پل های عابر پیاده در سال آینده بر عهده این سازمان خواهد بود.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: منابع باید در جایی که شورا تصویب می کند، هزینه شود و طرح کامل را برای خط 10 مترو ارائه کنند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه باید برای خط 10 در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شورا باید در جریان باشد که موضوع چیست تا پس از بررسی کامل طرح، برای تخصیص بودجه آن تصمیم گرفته شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه باید پل های مکانیزه از بلاتکلیفی خارج شود، تصریح کرد: قرار بر این بود نگهداشت این پل ها به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود اما به سازمان زیباسازی واگذار شد.
چمران در واکنش به امانی تأکید کرد: نگهداشت پل ها چندان با وظایف سازمان زیباسازی بیگانه نیست؛ با توجه به اینکه وضعیت مالی سازمان زیباسازی بهتر بود نگهداشت به آن انتقال یافت. ما گفتیم که نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی داده شود، اما اعلام کردند که نشدنی است. با توجه به اینکه قراردادهای سازمان زیباسازی منعقد شده، پیشنهاد می شود نگهداشت همچنان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.
تشکری هاشمی افزود: نه سازمان زیباسازی، نه معاونت فنی و عمرانی و نه سازمان حمل و نقل و ترافیک، هیچ یک تخصص نگهداشت پل ندارند. تعدادی شرکت پله برقی در شهر وجود دارند که می توانند این اقدام را انجام دهند. اگر قرار باشد سرکشی از پل ها انجام شود باید روزانه ده ها نفر نیرو در سطح شهرها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به زیبایی و فضاسازی می پردازد و معاونت فنی و عمرانی اقدامات و پروژه های عمرانی را پیش می برد. باید این موضوع را به مناطق و پیمانکاران واگذار کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه هر منطقه می تواند با پیمانکاران این حوزه قرارداد منعقد کنند، یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که نگهداشت پل ها به مناطق واگذار و قراردادها به صورت متمرکز در مناطق منعقد شود.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا با اعلام اینکه ما سال قبل اصرار داشتیم که سازمان زیباسازی نگهداشت پل ها را برعهده بگیرید و امسال می گوییم که نباید روی این موضوع اصرار داشت، تأکید کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و نگهداشت بهتر، تقاضا می کنیم این موضوع تعیین تکلیف شود؛ چراکه سازمان زیباسازی توانایی این کار را ندارد.
چمران در ادامه تأکید کرد که بنابر پیشنهاد شهردار تهران تصمیم گیری برای واگذاری نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
آخوندی گفت: در این صورت سهم سازمان زیباسازی از درآمدهای حاصل از آگهی باید 50 درصد باشد و از مابقی باید 15 درصد سهم شهرداری و 35 درصد سهم بخشی باشد که نگهداشت پل ها را انجام خواهد داد. اعداد باید اصلاح و به معاونت فنی و عمرانی تحت عنوان نگهداشت پل ها اضافه شود. باید نزدیک به 400 میلیارد تومان از بخش دیگر کسر و به این بخش اضافه شود.
به گزارش شهر بر اساس آراء اعضای شورای شهر تهران مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی داده شد.
آخوندی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است درآمد حاصل از واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو را صرفا به توسعه مترو اختصاص دهد، اظهار کرد: سازمان ها و شرکت هایی که سهام آنها متعلق به شهرداری تهران است باید تا پایان شهریورماه سال آینده با نظارت اداره کل امور مجامع، سود انباشته خود را به خزانه شهرداری واریز کنند.
وی افزود: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 82 میلیارد تومان، شهرکت شهروند 250 میلیارد تومان، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار 350 میلیارد تومان، شرکت شهر سالم هفت میلیارد تومان، سازمان حمل و نقل و ترافیک 170 میلیارد تومان، شرکت ارتباط مشترک شهر 84 میلیارد تومان و سازمان زیباسازی 200 میلیارد تومان باید به حساب خزانه واریز کنند.
امانی هم در ادامه ضمن قرائت سایر تبصره ها با بیان اینکه کمک به مؤسسات باید از طریق سامانه شفافیت به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می تواند عوارض بهای خدمات ساختمان ها و وسایل نقلیه شهرداری را تحت عنوان عوارض این بخش در تفریغ بودجه لحاظ کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: در راستای اخذ سهم دولت، شهرداری نسبت به پیاده سازی بهای تمام شده خدمات در مترو و اتوبوسرانی  تا پایان تیرماه اقدام کند.   
وی ادامه داد: شهرداری بر اساس قانون درآمدهای پایدار و دستورالعمل تفریغ بودجه، باید نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در سه ماهه ابتدایی سال آینده و ثبت صورت های مالی خود در فاینانس اقدام لازم را انجام دهد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.bazarearya.ir/Fa/News/1137680/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بار خودروسازان دولتی بر دوش منابع ارزی کشور

محاسبه قیمت مسکن هنوز با دلار 40 هزار تومانی

شرایط ثبت‌نام خودروهای برقی اعلام شد

چرا مردم بیش از بیکاری از تورم متنفر هستند؟

محسن زنگنه: دولت باید پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد

تاثیر مدل اقتصادی ماهاتیر محمد بر برنامه هفتم توسعه کشور

معاون وزیر نفت: تعداد کالاهای ممنوعه برای واردات به 250 قلم رسید

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

چرا واردات خودرو همچنان با مشکل روبرو است؟

دلار وارد کانال 56هزار تومان شد

هزینه اخذ استاندارد جهانی در صادارت به ارواسیا حذف شد

مقایسه قیمت دلار، تورم و استقراض از بانک ها در دولت روحانی و رئیسی از زبان نوبخت /کاهش مشارکت در انتخابات، جمهوریت نظام را تضعیف کرده است

واریز حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری

شهرداری پول اضافه از مردم گرفته است؟

توقف روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

پایان تیرماە 1٤03 آخرین زمان برای هزینە کرد اعتبارات عمرانی در کردستان

دریافت نات‌کوین رایگان در آبان‌تتر (فرصت محدود)

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر: صنف طلا دلال ندارد

مردمی‌سازی اقتصاد در مجموعه بنگاه‌های اقتصادی بوشهر انجام می‌شود

عملکرد موفق بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز

بازدید سرپرست بانک کشاورزی از بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در خاورمیانه

زنگ خطر فدرال رزرو برای روند صعودی طلای جهانی

مشاوره ازدواج برای این افراد رایگان است

کاروان پیاده زائران سرخس در راه مشهد الرضا

رشد اقتصادی و بهره‌وری در طرح جامع شهری مورد توجه است

بانک مرکزی افزایش فرار سرمایه را تکذیب کرد

8 هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است/ امکان فروش خودروهای برقی خارج از سامانه وجود دارد

بازار ارز توافقی به زودی راه‌اندازی می‌شود

پوتین: خودروهای برقی چینی بهتر از آمریکایی است

سفارش ویژه آیت الله بهجت برای رفع تنگناهای اقتصادی

رئیس‌کل بانک مرکزی: بازار ارز توافقی به زودی راه‌اندازی می‌شود

شهدا الگوی مناسبی برای مردم جامعه هستند/ سالانه 800 هزار دیدار از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان انجام می‌شود

فرودگاه سقز محور توسعه اقتصادی استان است

فرودگاه سقز محور توسعه اقتصادی کردستان است

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا: 8.7 میلیارد دلار ارز از ابتدای سال تامین شد

سخنگوی انجمن صنایع لبنی: طلب 1.5 همتی شرکت‌های لبنی بابت طرح "شیر مدارس"

نشست فرمانده مرکز بسیج بنیاد شهید کشور با خادمین شهدای کرماشاهی

تاثیرپذیری شاخصه های اقتصادی و فرهنگی در گرو پویایی صنعت کاغذ

وزارت اقتصاد: اقدامات مالیاتی در راستای عدالت است؛ نه فشار به مردم

بررسی آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تبریز

اجرای سه کیسون از پل خلیج فارس تا پایان سال 1403

تعاون روستایی نقش مردم تیران در رشد اقتصادی را فعال کند

انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه از مسیر آذربایجان و گرجستان

پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه زاده» آسمانی شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه‌زاده»

چالش‌های صنعت خودرو در دهه 90

جانباز گرانقدر 70 درصد «باقری» به همرزمان شهیدش پیوست

پدر شهیدان والامقام « ملائکه زاده» آسمانی شد

مصرف سوخت خودروهای ایرانی، 2 برابر میانگین جهانی است

کسب رتبه نخست پایش ملی محیط کسب و کار

© - www.bazarearya.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی